Skocz do zawartości

Chowanie treści pod "Zobacz więcej" negatywne czy neutralne?


jaguar

Rekomendowane odpowiedzi

Od strony UX-owej pasuje mi na tworzonym portalu wrzucić w kilku miejscach button: "Zobacz więcej" po którym, jeśli kliknie użytkownik, pojawi się dalsza treść. Oczywiście będzie ona dostępna dla robotów Google przy indeksowaniu. Natomiast w związku z tym iż tej treści będzie ok 30 - 40% całej podstrony, chciałbym się spytać czy może wpłynąć to na jej optymalizację - gdzieś słyszałem że były testy prowadzone i takie chowanie treści pod Zobacz więcej nie jest dobrym pomysłem ale chciałem się tutaj dopytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Neutralne.

 

Od dłuższego już czasu Google ignoruje tekst schowany wizualnie tekst za pomocą np. JS. Tzn. indeksuje tekst schowany, ale nie bierze po pod uwagę jako czynnik rankingowy.

 

Testowałem wielokrotnie, dodanie schowanego tekstu (przy pomocy przycisku zobacz więcej) nie powoduje wzrostu pozycji, a odkrycie takiego schowanego tekstu powoduje zdecydowany  wzrost pozycji (oczywiście jeśli był odpowiednio zoptymalizowany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, s_matysik napisał:

Neutralne.

 

Od dłuższego już czasu Google ignoruje tekst schowany wizualnie tekst za pomocą np. JS. Tzn. indeksuje tekst schowany, ale nie bierze po pod uwagę jako czynnik rankingowy.

 

Testowałem wielokrotnie, dodanie schowanego tekstu (przy pomocy przycisku zobacz więcej) nie powoduje wzrostu pozycji, a odkrycie takiego schowanego tekstu powoduje zdecydowany  wzrost pozycji (oczywiście jeśli był odpowiednio zoptymalizowany).


Dzięki bardzo ale jeśli dobrze zrozumiałem to wpływ jest negatywny. W tej stronie treści schowanej miało być sporo i była ona ważna bo odpowiednio zoptymalizowana - nie mogę sobie pozwolić na fakt, że mimo indeksacji Gogole nie bierze jej pod uwagę tylko to co widzi.

Są jakieś sposoby na to aby jednak brał pod uwagę również tą treść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jaguar  Neutralny bo nie ma wpływu na ranking. Negatywne miało by gdyby szkodziło. Negatywny wpływ na np. zbyt duży % natężenia frazami kluczowymi w tekście.

 

13 minut temu, jaguar napisał:

Są jakieś sposoby na to aby jednak brał pod uwagę również tą treść?

Ja nie znam, ale ten tekst pod SEO spróbuj umieścić na dole strony, podstron. Wtedy pod UX nie powinno przeszkadzać, a będzie realny wpływ na ranking.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co mam odmienne zdanie. To potrafi różnie zadziałać - czasem tekst ukryty pod przyciskiem działa czasem nie. Nie ma na to reguły. Jak już masz zamiar testowac wrzuć tekst odkryty na dół. I jeszcze kwestia jak to ukryjesz JS czy CSS. Powodzenia w testach.

 

edit: negatywnego nei stwiwerdziłem

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym kontekście to faktycznie nie jest to negatywny czynnik. Dzięki za spostrzeżenia. Sugerowałem się też udemy które UX-owo robią moim zdaniem fajną robotę i też chowają akurat w ich przypadku znaczną część opisów kursów. Natomiast w moim przypadku to może być nawet do 50% całej treści na podstronie więc nie będę ryzykować z ukrywaniem jej, jeśli nei znajdę na to sensownego sposobu przez CSS czy JS.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkiego rodzaju taby Google Bot indeksuje, więc z ukrytymi tekstami nie jest tak źle jak kiedyś grozili. Zrób tak, że sprawdź widoczność na pokazanych tekstach na daną frazę. Po kilku dniach ukryj pod przyciskiem, przeindeksuj w search console URL i następnego dnia jak potwierdzisz nową wersje w indeksie ponownie zweryfikuj widoczność.

maxcyrek.pl - testuje, analizuje i sprawdzam, a jak nie działa to robię to jeszcze raz tylko lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jestem raczej zwolennikiem ukrytego tekstu, ale widząc ten wątek na forum postanowiłem zrobić mały test i sprawdzić czy coś się zmieniło ostatnio. Odsłoniłem wszystkie opisy kategorii w sklepie gdzie teksty były od początku ich wrzucenia ukryte za pomocą CSS, po czym przeindeksowałem to. Na razie minęły dwa dni, póki co brak większych zmian w widoczności, jak ktoś chce to może spytać o to np. za miesiąc ;) 

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekst ukryty NIE jest widoczny, więc w domyśle NIE jest istotny. Google bot już od dawana jest oparty o silnik przeglądarki i to najnowszy Chrome 74

Cytat

Googlebot will now be “evergreen,” which means the crawler will always be up-to-date on the latest version of Chromium, the open source browser that Google's popular Chrome web browser is built on. Chrome 74. Googlebot has been updated to support Chromium rendering engine version 74.7 maj 2019

Mechanizm chowania tekstu nie ma znaczenia, gdyż po finalnym wyrenderowaniu  "zobaczy" dokładnie, to co user wchodzący na stronę, user schowanego tekstu nie widzi.

Dlatego serwisy stosują tekst na dole strony np:

https://www.komputronik.pl/category/5803/laptopy-tablety.html
https://www.komputronik.pl/category/5022/laptopy.html

Kiedyś był to tekst na górze, a wlasciwie pierwsze zdanie/nia i "zobacz więcej..." co rozwijało warstwę DIV'a z dalszym tekstem.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mion napisał:

Tekst ukryty NIE jest widoczny, więc w domyśle NIE jest istotny. Google bot już od dawana jest oparty o silnik przeglądarki i to najnowszy Chrome 74

 

Tekst niewidoczny jest często wygodny i przyjazny dla użytkownika, więc wcale nie musi świadczyć o tym, że nie jest istotny. Zresztą Google też korzysta z accordionów do prezentacji zawartości w serpach.

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Aleksiejs napisał:

Tekst niewidoczny jest często wygodny i przyjazny dla użytkownika

Parafrazując dla przyciągnięcia użytkownika - klienta, gdzie zamieszczamy reklamę na zewnątrz lokalu przed wejściem by była widoczna czy w środku ?

32 minuty temu, Aleksiejs napisał:

Zresztą Google też korzysta z accordionów do prezentacji zawartości w serpach.

Ale Google nie pozycjonuje strony SERP w Google, więc niezbyt trafny przykład ;)

 

To, że zakładki typu TAB , Akordeony i inne tego typu elementy współczesnych stron są normalną praktyką nie budzi wątpliwości, ale dla mnie tekst jaki jest istotny jest tekstem widocznym w np pierwszej zakładce, otwartym akordeonie itd... Silnik wyszukiwarki ma taką funkcję jak zaznacz wszystko i > kopiowanie tekstu np

https://www.w3schools.com/bootstrap/bootstrap_tabs_pills.asp

Jest tam TABS ... i  jeśli zaznaczysz tekst i skopiujesz w schowku będzie tekst z widocznej zakładki, a nie wszystkich objętych zaznaczeniem

 

tabs.jpg

 

owszem, Google ma również pozostał treści tekstowe ze strony, ale jak już zostało powiedziane przewagę ma tekst widoczny.

 

Takie jest moje IMHO z którym oczywiscie nie Musisz się zgadzać.

 

 

 

 

 

 

Jest tam TABS jeśli zaznaczysz tekst i skopiujesz w schowku będzie tekst z widocznej zakładki, a nie wszystkich objętych kurskorem

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Mion napisał:

Takie jest moje IMHO z którym oczywiscie nie Musisz się zgadzać.

 

Otóż to :)

 

PS: kilka dni temu odkryłem pewną ilość opisów kategorii w sklepie internetowym dla testu. Po przeindeksowaniu całości nie ma zmian ani na plus ani na minus. Jak będę miał chwilę wolnego to zrobię podobny test na kilku innych stronach żeby zwiększyć trochę pulę testową.

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qazy nie zmieniam tego, ale za jakiś dłuższy czas mogę nie wiedzieć co sprawiło różnicę o ile taka będzie ;) 

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności