Skocz do zawartości

Jaka firmę wybrać?

Mikolaj1146

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zacznę od tego, że jestem zielony w sprawach seo, pozycjonowania i social media. Jestem na końcowym etapie zakładania sklepu internetowego i zaczynam się zastanawiać jaka firmę wybrać do kompleksowej reklamy, ile pieniędzy wydać msc. 

Trafiłem na firmę  która posiada wiele pozytywnych opinii. Dostałem od nich oferte gdzie za podstawowe kampanię Google ads, pozycjonowanie, Facebook koszt to około 4500 zł msc brutto.

Czytałem, że pozycjonowanie to długotrwały proces i czy powinienem nastawić się np na inwestycje powiedzmy 12-15 tyś zanim coś zacznie przynosić dochody, czy ruch na stronie rozpocznie się stosunkowo szybko od rozpoczęcia współpracy? Czy 4500 zł msc to dużo czy mało? Może macie jakieś inne propozycje? 

Z góry dzięki za odpowiedź! 

Odpowiadając na Twoje pytanie, nie da się ocenić budżetu nie znając branży i nie oceniając konkrecji. Ogólnie budżet 4500 netto jest dla brązy ecommerce raczej niewystarczający przy konkurencyjnej branży. Średniaki wydają 10-20 netto na takie działania, niektórzy średniaki wydają 20k na same adwordsy. Ogólnie nie da się odpowiedzieć na Twoje pytanie.

45 minut temu, MaxPan napisał:

Ogólnie budżet 4500 netto

On pisał o brutto na adsy, seo i fb :) 

@Mikolaj1146 nic o sobie nie napisałeś, więc wyciągając szklaną kulę napiszę tak:

jeśli sklep ma mieć zasięg ogólnokrajowy, towaru masz sporo, konkurencję dużą to 3600zł netto miesięcznie będzie przeciętnym budżetem, który może starczy na adsy LUB seo LUB fb

Jeśli chodzi o seo to na Twoim miejscu na początek zleciłbym audyt SEO, a potem go wdrożył. Sensowne audyty SEO dla małych sklepów to raczej od 2k netto w górę + koszty pracy copy i programisty wg wytycznych seowca. Sensowny audyt to sporo godzin pracy, a nie wyrzucona tabelka z jakiegoś gotowego softu.

Tak jak @MaxPan pisał, duże ecommercy wydają dużo kasy