Skocz do zawartości

Stary opis strony w wyszukiwarce - jak zmienić na nowy

izabellap

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem początkującą użytkowniczką Wordpressa i mam problem z opisem strony. Mianowicie weszłam po kilku miesiącach na stronę i zmieniłam jej opis (w trakcie zmieniła się mi się koncepcja - najpierw chciałam prowadzić stronę poświęconą podróżom, literaturze i fotografii, teraz jednak doszłam do wniosku, że poprzestanę na tej pierwszej). Wszystko poszło gładko, niestety po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy strony okazało się, że wyświetla się ona nadal ze starym opisem (gdy oprócz nazwy strony dodam imię i nazwisko).  Bardzo mnie to zmartwiło. Podejrzewam, że może być tak dlatego, że strona jest jeszcze w zasadzie pozbawiona tekstu i nie ustawiłam fraz kluczowych, ale nie wiem, czy na pewno to z tego wynika. Zastanawiam się, czy opis się z czasem zaaktualizuje, jeśli będę regularnie dodawać treści i używać odpowiednich fraz?

A czy orientujesz się, ile to trwa? Czy jeśli będę teraz regularnie korzystać ze strony i odpowiednio dobierać frazy kluczowe, jest szansa, że Google zaktualizuje meta dane w miarę szybko? Tak jak wspomniałam, na stronie prawie jeszcze nie ma treści, więc może dlatego w wyszukiwarce wyświetlają się moje stare wpisy, które już skasowałam  (były dość rozbudowane)?

Jeżeli strona jest świeża to zmiany tytułów i opisów w wyszukiwarce mogą trwać dłużej niż w przypadku stron z dłuższą historią i większą ilością odwiedzin Google bota. Co do Yoasta to warto go skonfigurować. W Google i na Yt znajdziesz sporo poradników na ten temat. Ja od siebie polecałbym Ci wykupić domenę .pl, bo nie kosztuje ona majątku a będziesz lepiej postrzegana i nie będziesz w przyszłości musiała bawić się w przekierowania. Ogólnie jeżeli sama chcesz się zająć SEO dla tej strony to poświęć przynajmniej tydzień na intensywne czytanie tego forum oraz czytanie wszystkich informacji, które znajdziesz w internecie a które dotyczą SEO.