Skocz do zawartości

Co "ściągnie" większy ruch - wpisy, czy kategorie?


Tomasz11

Rekomendowane odpowiedzi

cześć 

 

Chcę założyć sklep z różnymi rowerami. Będzie w nim około 25-30 kategorii rowerów (np. dziecięce, górale, kolarzówki itd). Na tym etapie strona nie jest jeszcze gotowa, za to mam gotowe już wpisy o tych wszystkich kategoriach. Mają po kilka tysięcy znaków, dobrze dobrane słowa kluczowe itd. Początkowo myślałem, żeby zrobić zakładkę blog, ale teraz zastanawiam się, czy nie lepsze byłoby dodanie tych treści do tych kategorii. W praktyce pewnie wyglądałoby to tak, że byłaby strona główna i te powiedzmy 25 kategorii (podstron). 

 

Czy ma sens, żeby każda podstrona (czyli kategoria) zawierała np. na górze treść-wpis o tej kategorii? Produkty byłby poniżej. Czy taki sposób pomoże jakoś w pozycjonowaniu? Czy może lepiej zrobić to na zasadzie właśnie bloga- czyli bez kategorii, za to 25 wpisów, a każdy miałby w tytule tylko nazwą kategorii? 

 

Nie wiem, czy dobrze się wyraziłem, chodzi o to co jest lepsze - strona z 25 kategoriami, z których każda ma na górze artykuł/treść na kilka tysięcy znaków, czy strona z 25 wpisami blogowymi, w których są odnośniki do sprzedawanych produktów? 

 

Co przyciągnęłoby więcej ludzi z wyszukiwań do takiego sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 25.01.2021 o 17:45, Tomasz11 napisał(a):

Chcę założyć sklep z różnymi rowerami.

Rozwiń  

 

  W dniu 25.01.2021 o 17:45, Tomasz11 napisał(a):

czy strona z 25 wpisami blogowymi,

Rozwiń  

 

  W dniu 25.01.2021 o 17:45, Tomasz11 napisał(a):

Co przyciągnęłoby więcej ludzi z wyszukiwań do takiego sklepu?

Rozwiń  

 

Przy tak pojmowanym pozycjonowaniu VS znaczna konkurencji w branży NIE ma szans na jaki jakichkolwiek ruch z organika...

 

  • Like 1

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 25.01.2021 o 17:45, Tomasz11 napisał(a):

czy strona z 25 wpisami blogowymi,

Rozwiń  

Chcesz sprzedawać rowery czy o nich opowiadać?

  • Haha 1

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 25.01.2021 o 18:04, Mion napisał(a):

wyczuwam ironię (?). Ale pytam, na poważnie, gdybym wiedział, to bym nie pisał tu. Czyli wg Ciebie taki pomysł nie ma w ogóle sensu (jak też pytanie co jest lepsze - kategrie czy artykuły)?

 

 

Przy tak pojmowanym pozycjonowaniu VS znaczna konkurencji w branży NIE ma szans na jaki jakichkolwiek ruch z organika...

 

Rozwiń  

 

  W dniu 25.01.2021 o 18:20, Beerbant napisał(a):

Chcesz sprzedawać rowery czy o nich opowiadać?

Rozwiń  

 

Ze sprzedażą będę mógł ruszyć za kilka miesięcy, więc założyłem (może błędnie, więc prośba o podpowiedź?), że do tego czasu warto napisać treści  - owe 25-30 artykułów/wpisów kategorii oraz kilkadziesiąt kolejnych artykułów "blogowych" na temat rowerów. Czy takie założenie jest błędne?

 

Inaczej, czy w sklepie online lepiej jest mieć kilkadziesiąt publikacji powiązanych z tym co sprzedaje, czy lepiej ich nie mieć i dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 26.01.2021 o 11:04, Tomasz11 napisał(a):

wyczuwam ironię (?). Ale pytam, na poważnie, gdybym wiedział, to bym nie pisał tu. Czyli wg Ciebie taki pomysł nie ma w ogóle sensu (jak też pytanie co jest lepsze - kategrie czy artykuły)?

Rozwiń  

TAK - opisana w pierwszym poście oraz powyżej "strategia" pozycjonowania NIE ma szans przynieść ruchu z organika.
Mówiąc wprost jest za cienka na tą branżę.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 26.01.2021 o 11:21, Mion napisał(a):

TAK - opisana w pierwszym poście oraz powyżej "strategia" pozycjonowania NIE ma szans przynieść ruchu z organika.
Mówiąc wprost jest za cienka na tą branżę.

Rozwiń  

 

dzięki za odpowiedź wprost i szybkość 

 

"jest za cienka na tą branżę." - abstrahując od tej konkretnej branży, czy w branżach (raczej niszach) gdzie konkurencja w Google jest mała a nawet żadna, a rozpoznałem przypadkiem 2 takie, to czy taka "strategia" dawałaby efekty? A jeśli tak, czy wówczas wstawiać treści do kategorii czy wpisów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wdając się w zbędne dyskusje - sprzedajesz w kategoriach nie we wpisach

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 26.01.2021 o 11:04, Tomasz11 napisał(a):

Ze sprzedażą będę mógł ruszyć za kilka miesięcy, więc założyłem (może błędnie, więc prośba o podpowiedź?), że do tego czasu warto napisać treści  - owe 25-30 artykułów/wpisów kategorii oraz kilkadziesiąt kolejnych artykułów "blogowych" na temat rowerów. Czy takie założenie jest błędne?

Rozwiń  

 

Masz kilka miesięcy czasu i chcesz go wykorzystać na stworzenie jednego bloga z 25-30 wpisami? Wiele firm tyle treści tworzy tygodniowo, nie pomijając przy tym innych działań.

 

Gdybym miał kilka miesięcy i chciał naprawdę poważnie ruszyć z biznesem (to taka propozycja planu minimum):

- już teraz wybrałbym domenę, postawił tam nawet najprostszą stronę i zaczął linkować

- złożyłbym bloga tematycznego i tworzył minimum jeden wpis tygodniowo

- założyłbym fanpage na Facebooku i profil na Instagramie dotyczący tematu

- założyłbym kanał na YouTube dotyczący tematu

 

Sociale i blog pozwolą Ci stworzyć przynajmniej minimalną bazę potencjalnych klientów już na start - od pierwszego dnia działania sklepu.

 

Jeśli masz kilka miesięcy i Twoim pomysłem na zagospodarowanie tego czasu jest blog z 20 wpisami to słabo to widzę.

Nie odbierz tego jako złośliwość. Jestem po prostu szczery.

 

 

Edytowane przez Pomyslowy
  • Like 1

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 26.01.2021 o 11:26, Tomasz11 napisał(a):

gdzie konkurencja w Google jest mała a nawet żadna,

Rozwiń  

Jeśli konkurencja jest bardzo niska np "Orkiestra podwodna" lyb "Konni lotnicy" itd... to sam dobrze zrobiony (zoptymalizowany) serwisu www wystarczy by być w TOP. W wypadku dużej konkrecji, a taką niechybnie jest branża rowerowa trzeba konkretnej strategii pozycjonowania i promocji prowadzonej przez sprawdzonych fachoFcow <nie samozwańczych> . Oraz potężnego wkładu  finansowego.

 

Jeśli chcesz efekt natychmiastowy to zostaje AdWords.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 26.01.2021 o 12:05, Mion napisał(a):

Jeśli konkurencja jest bardzo niska np .......

Rozwiń  

 

Ok, trzymajmy się tego przykładu, powiedzmy, że rozgryłem niszę która za kilka miesięcy będzie coraz popularniejsza (nie chodzi mi teraz o te rowery), niech będzie to "orkiestra podwodna", kupuję domenę orkiestrapodwodna.pl i chcę sprzedawać jej utwory - niech będzie ich 30. 

Mam pół roku na odpalenie sprzedaży. Mam tekst po 5-10 tys znaków o każdym z 30 utworów, które będę sprzedawał. I tu proszę o poradę. Czy:

1. Czy za pół roku, więcej ruchu z Google pozyskam (nie sprzedaży) jeśli utworzę 30 kategorii i do każdej kategorii dodam artykuł na temat tego utworu (np. na górze, a poniżej będzie utwór do kupienia

?

2. Czy za pół roku, więcej ruchu z Google pozyskam (nie sprzedaży) jeśli utworzę 30 kategorii (w każdej będzie tylko 1 utwór do kupienia) a na stronie dam też zakładkę "blog" gdzie będę miał 30 artykułów, po 1 opisującym każdy utwór (i np. będę linkował wewnętrzenie do kategorii)?

 

Za pół  roku o podwodnych muzykach robi się głośno, zaczynają o nich pisać portale, blogi itd., miesięcznie 1000  osób wpisuje w Google "orkiestra podwodna POD pięknym, modrym Dunajem" 

 

czy więcej osób z tego tysiąca trafi na moją stronę jeśli zastosuję rozwiązanie 1 czy gdy zastosuję rozwiązanie 2?

 

  W dniu 26.01.2021 o 13:53, Mazzur napisał(a):

Nie prawda. Sprzedajesz całym serwisem. Zarówno kategorie jak i blog.

Rozwiń  

 

też coś tak czuję, dlatego tal pytam. 

  W dniu 26.01.2021 o 11:58, Pomyslowy napisał(a):

 

Masz kilka miesięcy czasu i ......

Rozwiń  

 

Luz, to nie jest złośliwość, dlatego tu właśnie piszę i mam nadzieję, że mądrzejsi mi poradzą:) Mam do wyboru (póki jeszcze nie postawiłem strony) umieścić wpisy w każdej kategorii (poniekąd jako jej opis), lub w oddzielnej zakładce-  np. "blog" rozdzielając kontent od kart produktów w kategoriach. Co szybciej/lepiej zaindeksuje Google i na który wariant trafi więcej osób z wyszukiwarki? Chodzi mi o wejście na stronę a nie sprzedaż

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 26.01.2021 o 14:11, Tomasz11 napisał(a):

umieścić wpisy w każdej kategorii (poniekąd jako jej opis), lub w oddzielnej zakładce-  np. "blog" rozdzielając kontent od kart produktów w kategoriach. Co szybciej/lepiej zaindeksuje Google i na który wariant trafi więcej osób z wyszukiwarki?

Rozwiń  

 

Zerknij jak wyglądają wyniki na frazy pod które masz napisane teksty. W dużym uproszczeniu: jak w topie są same sklepy, to może być ciężko przebić się z wpisem blogowym (i na odwrót). 

 

Druga rzecz, to struktura serwisu. Na korzyść kategorii przemawia to, że zazwyczaj są lepiej podlinkowane wewnętrznie, niż wpisy na sklepowym blogu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 26.01.2021 o 13:53, Mazzur napisał(a):

Nie prawda. Sprzedajesz całym serwisem. Zarówno kategorie jak i blog.

Rozwiń  

 

Na frazy sprzedażowe typu rower dla dziecka, rower górski itd. pchasz ludzi na kategorie i tyle. Na blogu dopychasz coś innego.

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że jeśli mówisz / myślisz, że jest to branża niszowa, konkurencja znikoma to Ci się tylko tak wydaje.
Jeśli chcesz aby odpowiedzi w tym wątku były opierane na podstawie "orkiestry podwodnej" to tracisz czas swój i osób, które chcą Ci jakoś nakreślić temat, sytuację w jakiej się znajduje.

Bo w przypadku niszowych, bardzo niszowych słów (bo branż jest już bardzo mało) .. wystarczy, że utworzysz jedną stronę, dasz odpowiedni H1 i zamieścisz trochę treści. Więc ciągniecie tego tematu w tym kierunku nie ma sensu.
 

Wdrożenia sklepów Prestashop: www.selljus.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest problem w dodaniu dobrych opisów kategorii i dodatkowo stworzeniu bloga? Czy przeredagowanie tekstów to nie prosta sprawa? Za pół roku będziesz wiedział co ma jaką skuteczność (o ile nie olejesz linkowania, bo bez tego będą jednostkowe wejścia).

 

A druga kwestia, na blogu mógłbyś tworzyć poradnikowe teksty / porównania i dawać w sklepie zajawki w odpowiednich kategoriach. 

Edytowane przez okazwłoka
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności