Skocz do zawartości

Duplikat podkategorii produktowej


patryk06

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Zajmuje się obecnie pozycjonowaniem bardzo dużego sklepu - duży sklep to duża szansa na duplikat w google. Problem leży tutaj, że duplikatów jest ogrom i w dodatku dotyczą kilku bardzo ważnych kategorii a nie powinny.

 

Mam takie drzewko kategorii:

 

Części do samochodów

  Audi

     Silnik Audi

     Skrzynia biegów Audi 

     itd.

  Opel

    Silnik Opel

    Skrzynia biegów Opel

    itd.

 

Problem w tym że przykładowo podkategorię "Audi" google oznacza jako duplikat i kanoniczną daje "Części do samochodów", a np. "Opel" już nie oznaczył jako duplikatu.

 

Opisy kategorii, meta tytuły i opisy itp. itd. wszystko jest bardzo mocno zróżnicowane i nie ma mowy o duplikacie jeśli chodzi o tego typu treści. 

Na początku myślałem że być może chodzi o nazwy produktów, bo wiadomo, zaciąga produkty z podkategorii "Audi" do "Części samochodowe" a że niektóre produkty są promowane to zawsze wyświetlają się pierwsze w tej samej kolejności zarówno w "Audi" jak i w "Części samochodowe", jednak sprawdziłem to i niestety to jest raczej zły trop. 

 

Co może powodować duplikat w tego typu przypadku? Pierwszy raz się z takim czymś zetknąłem i szukałem pomocy w artykułach o duplicate content i jedynie co znalazłem to takie oczywiste rzeczy jak duplikacja treści, przez paginacje, filtry itp. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieść gdzieś osobno wyłącznie linki do Marek samochodów. 

Ogólnie chodzi pewnie o ilość linków wewnętrznych. Jak google wskazuje na główne kategorie to znaczny że mają one optymalną ilość linków. Sprawdź ile linków ma podkategoria marki jak mało w stosunku do kategorii głównej  to musisz je zwiększyć. 

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grey Ronin 

Dzięki za odpowiedź. 

Faktycznie w opisie podkategorii było dodane linkowanie do różnych innych podstron, być może chodzi o linki wewnętrzne. Usunąłem te linkowanie i teraz podkategoria marki jak i kategoria główna mają identyczną ilość linków wewnętrznych. 

"Zamieść gdzieś osobno wyłącznie linki do Marek samochodów. " Nie za bardzo rozumiem, chodzi o umieszczenie na osobnej nowej podstronie tylko linki do marek samochodów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2020 o 15:34, patryk06 napisał:

umieszczenie na osobnej nowej podstronie tylko linki do marek samochodów? 

 

Może być ale chodzi o drugie menu przypięte do stopki strony głównej czy kluczowych podstron kategorii z linami wyłącznie do Marek samochodów. Oczywiście jak masz pełne menu dostępne na każdej stronie to nie było tematu. Takie przypięte menu przydaje się na stronach np informacyjnych, blogowych, kontaktu czyli takich gdzei zwykle menu główne jest wyłączone (ograniczone) bądź trzeba się naklikać by dostać się do odpowiedniej strony. 

Jak się nie mylę okruszki masz takie

Strona główna - Części do samochodów - Audi - Silnik Audi - Silnik taki i owaki

Tz tak to wygląda z struktury którą pokazałaś. 

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google łyka to co jest w kodzie. Czasem wystarczy dobrze przyłożyć linki zewnetrzne aby canonical sie uspokoił.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem o co chodzi. Jednak to były powtarzające się produkty w kategorii nadrzędnej i podrzędnej. 

Teraz pytanie jak to rozwiązać żeby móc nadal zachować produkty promowane? 

 

Krótkie wytłumaczenie:

Jest takie drzewko:

Części do samochodów

  Audi

     Silnik Audi

     Skrzynia biegów Audi 

     itd.

  Opel

    Silnik Opel

    Skrzynia biegów Opel

    itd.

 

W Audi jest np. 400 produktów z czego 20 jest ustawione jako promowane więc wyświetlają się zawsze jako pierwsze na pierwszej stronie.

Kategoria "Części do samochodów" zaciąga produkty z kategorii podrzędnych więc zaciąga te 400 produktów z Audi wraz z promowanymi i też wyświetla je jako pierwsze na pierwszej stronie (o to chodzi żeby tak było) problem w tym że dla google jak widać jest to duplikacja. 

Ogólnie produkty Audi które wyświetlają się w kategorii nadrzędnej "Części do samochodów" posiadają przekierowanie 301 na adres url taki jaki jest w kategorii Audi żeby po prostu do tego samego produktu nie prowadziły dwa różne adresy np.

Jeśli ktoś kliknie już w kategorii "części do samochodów" w jakiś produkt to adres będzie wyglądał tak:

nazwastrony.pl/czesci-do-samochodow/nazwa-produktu

I jest ustawione przekierowanie 301 na

nazwastrony.pl/czesci-do-samochodow/audi/silnik-audi/nazwa-produktu

 

Jeśli ktoś kliknie na produkt w kategorii "Silnik Audi" to go też przeniesie na poniższy adres ale już wiadomo bez przekierowania:

nazwastrony.pl/czesci-do-samochodow/audi/silnik-audi/nazwa-produktu

 

Moje pytanie, jak rozwiązać to tak, aby zachować produkty promowane ale uniknąć duplikacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności