Skocz do zawartości

Opis kategorii produktów - wpływ miejsca na SEO


Mazzur

Rekomendowane odpowiedzi

abstrahując od tego jaki to ma wpływ na SEO, to umieszczanie na górze rozbudowanego opisu(bez chowania go typu " pokaż wiecej") to w sklepach internetowych zwiększa np. współczynnik odrzuceń, szczególnie u użytkowników smartfonów.

Agencja SEO z Katowic Intoseo - Pozycjonowanie Katowice
Wynajem myjek przemysłowych i warsztatowych - www.myjki360.pl

Dywaniki samochodowe https://topdywaniki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mmr88 ma na myśli to, że osoba poruszająca się po kategoriach za każdym razem musi przewinąć opis by zobaczyć produkty - co jest uciążliwe, a z biegiem czasu irytujące. W większości sklepów sam opis kategorii nie stanowi wartości dla klienta, który docelowo chciałby zapoznać się z produktami.. ludzie z natury są leniwi więc i tak nikt tego nie będzie czytał. Oczywiście są sklepy, w których taki opis może stanowić wartość merytoryczną.

Wdrożenia sklepów Prestashop: www.selljus.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mazzur Nie ma to znaczenia czy będzie na górze czy na dole. 

 

Obecnie opisy kategorii w sklepach muszą posiadać bardzo długie opisy i umieszczenie ich na górze nad produktami mocno obniżyło by konwersję. Dlatego jedyna opcja to umieścić na dole odkryty tekst. Schowany tekst na ma wpływu na seo obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, s_matysik napisał:

 

Obecnie opisy kategorii w sklepach muszą posiadać bardzo długie opisy

 

Dlaczego? 

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SzlafRock Oczywiście zależy od konkretnej branży i konkurencji.  Ale taki jest teraz trend na długie teksty bo to jest czynnik rankingowy. Na trudne frazy ciężko znaleźć w topach strony z małą ilością tekstu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Mazzur napisał:

Mówicie o UX - z pewnością długi opis zwiększa odrzucenia.

A naszym przypadku zwiększenie tekstu z 4k zzs do 8k zzs poprawiło nam konwersje mimo, że jakoś drastycznie nie wzrósł czas na stronie (ludzie nie zaczęli nagle tego czytać) czy wartość scrolla. Widząc więcej wartościowego, eksperckiego tekstu zwiększa się zaufanie do produktu/eksperckości sklepu. Oczywiście tekst ten jest wrzucony na sam dół strony. Kiedyś mieliśmy nawet zajawkę na górze strony ot 200-500 znaków zachęty i reszta na dole ale zrezygnowaliśmy z niej. Po tym nie odczuliśmy żadnych spadków a konwersje wzrosły.

 

Pozdrawiam

Pysio

Domondo.pl nowy sklep z osłonami przeciwsłonecznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Mazzur napisał:

2) Na samym dole tuż przy stopce

Przykład sklep komputronik gdzie każda główna kategoria ma opis na dole pod listingiem porduktów

https://www.komputronik.pl/category/5501/lustrzanki.html
https://www.komputronik.pl/search-filter/5431/telewizor-full-hd

Głównie pod SEO ale dodatkowo jakąś tam informację dla usera też przekazuje + Linkowanie wewnętrzne z anchora
 

https://www.komputronik.pl/category/8874/dyski-zewnetrzne.html

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, s_matysik napisał:

Ale taki jest teraz trend na długie teksty bo to jest czynnik rankingowy.

 

No właśnie, taki jest trend. specjaliści robią długie opisy kategorii tylko dlatego że jest taki trend. jeśl izrobisz dobrze optymalizcję i będziesz nad tym panował to nie ma potrzeby iśc za trendem i robić długich opisów. Z moich badań wynika, że sporadyczna ilośc userów czyta takie opisy.

po za tym google moze sa sobie dobierac opis jesli uzna ze coś jest nie tak

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, SzlafRock napisał:

Z moich badań wynika, że sporadyczna ilośc userów czyta takie opisy.

To jest oczywista oczywistość, że nikt tego nie czyta:)

Te teksty mają po prostu klepać,  jeśli są odpowiednio długie i prawidłowo dla konkretnej frazy nasycone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, SzlafRock napisał:

Z moich badań wynika, że sporadyczna ilośc userów czyta takie opisy.

Czyta mało ale ma duży wpływ na efektywność sprzedaży. Jak pisałem wcześniej podnieśliśmy liczbę znaków, napisaliśmy lepiej teksty i wzrosła nam konwersja na sklepie. Pozycje pozycjami ale co z tego jak będziesz top 1 i nie będziesz sprzedawał? W ostatecznym rachunku liczy się to ile klient zarobi na SEO a nie które ma pozycje. Oczywiście wyższa pozycja poprawia zarobki jednak konwersja może dużo nadrobić. Ale to już kwestie UX projektowe.

 

Pozdrawiam

Pysio

Domondo.pl nowy sklep z osłonami przeciwsłonecznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Mazzur napisał:

1) Na górze nad zdjęciami produktów

2) Na samym dole tuż przy stopce

Nie tylko - Trzecie rozwiązanie to zajawki opisu produktów - jak są dobrze zrobione to działają nawet lepiej niż jakiś osobny opis zwłaszcza taki encyklopedyczny opis d..y Maryni.

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Grey Ronin napisał:

Trzecie rozwiązanie to zajawki opisu produktów

O takim rozwiązaniu, którego osobiście nie tylko ja nie polecam jest osobny wątek:

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności