Skocz do zawartości

Rel canonical dla stron produktowych w e-sklepie


stadko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie stron produktowych w e-sklepie. Staramy się, aby opisy produktów były unikalne. Czasami jednak wystawiamy produkt, który sprzedawany jest np. w 10 kolorach i każdy kolor musi być wystawiony jako osobny produkt. Nie opłaca nam się tworzyć wtedy unikalnych opisów dla każdego produktu. Pytanie: Czy warto wtedy ustawiać Rel canonical dla jednego koloru z tych produktów? Czy macie jakieś inne, logiczne propozycję?

 

--

Pozdrawiam

Stadko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jedno z rozwiązań. Natomiast dokłądne rozwiązanie można podac wiedząć o co konkretnie pytasz bo inaczej podchodzi się do kolorów a inaczej do gramatury a jeszcze inaczej do rozmiarów.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W branży odzieżowej nie ma się co zastanawiać tworzysz osobne strony produktowe.

Unikalność stopowana jest mniej więcej w taki sposób

  • unikalne mata title - musi być
  • unikalny nagłówek H1 i tytuł na stronie - musi być
  • unikalne zdjęcie z alt - wiadomo jest
  • unikalna treść - nie koniecznie musi być. Tworzy się z reguły wiele treści bardzo "skromnych" i jedną rozbudowaną
2 godziny temu, zgred napisał:

inaczej podchodzi się do kolorów a inaczej do gramatury a jeszcze inaczej do rozmiarów.

Można książkę napisać jak się podchodzi do 

  • kolor z rozmiarem
  • kolor z gramaturą
  • kolor z jakimś elementem charakterystycznym np czarne koronki, białe koronki

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi ale jakie więc rozwiązania polecacie?

 

Np. sprzedaje łóżko w 10 różnych kolorach lub 10 różnych rozmiarach. Muszę wystawić je jako 10 osobnych stron produktowych i nie stać mnie na unikalne opisy. Czy lepiej zatem:

 

1. Zrobić canonicale i pozycjonować jedną podstronę z tych łóżek?

2. Zrobić unikalne nazwy, tytuły, h1  i mieć nadzieje, że google dobrze potraktuje każdą z tych podstron?

3. Jakieś inne rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jakieś inne rozwiązanie?

 

No chyba najrozsądniej jest utworzyć jedno łóżko z atrybutami (kolorami i rozmiarami) do wyboru przez klienta. Podobnie mam np. z materacami, jeden model materaca dostępny jest w 9 rozmiarach, 3 twardościach i 12 pokrowcach do wyboru, co daje 324 kombinacje dla jednego produktu. Idzie się pochlastać przy aktualizacji cen, jeśli każdy z tych atrybutów wpływa na cenę końcową materaca :(  ...ale to tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.10.2019 o 20:25, s_matysik napisał:

@stadko Canonicale działają obecnie bardzo słabo, Google potrafi je ignorować, nie polecam tego rozwiązania.

 

Bardzo Mnie rozbawiłeś :D Jakoś Google nie odwołało tego, że nie działa: https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=pl, na ich blogu też nie ma wzmianki aby porzucili ten parametr (tak jak miało to miejsce z prev/next)

Dnia 4.10.2019 o 18:44, Grey Ronin napisał:

Można książkę napisać jak się podchodzi do 

  • kolor z rozmiarem
  • kolor z gramaturą
  • kolor z jakimś elementem charakterystycznym np czarne koronki, białe koronki

No no no ! Dokładnie :D liczba wariacji z powtórzeniem daje niemalże całkę z e do x ;) haha

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, zgred napisał:

Jakoś Google nie odwołało tego, że nie działa

Jakoś nie interesuje, mnie co mówią ściemniacze z Google. Ale patrzę w praktyce i testach co działa, a co nie. I w bardzo wielu przypadkach canonicale po protu nie działały. Oczywiście, to tylko moja opinia.

 

Rozwiązanie które zaproponował @Milano  będzie tutaj odpowiednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, s_matysik napisał:

Jakoś nie interesuje, mnie co mówią ściemniacze z Google. Ale patrzę w praktyce i testach co działa, a co nie. I w bardzo wielu przypadkach canonicale po protu nie działały. Oczywiście, to tylko moja opinia.

 

Rozwiązanie które zaproponował @Milano  będzie tutaj odpowiednie.

 

 

@Milano ma rację ale to kwestia skali i wielkości sklepu: Samsung ma canonical na czarny telefon, z kolei xkom dla każdego koloru generuje unikalny opis. W obu przypadkach canonical jest wykonany prawidłowo. Itaka/tui/ole/euro - bez canonicala by umarli. Olx też ma canonicala.

 

Podkreślam - canonical nie musi dzialać bo jest wytyczną a nie dyrektywą ale odrzucanie tego w sposób kategoryczny to spore nadużycie.

 

Jak dla Mnie EOT. Jak sobie nie poradzi zawsze mozna opchnąć mu audyt seo ;)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.10.2019 o 14:24, zgred napisał:

 

Bardzo Mnie rozbawiłeś :D Jakoś Google nie odwołało tego, że nie działa: https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=pl, na ich blogu też nie ma wzmianki aby porzucili ten parametr (tak jak miało to miejsce z prev/next)

No no no ! Dokładnie :D liczba wariacji z powtórzeniem daje niemalże całkę z e do x ;) haha

 

Nie porzucili, ale Google indeksuje też strony, które są canonicalized. Losowo. Skoro założenie jest takie, że strony z kolorami mają być nieindeksowane to ja bym propował:
1. wykluczenie ich z indeksu noindex/nofollow
2. wykluczenie ich ze struktury sklepu, czyli wyrzucenie linków do produktów w "wersjach"
3. przełączanie wersji na karcie produktu podstawowego przez linki, które nie są crawlowane przez GB

maxcyrek.pl - testuje, analizuje i sprawdzam, a jak nie działa to robię to jeszcze raz tylko lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności