Skocz do zawartości

Linki sponsorowane w Google


jarslo

Rekomendowane odpowiedzi

do reklamy po prawej dopuszcza maszyna do lewej przedstawiciel adwords
Ostatnio mamy takie powiedzenie: "a świstak siedzi i zawija w sreberka".

Jak ktoś ma od lat słowo na niebieskim tle za stawkę X, to możesz czasem miesiącami czekać, żeby na innym koncie osiągnąć to samo. Czasem uda Ci się jedynie wyrzucić konkurenta na prawą stronę, ale nad swój link. Wtedy algorytm daje przez jakiś czas "prawie równe szanse" i ocenia kogo przerzucić na lewo. Nie mów więc ludziom, że świstak potrzebuje od 1 do 3 dni, bo wszystko zależy od przypadku. Jakby tak było jak mówisz, bym już miał na sumieniu całe stado zarobionych na śmierć świstaków :)

[edit]

Marcin, rozwinąłbyś temat moderacji reklam. Dlaczego nie dotyczy to DKI.

Pozwolę sobie uporządkować i może ktoś by przerzucił to do AdWords.

Aby link sponsorowany wyświetlał się po lewej stronie wyników wyszukiwania (na niebieskim tle), należy spełnić szereg kryteriów. Mieć dobre:

tytuł

treść

stronę

CTR

max. CPC

dzienny budżet

historię reklamy

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak dobre? Wszystko zależy od konkurencji na dane słowo. Trzeba testować. Może to trwać 2 dni, a może trwać miesiące (tygodnie?). Często się mówi, że chodzi o CTR. Rzeczywiście, jeśli konkurencja jest licha to wystarczy klepnąć CTR i zaskoczy. Zwykle robiło się to rano (po szóstej). Odkąd Google przeszło u nas na czas CET, robi się to po północy. Jeżeli ktoś od dawna jest na niebieskim tle, to jego konkurenci muszą ostro i długo przepłacać zanim coś wskurają. Każda zmiana treści reklamy, opóżnia proces. Z czasem można z tym dojść do wprawy.

Niezależnie od tych czynników, Marcin S. napisał o moderowaniu reklamy przy przejściu na niebieskie tło. Moderacja reklam oraz stron reklamowanych jest dokonywana post factum (w tydzień, miesiąc, nigdy - różnie). Zwykle, jeżeli traktuje się to poważnie i nie fika z Google, to po pewnym czasie, zna się zasady i do nich stosuje. Ponieważ przejście na lewą stronę i tak musi chwilę potrwać, taka moderacja w 1-3 dni, jak to opisał Marcin, byłaby niezauważalna. Stąd nasze zdziwienie, że ona w ogóle ma miejsce.

P.S Zmiana tytułu w reklamie poprzez DKI, na pewno nie jest moderowana. Reklama zostaje na niebieskim tle. Co do analogicznie przeprowadzonej zmiany w treści, nie jestem pewien. Trzeba sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma od lat słowo na niebieskim tle za stawkę X, to możesz czasem miesiącami czekać, żeby na innym koncie osiągnąć to samo. Czasem uda Ci się jedynie wyrzucić konkurenta na prawą stronę, ale nad swój link. Wtedy algorytm daje przez jakiś czas "prawie równe szanse" i ocenia kogo przerzucić na lewo. Nie mów więc ludziom, że świstak potrzebuje od 1 do 3 dni, bo wszystko zależy od przypadku. Jakby tak było jak mówisz, bym już miał na sumieniu całe stado zarobionych na śmierć świstaków ;)

moja strona to www.limousine-chicago-illinois.com na adwods wystawiona jest na wszystkie slowa zwiazane limo chicago

jest ustabilizowana od ok 2,5 roku przez wiekszosc tego czasu bylem po lewej stronie ale ilekroc zmienilem w opisie reklamy chocby jedna literke wyzucalo mnie na pierwsze miejsce ale na prawa strone

poczoatkowo nie wiedzialem o co chodzi wiec podbijalem stawke nawet do 4 $ za klkniecie i nic to nie dawalo wiec zaczolem rozmawiac na czacie z przedstawicielem adwords i zapytalem sie co sie dzieje on mi odpowiedzial ze kazda zmiana tresci reklamy musi byc zaakceptowana przez moderatora i trwa to od 1 do 3 dni

co do tego ile trzeba czekac zeby sie wbic na lewo

nawet jak konkurecia jest silna i ma ustabilizowane reklamy od lat jest to tylko kwestia ceny za klikniecie jaka dasz (oczywicie pierw zawsze musisz odczekac pare dni zeby moderator zatwierdzil twoja reklame - czasami tygodniami moja reklama wyswietlala sie po prawej bo miale blednie postawiony przecinek w tekscie reklamy)tak bylo z fraza hummer limo chicago dowalilem zdrowo za klikniecie i pierwsze miejsce po lewej w ciagu 2 dni - konkurecia kilkadziesiat firm

nawet jezeli tresc reklamy nie jest zgodna do konca z ze slowem kluczowym jest to kwestia cenyza klkniecie

przyklad

maja strona na fraze [limo bus chicago] wyswietla sie na samej goze na pierwszym miejscu mimo ze w opisie ma limo hummer chicago i nie ma slowa o limo bus

Marcin, rozwinąłbyś temat moderacji reklam. Dlaczego nie dotyczy to DKI.

sory ale nie wiem co to jest DKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, Ty żyjesz i pracujesz w innym świecie. Firmy w Polsce póki co, bardzo ostrożnie inwestują w ogólnie rozumianą reklamę w wyszukiwarkach (PayPerClick, SEO itp). Większość klientów chciałoby być na pierwszych pozycjach, ale nie wszystkich na to stać. Budżety są zwykle jakimś promilem wydatków. No ale na takim etapie tutaj jesteśmy. Odpowiadam za parę budżetów i nie mogę sobie pozwolić na zwykłe podbijanie stawek. Muszę więc szukać innych sposobów.

Poza tym, wszystko ma swój kres. Nie można w nieskończoność podbijać stawek. Trzeba liczyć konwersję i ROI. Co będzie jak inne wypożyczalnie limo pójdą Twoim śladem? Będziesz płacić 50$ za klik?

Nie, zaczniesz wnikać, co jeszcze ma wpływ na pozycję w AdWords.

Co do tej moderacji, im dłużej o tym myślę, tym bardziej mnie przekonujesz. Mamy obecnie w Polsce zasyp reklam niezgodnych z regulaminem. To jest głównie zasługa, korzystając z forumowej nomenklatury - voucherowych pokemonów. Nie widziałem jednak nigdy takich reklam po lewej stronie.

Trochę mnie drażni zachowanie Google. Nikt mnie nie poinformował o zmianach w regulaminie w połowie roku, a teraz te moderacje... :)

DKI to Dynamic Keyword Insertion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, Ty żyjesz i pracujesz w innym świecie. Firmy w Polsce póki co, bardzo ostrożnie inwestują w ogólnie rozumianą reklamę w wyszukiwarkach (PayPerClick, SEO itp). Większość klientów chciałoby być na pierwszych pozycjach, ale nie wszystkich na to stać. Budżety są zwykle jakimś promilem wydatków. No ale na takim etapie tutaj jesteśmy. Odpowiadam za parę budżetów i nie mogę sobie pozwolić na zwykłe podbijanie stawek. Muszę więc szukać innych sposobów.

Poza tym, wszystko ma swój kres. Nie można w nieskończoność podbijać stawek. Trzeba liczyć konwersję i ROI. Co będzie jak inne wypożyczalnie limo pójdą Twoim śladem? Będziesz płacić 50$ za klik?

Nie, zaczniesz wnikać, co jeszcze ma wpływ na pozycję w AdWords.

Co do tej moderacji, im dłużej o tym myślę, tym bardziej mnie przekonujesz. Mamy obecnie w Polsce zasyp reklam niezgodnych z regulaminem. To jest głównie zasługa, korzystając z forumowej nomenklatury - voucherowych pokemonów. Nie widziałem jednak nigdy takich reklam po lewej stronie.

Trochę mnie drażni zachowanie Google. Nikt mnie nie poinformował o zmianach w regulaminie w połowie roku, a teraz te moderacje... :)

DKI to Dynamic Keyword Insertion.

zgadza sie zyje w ameryce ale reguly sa takie same na calym swiecie

wydajesz duzo na reklame = masz duzo roboty

wydajesz malo na rekleme = masz malo roboty

duzo roboty = duze zyski

malo roboty = male zyski

jak zaczynalem swoj limo busines bylem w ameryce rok nie mialem ani pieniedzy anie rodziny ani mozliwosci kredytu ani pracy bo pewien ch... mnie wy****l i za****l mi pierwsza moja limuzyne dlatego ze sie zorjetowal ze prubuje przejsc na swoj rozrachunek

jedyne co mialem to adwors gdzie nie musialem placic z gory za reklame

juz w 3 miesiacu wydawalem na reklame 6000$ na miesiac

jak nie zaryzykujesz czasami to sie niewybijesz

co do podbijania stawki

oto ile moja konkurecia placi za klikniecie w yahoo

pierwsze 10 wynikow

SUV Limousines for All Occasions

We specialize in Chicago SUV limousine transportation. Visit our award winning Web site featuring stretch Hummers, Navigators, Escalades, Porsche, Infiniti and much more.

www.exoticcoach.com

(Advertiser's Max Bid: $10.00)

Chicago Limousine Service

Ground transportation for all events. Executive sedans, stretches, SUV limousines.

www.americancoachlimousine.com

(Advertiser's Max Bid: $5.00)

Luxury Chicago Area Limousine Service

Twenty-six, 22, 16, 12 and 10 passenger Hummer H2, Ford Excursion SUVs and Lincoln limousines. Luxury, dependable and inexpensive service for all your transportation needs and occasions.

www.anytimelimousine.com

(Advertiser's Max Bid: $4.99)

Chicago Limousine Service

Click here for rates and reservations, $48 to and from O`HARE or Midway to Chicago Loop, On time or free ride if late more than 15 minutes.

www.chaseonelimo.com

(Advertiser's Max Bid: $3.00)

Limousine Service in Chicago, Illinois

Better rates, great service, higher commissions start here. Why use others?

www.bookalimo.com

(Advertiser's Max Bid: $2.80)

Chicago Limousine Services - O'Hare

$38 for O'Hare and Midway airport transportation. Sedans and stretch limousines, serving Chicagoland and loop for weddings, special events; over 110 brand new cars. Call 24 hours toll free.

americanchauffeurs.com

(Advertiser's Max Bid: $2.20)

Chicago Limousine: A1 Chicago Limos

A1 provides luxury affordable Chicago limos, sedan, vans and SUVs for airport service and all occasions from $49. Online rates and reservations.

www.a1-chicago-limos.com

(Advertiser's Max Bid: $2.01)

A1 Limousine Service, Of Chicago Land

$44.00 Chicago loop to ORD and MID our chauffeurs must be on time 100% we never close we can be at your door in 10 min or less.

www.a1-limousine.com

(Advertiser's Max Bid: $1.99)

Chicago Limousine

Chauffeured Services. Airport Transfer. Sedans, Limos, SUVs, Vans and Buses.

www.lxcoach.com

(Advertiser's Max Bid: $1.95)

Affordable Limo Service

$40 airport rate to or from Midway or O' Hare in 6 pass. Stretch limo. Guaranteed on time.

www.ontimelimos.com

(Advertiser's Max Bid: $1.53)

jak zaczynalem przygode z platna reklama w wyszukiwarkach gdy ustawialem reklame dla goscia dla ktorego pracowalem to zeby byc na pierwszym miejscu wystarczylo 0,50 $

dzis za dolara nawet ci sie strona nie wywietli tam

prawa wolnego rynku

jezeli bedzie mi sie oplacalo 50$ za klikniecie to zaplace

kwestia kalkulacji i to dlugofalowej

musisz pomyslec ilu mozesz miec w przyszlosci klijetow z polecenia tego klijeta kturego zyskasz za te 50$

co jeszcze ma wplyw na adwords - bardzo proste tekst

tutaj klania sie NLP=Neuro-Linguistic Programming i copywriting i pisanie naglowkow

zapraszam do www.cneb.pl i dzialu copywriting oraz polecam wynajecie jakiegos specialisty od nlp do napisania tekstu do adwords tu polecam www.nlppolska.pl

co do moderacji jezeli nie chcesz mi uwiezyc to zapytaj sie przedstawiciela adwords na czacie - tam gdzie ja sie tego dowiedzialem

zapomnialem sobie

co do moderowania

w platnych reklamach na yahoo= overture kazda reklame moderuja trwa to od 2 do 3 dni

malo tego nie jest tak prosto wzucic nawet zblizone slowo kluczowe jezeli nie jest dokladnie odzwieciedleniem strony

przyklad

moja strona www.limousine-chicago-illinois.com

na frazy limo chicago

limo service chicago

nie bylo problemu

ale na frazy limo

limo service

limo rental zostalem odzucony

mam kolejne potwierdzenie moich slow

mam reklame -stara grupa zawiesilem ja dawno temu i sobie o niej zapomniale i wlaczylem ja pare tygodni temu spowrotem nie wiedziec czemu

My Chicago Limousine

Sedans, Hummers, Stretches, SUVs,

Limo Buses - Call now 773 981 5896

www.limousine-chicago-illinois.com

Chicago, IL

i juz sobie przypomnialem jak obserwuje reklame od tygodnia i nigdy sie nie wyiwetla na niebieskim tle dla tesyu wzucilem 5$ za klkniecie i nadal nic caly czas pierwsza pozycjia ale po prawej stronie

powodem sa duze litery jedno ze slow jest napisane z duzej litery - SUVs

jest to akurat specyficzna sytulacjia bo google zwykle odzuca wszystkie slowa pisane duzymi literami tutaj jednak slowo SUV jest dopuszczalne bo na dobra sprawe jest to skrot a nie slowo

tak ze inna firma ma reklame

Chicago Limousine Service

www.americancoach.net Corporate travel, Airport transfers Executive sedans, Stretches and SUV

i sa na niebieskim tle

tak ze slowo SUV jest dopuszczalne a SUVs nie

nie wieze zeby Automat Mogl odruznic ze jest to skrot a nie slowo

tak ze to jest kolejny dowod ze reklamy adwords sa moderowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wszystko pieknie, tylko nie nie piszcie postów jeden pod drugim, istnieje cos takiego jak "edytuj" zeby dopowiedziec zgubioną mysl, posty połączyłem, przenosze do adwords

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie i Panie

Wałkujemy ten temat co tydzień.

Poszukaj we wcześniejszych postach, masę informacji na ten temat.

Odpowiedz jest jedna - reklama musi być dobra treściowo i ilość CTR musi być wysoki (pow. 2%)

Są też teorie, że musi mieć więcej niż konkurencja, która daje wyższe stawki za klik i była wyświetlana wyżej.

No tak, CTR powyżej 2 % to jest rzeczywiście baaaaaaaaaaaardzo wysoki :)

W zasadzie co do premiowanej pozycji linku to napisaliście już wszystko. Ja dodam tyle: nie pakujcie bez sensu pieniędzy, pracujcie nad jakością kampanii i CTR właśnie. Przy ok 10% CTR można być za psie pieniądze na niebieskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności