Skocz do zawartości

Jak sprawdzić pozycje strony w Google


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przeglądam strony www do sprawdzania pozycji strony na dane frazy, z pierwszych 10 stron z Google każda z nich pokazuje inne wyniki wyszukiwania, na jednych stronach na daną frazę jest na pozycji np. 60 na drugiej 78 a na innych poza top 100. Której stronie wierzyć, ma ktoś jakaś sprawdzoną stronę gdzie można to sprawdzić wiarygodnie. Z tego co czytam to Google nie ma strikte narzędzi do sprawdzania pozycji , no chyba że się mylę. Proszę o jakieś propozycję. Przeklikanie wyszukiwarki google też nie jest do końca dobre bo działa ona na geolokalizacji i podpowiada ona strony najbliżej mnie,  i np. pomija strony które są np na 10 pozycjach tworząc je w jedno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne zachowanie wyszukiwarki.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne jest to że każda strona pokazuje inne pozycje? dziwi mnie fakt że samo google co kilka dni pokazuje różne strony na różnych pozycjach. Czy znajdę gdzieś oprogramowanie lub strony www mogą być płatne gdzie sprawdzę w 100 pr na jakiej pozycji jest strona na daną frazę?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest normalne, pozycje potrafią zmienić się kilka razy w ciągu danego dnia.

 

3 godziny temu, Mariuszek88xd napisał:

Z tego co czytam to Google nie ma strikte narzędzi do sprawdzania pozycji , no chyba że się mylę.

 

Na upartego możesz skorzystać z raportu skuteczności z Search Console (https://support.google.com/webmasters/answer/7576553?hl=pl). Ręczne przeklikiwanie mija się z celem, najlepiej wyciągnąć dane przez API np. za pośrednictwem Clusterica, zakładasz filtr na daną frazę i voilà ;)

 

przykład:

 

sc.thumb.png.e68145a828fac2b14811671984896555.png


Porównaj sobie dane z tym co prezentują monitoringi i wybierz ten, który najbardziej Ci odpowiada.


Tak teoretycznie.. załóżmy, że mamy narzędzie co sprawdza pozycje co godzinę.. Co nam to da przy 100, 500, 1000 frazach?

 

[Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mariuszek88xd napisał:

normalne jest to że każda strona pokazuje inne pozycje? dziwi mnie fakt że samo google co kilka dni pokazuje różne strony na różnych pozycjach.

Ty tak na poważnie ? Przecież SERP, to nie jest stała  constans ... SERP są ustalane dynamiczne w zależności od masy czynników w tym od działań konkurencji, geolokalizacji i również tego czy Twoja przeglądarka używa zapisywania wyników wcześniejszych wyszukiwań B)

  • Like 1

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, iknil napisał:

 

 

 

Na upartego możesz skorzystać z raportu skuteczności z Search Console (https://support.google.com/webmasters/answer/7576553?hl=pl). Ręczne przeklikiwanie mija się z celem, najlepiej wyciągnąć dane przez API np. za pośrednictwem Clusterica, zakładasz filtr na daną frazę i voilà ;)

 

 

 

 

Ty tak poważnie z tą średnią pozycją? Przecież ona się kupy nie trzyma i jest jakkolwiek zbędna do analizy.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmiało:

 

14 godzin temu, Mariuszek88xd napisał:

Z tego co czytam to Google nie ma strikte narzędzi do sprawdzania pozycji

 

Search Console jest narzędziem Google i w jakimś stopniu pozwala to sprawdzić, prawda? :)

 

Paweł, nie będę uczył ojca dzieci robić, ale od jakiegoś czasu dane z SC coraz bardziej trzymają się kupy i nie pomijałbym ich przy analizie, np.: porównanie ilości kliknięć i ruchu organicznego z tego samego okresu:

 

sc.thumb.png.346fe2d6ca0ec45f117b62d9aa7e8920.png

 

[Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiałem się analizy średniej pozycji :) I te nie trzymają się kupy bo ludzisk amają problem z interpretacją manuala Google w tym zakresie. ODbrze by byo aby ją zabrali/skasowali.

 

edit: nie porównywałbym tez sesji i klików - mam klientów gdzie mam np 1000 klików a 3 tys sesji i odwrotnie ;)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - Google nam nie ułatwia, ale jeżeli ktoś bazuje tylko na Search Console i zrobi sobie np. porównanie skuteczności ostatnich 28 dni czy ostatnich 3 miesięcy z poprzednim okresem otrzyma jakiś obraz. Wiadomo, że nie jest to wyrocznia i trzeba wziąć poprawkę np. na sezonowość branży.

 

PS Absolutnie nie "bronię" Search Console :)

[Wykonam] ANALIZA WIDOCZNOŚCI - aktualne pozycje mobile/desktop, sezonowość, rankujące podstrony - 10 narzędzi (Ahrefs, Semstorm, Senuto, Clusteric, Rank Tracker, SE Ranking, Alli AI, Keyword Revealer, Ubersuggest, Google Ads)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lukass85 napisał:

a co myslicie o tym:

https://www.serprobot.com/

??

nic . używam w sumie 5 różnych systemów do monitorowania. i mam jako taki pogląd co i gdzie jak działa.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, lukass85 said:

a co myslicie o tym:

https://www.serprobot.com/

??

 

Używam od chyba dwóch lat - największy plus to ilość keywordów jakie możesz monitorować  w stosunku do ceny. Jest też sporo opcji ustawień :

 

209943272_Zrzutekranu2020-01-27o10_29_42.thumb.png.8d390c32767027f6e6b3133c7dadf829.png

 

 

Fajną opcją jest możliwość dodawania notatek na osi czasu projektu. To z plusów.

Minusy - ze średnią dokładnością bywa różnie. Niektóre frazy pokazywane są dość dobrze, inne mogą się różnić o nawet 20-40 pozycji. Ja wykorzystuję to narzędzie w celach bardziej poglądowych, więc bardzo mi to nie przeszkadza. Do raportów dla klienta ten tracking jest jednak za mało dokładny. I tak dla porównania - SEM Rush wypadał dużo lepiej. No ale  nie należy zapominać o cenie - tracking 25 keywordów jest free, każde kolejne 300 kosztuje 5 USD więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam jeszcze że zależnie od lokalizacji z której sprawdzana jest dana fraza wyniki również będą się różnić na poszczególne słowa kluczowe. W Poznaniu wpisana fraza może być na 11 pozycji, a w Katowicach np. na 17. Polecam fajne narzędzie do sprawdzania fraz z poszczególnych lokalizacji

 https://isearchfrom.com/

 

Do ogólnego sprawdzania pozycji fraz używam wspomnianego wyżej

https://www.serprobot.com/

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzi do sprawdzania/monitorowania pozycji jest na rynku bardzo dużo. Ja akurat używam https://webpozycja.pl/

 

Seach Console ma tą zaletę, że jest za darmo i prezentuje nieco więcej danych. Sprawa dokładności i aktualności tych danych to już inna kwestia ale do monitorowania stanu strony i jej widoczności wystarcza. Aczkolwiek warto dodać jako usługę domeny a nie dla konkretnego adresu - wtedy unika się dziwnych historii przy np zmianie z http na https

 

Ogólnie przy kwestiach monitoringu pozycji zawsze nasuwa mi się pytanie - z jaką dokładnością warto próbkować? Dla mnie i moich klientów 1 raz na dobę wystarcza w zupełności aczkolwiek nawet raz na kilka dni będzie miarodajnie oddawało trendy. Raz na kilka godzin? Nie wiem czy warto, korzysta ktoś z opcji tak częstego próbkowania danych?

Tyle lat minęło a ja nadal działam w SEO
-----

Wykonuję Link Building z tematycznych artykułów sponsorowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności