Skocz do zawartości

Darmowy hosting - gdzie zysk?


damianD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Darmowy hosting – dużo jest firm oferujących takie usługi.

Zastanawiam się jak firmy oferujące takie usługi osiągają zysk?

Zakładając, że średnia pojemność oferowanego konta to 100MB x ilość użytkowników np.65000 kont daje to 6500GB. To sporo.

A przecież każde konto jest darmowe.

Wiem, że praktycznie na każdej stronie są wyświetlane reklamy, ale jakoś mi trudno uwierzyć, że zyski z reklam pokrywają koszt utrzymania kilkuset GB serwera. A przecież koszt utrzymania serwera to nie jedyny koszt.

Więc, w jaki sposób firmy te osiągają zysk?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze firmy stosują overselling, bo większość nie wykorzystuje całej przestrzeni dyskowej.

Po drugie nie uważasz że 65 000 kont to za dużo?

Po trzecie największe koszty to maszyny i łącze. Pojemnosć dyskowa to tylko dyski.Na jednej maszynie upychaja zbyt dużo ilość kont i do tego daja zbyt małe łącze dzięki czemu obniżają koszty ale serwy są padaczkami.

Zysk czerpią z reklam albo poprostu czerpią zyski posrednie poprzez promowanie swojej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakoś mi trudno uwierzyć, że zyski z reklam pokrywają koszt utrzymania kilkuset GB serwera

przeanalizujmy:

nagorszy (przybliżony, statystyczny) zysk z ruchu jaki uzyskuje się w Google Adsensie to około 30 centów za 1000 odłon (zdarza się 9 c).

Żeby dokonać pełnej analizy przyjmijmy trzy warianty

O- optymistyczny S - statysytczny (bliski realiom w kóre znam) P - pesymistyczny.

Założenia początkowe

Zysk za 1000 odłosn w (zł)

O:3zł S:0,9zł P:0,27

Średnia Waga strony:

O:25kb S:50kb P:100kb

Cena za ruch (1 GB transf., dedyk, 1-2 GB RAM, 1.5-3 GHZ itp):

O:200zł S:300zł P:600zł

Zużycie zaosobów:

O:85% S:66% P:45%

Przychody - teorytczna liczba odsłon/zyski z adsensa/przychód pomniejszony o koszt serwera

O:36 000 000/108 000 zł/107 800

S:14 000 000/12 600 zł/12 300

P: 4 750 000/1 300 zł/ 700 zł

Oczywiście ostateczny zysk powinien zostać pomniejszony o koszty administracji i promocji.

co czyni wariant pesymistyczny nieopłacalnym. Zaś to co oceniam za realne nie wygląda tak kolorowo, jezeli zda sobie człowiek sprawę, że ruch 1 GB nie zdobywa się OT TAK.

komentarze pozostawiam Wam :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego, co napisał mrtn:

- wzmacnianie własnej marki,

- dodatkowe usługi płatne,

- możliwość zaimplementowania linków do własnych stron...

"bytka abo ne bytka to je zapytka" - W. Shakespeare ;)

Niekończąca się impreza ;) ... wątroba zaleczona :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwiekszym kosztem nie jest wynajecie maszyny a dobrego admina ktory nie pozwoli jej zajechac przy duzym obciazeniu i bedzie potrafil nad tym wszystkim zapanowac czyli postawic zalatac zoptymalizowac przeprowadzac backupy testy wydajnosci i w razie awarii szybko i sprawnie zareagowac tak zeby reputacja firmy nie spadla i interes mogl sie dalej krecic.

Pozdrawiam, breja

wl4u3.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...reputacja firmy nie spadla i interes mogl sie dalej krecic.

Nie wielu darmowych hostingodawców dba o własną reputację:blush:

"bytka abo ne bytka to je zapytka" - W. Shakespeare ;)

Niekończąca się impreza ;) ... wątroba zaleczona :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariant średni jest jak najabrdziej moim zdaniem osiągalny, ale:

potrzeba do tego fachury admin (to kosztuje)

promocji usługi (nawet darmowej (to kosztuje)

CZASU - zanim darmowe seriwisy się rozwiną i ruch osiągnie zagładene 500-1000 GB minie z 10 miesięcy (to kosztuje)

i wtedy bilans nie wygląda już tak różowo.

Nie mnie jednak to może się opłacać - a szczególnie np: hostingom "zawodowym", które i tak mają admina, dydyki i jakiś margines zasobów :blush:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO największe "zyski" firmy osiągają na promocji własnej marki i przy przejściach klientów z darmowego hostingu na płatny. Taki klient woli wybrać firmę, z która już miał styczność, niż szukać dostawcy spośród setek anonimowych (no może poza home.pl i nazwa.pl) hostingodawców.

Oficjalna strona serii Football Manager ( FM 2005, FM 2006 ) - CM Revolution

Forza MLKS Woźniki Śląskie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności