Skocz do zawartości

Przekierowanie na nową strukturę adresów w sklepie.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, zastanawiamy się w sklepie nad nową strukturą adresów, żeby skrócić łańcuch przekierowań i nie tworzyć niepotrzebnych podkategorii pomiędzy bo robi się bałagan. Obecnie droga do produktu wygląda tak:

 

sklep.domena.pl/seria/kategoria/produkt

 

a chcielibyśmy zmienić ją na:

 

https://sklep.domena.pl/przeznaczenie/produkt 

 

Pozbędziemy się dzięki temu niepotrzebnej podstrony pomiędzy i nie będzie zbędnych kategorii, które robią bałagan, bo na każdej z nich wyświetlają się produktu i dodatkowo trzeba stworzyć do niej treść, która w wielu miejscach byłaby podobna, jaki macie pomysł na sensowne przekierowanie tego?

 

Dzięki!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domena.pl/sklep/przeznaczenie/produkt bedzie mialo wieksza moc niz sklep.domena.pl/przeznaczenie/produkt

 

i domena.pl/sklep/przeznaczenie/ dla listy produktow oraz

domena.pl/sklep/oferta/produkt dla konkretnego produktu

Piccolo Tesoro Twój sklep z zabawkami dla dzieci i niemowląt.

Fitzdrowie - sklep ze zdrową żywnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego już niestety nie zmienię. Sklep stoi na subdomenie i niestety nie mam żadnego wpływu na zmianę tego, choć bardzo bym chciał. Chodzi mi o sklep w obecnym kształcie:

 

czyli:

 

sklep.domena.pl/seria/kategoria/produkt

 

zamienić na:

 

sklep.domena.pl/przeznaczenie/produkt

 

Waszym zdaniem jest sens? Po prostu porobiło się za dużo podstron i kategorii, i boje się, że waga się "rozlezie". Bo np. jest tak:

 

sklep.domena.pl/seria/perfumy <- gdzie są perfumy

sklep.domena.pl/seria/odświeżacze <- odświeżacze

 

i teraz w nowej strukturze ze strony głównej pojawiło się jeszcze:

 

sklep.domena.pl/zapachy <- gdzie są zebrane i perfumy i odświeżacze z obu powyższych. Zastanawiam się, jak to sensownie poskładać? Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka branża?

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOżna zrobić i jedno i drugie :)

 

- kategorie wg serii - tak

- kategorie wg producentów - tak

- kategorie wg miejsca - tak

 

Bo produkty mają swój własny adres URL (powinny mieć), a kategorii można narobić dużo - wtedy nie ma duplikacji contentu.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli spokojnie zostawić to tak jak jest? Nie przekierowywać? Niestety zauważyłem że sklep ma bardzo mało zebranych fraz w stosunku do konkurencji. Pewnie częściowo wiąże się to z brakiem linków - 10-12 domen linkujących, podczas gdy konkurencja ma 150-200, i częściowo z tym, że sklep to subdomena, co może powodować problem. Nad poprawą treści mozolnie pracujemy haha :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obadaj 2bm-pl - zobacz jak jest zrobione menu z podziałem na wiel e róznych rzeczy :)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki! Widzę już jedną zasadniczą różnicę.

 

Masz np:

 

zyrandole/przeznaczenie/zyrandole-do-jadalni i jak w wejdziesz w produkt, to przenosi Cię do /zyrandole/zyrandol-skala-w5-50-cm-bialy-lub-czarny,p147450456 

 

Tam natomiast sprawa wygląda trochę inaczej:

 

Wejdziesz ze strony głównej np w /lakier/, klikniesz w produkt i nagle przenosi Cię do /seria/oczyszczanie-lakieru/produkt

 

Czyli jakby url się całkowicie zmienia, nie ma, że tak powiem, żadnego punktu wspólnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

URL dla produktu musi być stały i niezmienny.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności