Skocz do zawartości

Zgoda użytkowników z UE


Julian Carax

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni Google wyświetla mi na koncie komunikat:

 

Cytat

W co najmniej jednej z Twoich witryn lub aplikacji wykryliśmy problem związany z tekstem Zasad IAB dotyczących przejrzystości i uzyskiwania zgody na przetwarzanie danych. Te błędy mogą wpłynąć na możliwość wyświetlania reklam użytkownikom z Europy. Szczegółowy raport znajdziesz na stronie „Zgoda użytkowników z UE”.

 

W raporcie znajduję błędy 2.1a, czyli wczytanie reklam przed uzyskaniem zgody od użytkowników UE. Zaimplementowałem skrypt Quantcast Choice oraz opóźniłem wczytanie pliku JS adsense do momentu uzyskania zgody. Mimo to nadal w raporcie uzyskuję błędy 2.1. 

 

Czy zmagaliście się z tym problemem? W polskim internecie praktycznie brak informacji. W zagranicznym pomieszane implementacje TCF v2.0 ze starszymi wersjami.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodanie komunikatu spowodowało spadek dochodów z reklam. Wynika to zapewne z opóźnienia wczytania reklamy. Asynchroniczne wczytanie reklam po weryfikacji wyrażonej zgody pochłania trochę czasu, co powoduje, że użytkownik może przeskoczyć na następną podstronę bądź przewinąć ekran zanim reklama się pojawi. Przez tydzień ani jeden użytkownik nie wymusił rezygnacji z personalizacji reklam. Tak to widzę na chwilę obecną. Nie jestem przekonany, czy rezygnacja z reklam spersonalizowanych zwalnia z obowiązku uzyskania zgody. Z poradnika Google AdSense:

 

Cytat

Mimo że reklamy niespersonalizowane nie wykorzystują plików cookie ani identyfikatorów reklam mobilnych do kierowania reklam, to wykorzystują je do ograniczenia liczby wyświetleń, generowania zbiorczych raportów dotyczących reklam oraz walki z oszustwami i nadużyciami. Dlatego musisz uzyskać zgodę na używanie plików cookie lub identyfikatorów reklam mobilnych do tych celów, jeśli jest to prawnie wymagane, zgodnie z rozporządzeniem ePrivacy w niektórych krajach EOG.

 

Cytat

Jeśli wykorzystujesz identyfikatory reklam mobilnych lub pliki cookie do ograniczania liczby wyświetleń, generowania zbiorczych raportów dotyczących reklam lub do walki z oszustwami i nadużyciami, w przypadku niektórych krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego, zgodnie z obowiązującymi tam wymaganiami prawnymi, konieczne będzie uzyskanie zgody użytkownika i wskazanie odpowiednich dostawców technologii reklamowych. Dotyczy to także reklam niespersonalizowanych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Mam taki sam komunikat, po próbie implementacji quantcasta. Niestety nie mogę sobie poradzić z blokowaniem reklam przed zgodą.  Google Tag Manager udało mi się skonfigurować i utknąłem na etapie blokowania reklam przed uzyskaniem zgody:

https://help.quantcast.com/hc/en-us/articles/360053904433-Setting-up-the-CMP-with-Google-s-AdTech-products

https://help.quantcast.com/hc/en-us/articles/360051794434-TCF-v2-GTM-Implementation-Guide-IAB-Vendor-Tag-Blocking

 

Wgrałem podany przez quantcast plik: GTM-CONTAINER-QC-CHOICE-google-advertising-products.json_

 

z regułami do GTM i nie wiem kompletnie jak to ustawić. Jest tam jakiś tag DEMO z grupą, ale nie jestem w stanie tego już zrozumieć.

 

Czy ktoś zna tutaj ten temat i byłby w stanie mi pomóc? Zapłacę jeśli trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności