Skocz do zawartości

Przekierowanie ze starego sklepu na nowy


blake

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taką zagadkę... spotykam się z tym po raz pierwszy i nie mam pojęcia o co chodzi. Może ktoś widział coś takiego i ma na to jakiś sposób. Sytuacja wygląda tak:

 

Stary sklep miał linki generowane automatycznie na podstawie tytułu kategorii/produktu, czyli jeżeli miałem kategorię "x" to link wyglądał c-x-1.html

Jeżeli ktoś zmienił nazwę tej kategorii na xy to link automatycznie zmieniał się na c-xy-1.html, ale z poprzedniego linku robiło się również automatycznie 301 na nowy url. W serpach pojawiał się nowy url, znikał stary i było wszystko cacy - już nawet nie chodzi o przeniesienie mocy czy czegokolwiek innego, po prostu działało to tak jak powinno.

 

Po przejściu na inny skrypt sklepu przekierowania ze starego zostały zrobione wyrażeniami regularnymi po id kategorii lub produktu, czyli jeżeli na podanym wcześniej przykładzie były 2 linki (przekierowane jeden na drugi) to w tej chwili one się rozdzieliły i były osobnymi urlami, czyli zarówno c-x-1.html jak i c-xy-1.html są przekierowane na nowy url - nowy-link-c-1.html

 

ALE...

 

nie są to przekierowania bezpośrednie, bo system nowego sklepu nie pozwala na bezpośrednie przekierowanie na konkretny link, więc przekierowania wyglądają tak:

c-x-1.html >>301>> c-1.html >>301>> nowy-link-c-1.html
c-xy-1.html >>301>> c-1.html >>301>> nowy-link-c-1.html

 

No i teraz najlepsze, po wrzuceniu do wyszukiwarki całego starego adresu, czyli https://sklep.pl/c-x.html mam następujące wyniki:

 

1. nowy-link-c-1.html

2. c-x-1.html

3. c-xy-1.html

 

Sytuacja ta trwa od... 6 miesięcy, nie pomaga nawet zgłaszanie do ponownej indeksacji, nie pomaga wrzucenie nowej mapy, nie pomagają linki a do tego parę dni temu przyszło powiadomienie w GSC o złym ID w menu nawigacji z przykładowymi linkami (1520 sztuk) - i wszystkie te linki to linki ze starego sklepu i w śród nich jest również ten przykładowy link o którym pisałem wyżej. Reszta tych linków jest przekierowana dokładnie tak samo.

 

Jak żyć? Widział ktoś może coś takiego?

"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz żadnych dziwnych canonicali? Generalnie 301 w serpach śmiesznie działają. Jeden klient ma już blisko dwa lata urle z .pl w serpach mimo, że było przepięcie na .com z przekierowaniami 301

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, blake napisał:

po wrzuceniu do wyszukiwarki całego starego adresu

 

To po co to robisz?

Od podnoszenia ciśnienia jest kawa :)

 

Jeśli nie ma błędów, a pewnie nie ma, to jedynym lekarstwem jest czas no i oczywiście linkowanie, które robisz.

Od lat zdarzają się podobne sytuacje, tak działa maszynka do mielenia informacji.

W kilkuletnich odstępach zmieniałem silniki w swoich sklepach i podobne efekty to norma. Zawsze jest bałagan w wynikach, tylko czasami tygodnie a czasami wiele miesięcy.

 

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli da się to warto zmodyfikować działanie tych linków.
Druga kwestia jest taka, że jeśli te przekierowania działają na zasadzie "zapamiętania historii" (po samym id już tego nie zrobi) to pewnie jest to gdzieś zapisane w bazie danych - można to odszukać i ewentualnie zmodyfikować na docelowy link. Jednak w dalszym ciągu zagadkowa jest ta indeksacja przez G.

Wdrożenia sklepów Prestashop: www.selljus.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może dorzucę jeszcze trochę informacji. Po sprawdzeniu link po linku w GSC wszystkie te stare urle bot widzi jako jeszcze urle starego sklepu (nie przeindeksował ich, że są to 301ki), ale po wysłaniu prośby o ponowne przeindeksowanie (każdego linku osobno) znajduje już, że jest to 301 i teoretycznie poprawnie pokazuje już te urle, że nie są dostępne i informacjach pokazuje, że adres kanoniczny jest ustawiony na nowy url, ale... nie dla wszystkich, bo dla kilku tych które wyłapałem sytuacja wygląda tak:

1. stary ule już wyleciał z googla (przynajmniej dla gsc, bo w serpach jest jeszcze widoczny)

2. Adres kanoniczny określony przez użytkownika: dobry, czyli ten w nowym sklepie.

3. Adres kanoniczny wybrany przez google: ten pośredniczący, czyli c-1.html

XD

 

Wygląda na to, że te 301 nie są do końca 301kami jeżeli bot widzi kod strony, bo tylko w kodzie tej pośredniczącej 301k jest canonical ustawiony na nią samą, w żadnym innym miejscu go nie ma, więc pewnie to działa tak, że ładuje kod strony i po załadowaniu robi 301 na kolejny url, który ma ten sam kod z wyjątkiem canonicala, bo docelowy url ma canonicala ustawionego sam na siebie.

 

"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności