Skocz do zawartości

Rozliczanie hostingu z Niemiec


Tomen

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od 1 grudnia mam zarejestrowaną DG i zastanawiam się jak rozliczyć comiesięczną opłatę za serwer dedykowany w 1paket.com. Do tej pory płaciłem po prostu PayPalem z prywatnego konta i nie dostawałem od nich żadnego potwierdzenia. Powiedzcie czego potrzebuję i jak to ugryźć bo na prawdę jestem jeszcze zielony :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktuj się z usługodawcą. Podaj dane swojej firmy. Powinni ci wystawić fakturę. Jeżeli masz NIP UE, to może będzie bez VATu. Nie wszystkie firmy tak robią - mój dostawca zaprzestał, bo niemiecka skarbówka zakwestionowała to - uznała, że usługa nie opuściła kraju i nie było dostawy usług.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usługa wykonywana jest przez niemiecką firmę na terenie Niemiec (Tam jest zlokalizowany serwer) więc nie ma żadnych podstaw do zastosowania stawki VAT 0%, nawet jeżeli z usługi korzysta obcokrajowiec. Niestety, nie ma też żadnej możliwości aby taki VAT sobie odliczyć. Natomiast całą miesięczną kwotę po przeliczeniu na złotówki możesz wrzucić w koszty. Musisz mieć jednak na to rachunek. Oczywiście wydatek na ten hosting musi być poniesiony w celu uzyskania przychodu. To w praktyce oznacze że musi być jakikolwiek związek tej usługi z twoimi przychodami, choćby tylko tymi planowanymi w przyszłości. Warto więc mieć na takim koncie choćby wizytówkę internetową swojej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili płacę 75$ miesięcznie, czyli jakieś 220 PLN. Czy jeżeli zechcę od nich rachunek na firmę, to podwyższą tą kwotę podatek ?

No i jak po angielsku jest faktura - jak się do nich zwrócić z tym tematem ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach