Skocz do zawartości

Inżynier Google Matt Cutts odpowiada na nurtujące nas pytania!


Rekomendowane odpowiedzi

Na prowadzonym przeze mnie serwisie SeoPortal.pl umieściłem tłumaczenie bardzo ciekawego testu, na który odpowiedział Matt Cutts. W związku z tym, że zajęło mi to sporo czasu proszę adminów, żeby nie kasowali faktu, że źródłem posta jest SeoPortal.pl :) Miłego czytania.

Randfish – założyciel i operator SEOmoz, którego mieliście okazję poznać oglądając filmik z wywiadem z inżynierką Google Vanessą Fox – zadaje zawsze bardzo dobre pytania.

Postanowił on sporządzić test dla Matta Cutts’a – inżyniera Google. Test zawiera nurtujące pytania dotyczące wielu zagadnień apropos pozycjonowania, marketingu internetowego i nie tylko.

Poniżej zamieszczam przetłumaczony test wraz z odpowiedziami Matta Cutts’a. Odpowiedzi zostały oznaczone kursywą. (te z literką E to takie, które Matt sam dopisał do listy) ;)

#1 – Czy będzie możliwe oglądanie pełnej listy linków zwrotnych do strony www za pomocą Webmaster Central?

A) Tak, za 90 dni

B) Tak, za 6 miesięcy

C) Tak, ale nie przed czerwcem przyszłego roku

D) Przepraszam, ale tak nie będzie – używajcie Yahoo! Albo MSN

E) Nauczyłem sie nie obiecywania rzeczy na przyszłość

#2 – Czy Google martwi się tym, że strony takie jak Digg (odpowiedniki Wykop.pl albo Gwar.pl, przyp. aut.), Slashdot i Reddit mogą wpływać na promocję tendencyjnych linków w sieci (zważając na to, że nie tylko mamy do czynienia z linkiem z takiego serwisu, ale także ludzie po przeczytaniu interesującego ich artykułu chętnie umieszcza odnośniki do niego na swojej stronie www.)?

A) Nie mamy powodów aby traktować te strony w specjalny sposób, inny niż te które są rozpropagowane poprzez tradycyjne metody (reklama, email, marketing szeptany, etc.)

B) Jesteśmy trochę przejęci tym, że jeden link na danym serwisie powoduje jego rozpropagowanie na setki innych dlatego prawdopodobnie zmniejszymy troche ich wartość

C) Posiadamy już algorytmy, które zmniejszają wartość takich linków

#3 – W moim wywiadzie z Vanessą Fox, wspomina ona, że nie ma tak naprawdę bana za wewnątrz-domenowy duplicate content (skopiowaną zawartość stron). Czy zgadzasz się z tym? Czy radziłbyś webmasterom aby wyeliminowali duplicate content ze swoich serwisów, czy też jest to naprawdę OK żeby pozwolić Google samemu rozwiązać ten problem?

A) Vanessa miała rację – wewnątrz-domenowy duplicate content, nie jest wielkim problemem. Jesteśmy całkiem nieźli w radzeniu sobie z tym i orientowaniu się, które strony powinny być uwzględnione w rankingu. (dodał: ale nigdy nie zaszkodzi aby pomóc wyszukiwarkom z duplicate content jeśli jest to proste np. Przy pomocy webmaster console (stary Google Sitemaps – przyp. Aut.) zaznaczyć czy preferujemy adres z www czy bez www.)

B) Dla tych, którzy uważają, że lepiej wiedzą od Googla, które strony powinny być w rankingu radzę kierować robota Google z dala od duplicate content albo wyeliminować dup con.

C) Vanessa nie koniecznie się myliła, ale rzeczywiście duplicate content może nieść ze sobą pewne problemy.

#4 – AdSense generuje duże zyski dla spamerskich stron WWW. Google zawsze stosuje taktykę zamykania pojedynczych kont domenowych zamiast banować poszczególnych użytkowników, które w odczuciu wielu osób byłoby lepsze. Co zamierza Google?

A) Mylisz się Rand - AdSense nie jest głównym źródłem przychodów spamowych stron, a nasze zasady są uczciwe.

B) Istnieje problem ze znajdowaniem stron zawierających spam, ale rozwiążemy ten problem raczej poprzez algorytm aniżeli banując użytkowników z AdSense.

C) Mamy zamiast banować użytkowników mających AdSense scrapers – uważajcie ludki ;) .

D) nie zdziwiłbym sie gdyby Google zaostrzyło swoje zasady dotyczące spamu w AdSense.

#5 – Który z opisów najlepiej oddaje Twoją obecną pozycję Google:

A) Odpowiedzialność za jakość algorytmów wyszukiwania Google (od spamu po wyników wyszukiwania )

B) Stoję na straży polityki spamowej Google – znajduję manipulacje, fałszywe podejrzenia i ucinam je

C) Głowa działu wyszukiwania w Google i zdolny do podejmowania decyzji, które rodzaje stron dodawać do indeksu,gdzie inżynierowie powinni spędzać swój czas i określam strategię przyszłościową Google

D) Mało znaczący inżynier posiadający niewielki wpływ na wyniki wyszukiwania, uważany za bardziej wpływowego niż rzeczywiście jest

#6 – Kiedy właściciele dużych serwisów obserwują duży ruch robotów sieciowych na swojej stronie, ale mały odsetek odwiedzonych przez roboty stron jest zaindeksowany (zakładając, że zadbali oni o podstawy tj. mapę strony, dodanie mapy do webmaster central i zapytanie społeczności różnych grup dyskusyjnych o poradę). Co powinni zrobić?

A) Wysłać e-mail – tak nie powinno się dziać.

B) Czekać 40-60 dni; czasami Googlebot potrzebuje odpowiedniego czasu;

C) Zwracać uwagę na dużą ilość 301, nie unikalnych meta tagów (opisów), niskiej jakości strony albo strony bez unikalnej zawartości – często to odwiedzamy (robotami), ale rzadko dodajemy do indeksu.

D) Dajcie nam mniej stron do przeglądania robotami – ograniczcie roboty do 10-20 tysięcy stron na raz.

E) Szukałbym większej ilości wysokiej jakości, dobrze wybranych (nie automatycznych – przyp. aut.) linków zwrotnych.

#7 – Jeśli miałbyś wskazać jeden czynnik, który wpływa na pozycjonowanie, do którego pozycjonerzy nie przywiązują uwagi to powiedziałbyś o:

A) Temporal link data - have your new inbounds slowed to a snail’s pace… maybe you’re not so relevant any more?

B) Odpowiedniej jakości zawartość strony;

C) Linkowanie wewnątrz strony; jeden link z pojedynczej podstrony i serwis ma mieć dobrą pozycję? Daj spokój!

D) Pagerank.

E) Jeden z czynników, którego obecnie nie bierzemy pod uwagę to faza księżyca. Ale jeśli to pomoże to będziemy brali ją pod uwagę.

#8 – Pozycjonerzy czasami wpadają w paranoję i mówią, że Google próbuje przejąć ich pracę. Czy chciałbyś aby Gogole zastąpiło rolę pozycjonerów czy też ta profesja pozostanie w rękach niezależnych ludzi.

A) Szczerze mówiąc cieszyłbym się gdyby świat obył się bez pozycjonerów, ale Google nie chce Twojej pracy, Rand, mamy pełne własne koryta a gra w myszkę i kotka jest dobra dla nas obydwóch.

B) Chciałbym aby Google robiło co mogło aby pomóc ludziom zaindeksować i wypozycjonować swoje strony, ale zawsze będzie zapotrzebowanie na wysoko kwalifikowanych, prawdziwie pomagających konsultantów pozycjonowania.

C) Uważaj na siebie; Google zamierza świadczyć usługi pozycjonowania.

#9 - Wikipedia uczyniła swoje linki “nofollowed” i “un-nofollowed” w ciągu ostatniego roku, ale spamowanie Wikipedii i edytowanie jeszcze bardziej się zwiększyło. Jeśli to ty Matt prowadziłbyś Wikipedię to:

A) Niech zostawią linki z atrybutem fallow.

B) Niech zrobią linki z atrybutem nofollow – jeśli jesteś w Wikipedii to i rak otrzymujesz wiele odwiedzin z tego medium.

C) Google od jakiegoś czasu i tak nie uznaje linków z Wikipedii, więc nie ma to znaczenia.

D) W moim idealnym wyobrażeniu, Wikipedia dodałaby atrybut nofollow do linków, których nie darzy zaufaniem, ale znalazła sposób na umożliwienie wyrzucenia tego atrybutu zaufanym linkom.

#10 – Wielu reporterów zasypuje Cię pytaniami na konferencjach i próbuje cię złapać poza nimi. Niektórzy z nich nigdy nie mieli szansy doczekać się odpowiedzi. W jaki najlepszy sposób mogliby oni się z Tobą skontaktować?

A) Wyślij e-mail do ______ (napisz mi jaki adres mam tutaj wstawić)

B) Dodaj posta do Google Webmaster Central Groups

C) Zapytaj na forum takim jak Cre8asite albo HighRankings; sam osądź, ale czasami tam znajdziesz lepsze odpowiedzi niż te, które ja mogę Tobie udzielić

D) Pojedź na mniejszą konferencję i staraj się przebić na sam początek

E) Raczej B, ale C i D nie są złym pomysłem.

#11 – Tylko dla zabawy. Jeśli nie byłbyś żonaty i mógł umawiać się na randki z tymi paniami zajmującymi się SEO, z którą byś się umówił?

A) SEO Fangirl

B) Jessie Strichiola

C) Heather Lloyd-Martin

D) Rae Hoffman

E) Lisa Barone

F) Boże Rand. Nie każ mi wybierać!

G) Mój mężaty zmysł bije na alarm. Czuję niebezpieczeństwo!

OK. To wszystko!

* bez przesady z tymi linkami do strony głównej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytanie tego goscia to jak czytanie Trybuny Ludu w PRLu - prawdy tam nie znajdziesz a jedynie to, co google chce abys myslal.

Bielizna damska, jak również sklep turystyczny to moje ulubione strony ;)

Hurtownia bielizny Matterhorn.pl - pierwszy i jedyny w Polsce Dropshipping bielizny dla sklepów internetowych i butików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno jest pewne (przynajmniej dla mnie) im wiecej bedzie sie zgłaszało witryn do googlowskich wynalazków oceniajaco/pomagajaco/doradczych tym wiecej bedzie płaczu i zgrzytania zębów :spiteful:

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matt Cutts jest czlowiekiem od PROPAGANDY w Google.

Przekazuje takie wiadomosci i opinie jakie G chce, bysmy znali.

Bylem w tym roku na Search Engine Strategies w NY (boss fundowal wjazd :spiteful: ). Trzy dni opowiadania w wiekszosci bajek. Bylo troche ciekawych rzezy, ale to co mnie denerwowalo u prowadzacych, to ciagle trzymanie sie tematu: "Content is King", co najwyzej z dopuszczeniem wersji: "Content is King, but Linking is Queen". Tutaj chyba nie musze przekonywac nikogo, ze juz dawno krol z krolowa zamienili sie rolami.

ps. typowo amerykanski wywiad: 2 pytanie technicze, a trzecie o "ulubione zwierzatko"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności