Skocz do zawartości

Jak się zwracać do Internautów?


piotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem w każdym tekscie zarówno tym na stronie internetowej jak i w dowolnej ofercie najważniejszą sprawą jest konsekwencja. Jeżeli już obierzesz swój styl zwracania się do swojego Gościa wypada się go trzymać do samego końca. Pamiętaj że nie znasz swojego Gościa, nie wiesz kim jest, ile ma lat itp..., nie wiesz też w jakim jest aktualnie nastroju.

Z wielkiej czy z małej litery?

Zdecydowanie z dużej, pomimo tego że w podpisach do filmów czy literaturze Pan, Pani, Ty, Wy.. itp pisane jest z małej, Twojemu Gościowi należy się szacunek. U osoby bardzo poważnej pisząc z dużej litery masz plus a zupełnemu luzakowi jest to zupełnie obojętne :)

Na Pan, Pani czy na Ty?

To zależy od samego charakteru strony oraz do kogo jest przede wszystkim kierowana. Moim zdaniem dopuszczalne jest przechodzenie z np. "dla Państwa firmy" na "dla Waszej firmy" ale przejście w jednym tekscie z "dla Pana firmy" na "dla Twojej firmy" już będzie się gryzło.

I chyba najtrudniejsze... On to czy Ona ;)

Wszelakie teksty muszą być tak zgrabnie układane żeby zarówno On jak i Ona była zadowolona. Da się z tego wybrnąć, wystarczy się tylko nad tym chwilę zastanowić.

Cieszę się że...

"To miło, że..." - są to zupełnie wystarczające grzeczne zwroty, którymi możesz przywitać swojego Gościa. Wszelkie przejawy przesadnej serdeczności i mdlącej życzliwości są ogólnie źle odbierane.

Konsekwencja o której wspomniałem a w zasadzie jej brak to po prostu "misz masz" źle dobranych zwrotów do swojego odbiorcy często jeszcze ujętych raz w liczbie pojedynczej raz w mnogiej itp.

To tyle co by mnie raziło, jak mi przyjdzie do głowy coś jeszcze to dopiszę ;)

- buduj content metodą drag&drop i łatwo zgarnij SEO backlinki z msDrop

- wideoporadniki jak korzystać z msDrop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Uważam, że zdecydowanie należy używać zwrotów bezpośrednich, np Ty, Ciebie itp, ponieważ ofertę na stronie przegląda pojedyńcza osoba, a nie cała zbiorowość. Charakter tych zwrotów musi zależeć od grupy docelowej, do której kierowa jest strona. Poznanie grupy docelowej to jedna z najważniejszych spraw przy pisaniu każdego tekstu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Uważam, że zdecydowanie należy używać zwrotów bezpośrednich, np Ty, Ciebie itp, ponieważ ofertę na stronie przegląda pojedyńcza osoba, a nie cała zbiorowość. Charakter tych zwrotów musi zależeć od grupy docelowej, do której kierowa jest strona. Poznanie grupy docelowej to jedna z najważniejszych spraw przy pisaniu każdego tekstu.

A co jesli dana osoba jest przedstawicielem jakiejs organizacji? Wtedy tresc jest skierowana na (adresowana do) zbiorowosc organizacji, a przedstawiciel jedynie to czyta. Pozatym, w tej czesci Europy zwracanie sie nawet do pojedynczej osoby w liczbie mnogiej nie jest bledem, a czesto wrecz objawem szacunku. Nie wszyscy jeszcze sie zamerykanizowali, wschodnie korzenie sa u nas silne.

BukMarek, to opcja tylko dla zarejestrowanych.

piotrek, bardzo Cie prosze - z wielkiej litery, nie z duzej :P

Oficjalna strona serii Football Manager ( FM 2005, FM 2006 ) - CM Revolution

Forza MLKS Woźniki Śląskie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podszedłbym raczej do zagadnienia bardziej analitycznie.

Jeśli strona którą przygotowałeś jest skierowana do klienta instytucjonalnego B2B to zdecydowanie powinieneś zachować Państwa Firma, Twoja Firma (raczej w hasłach reklamowych).

Jeśli masz stropnę skierowaną do cool ziomali i taka jest jej tematyka to zastosuj nawet hello ziomalu...

Generalnie - określ do kogo kierowana jest Twoja strona i dostosuj do niej zwroty.

Edytowane przez kadzielawski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek, bardzo Cie prosze - z wielkiej litery, nie z duzej

ok :D

jeśli ktoś miałby ochotę zgłębiać temat to polecam interesującą książkę p.t. "(...) boby było lepiej"

zdanie z wstępu: "Nie ma co ukrywać: Polacy, nawet ci najbardziej wykształceni, są na bakier z ortografią (a szczególnie z interpunkcją), nie zaglądają do słowników, używają języka na wyczucie, przeważnie źle[...]"

autor: Maciej Malinowski

- buduj content metodą drag&drop i łatwo zgarnij SEO backlinki z msDrop

- wideoporadniki jak korzystać z msDrop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Interesujące...

Spotkałem się już z zagadnieniem zwracania się do internauty.

Oferta usług skierowana do firm zawsze zawiera zwroty typu "dla Państwa firmy" - to na stronie www. Natomiast w mailu - "dla Państwa firmy" jeśli nie określono odbiorcy z imienia i nazwiska / "dla Pana/Pani" jeśli określono odbiorcę.

Ciekawym pomysłem jest pobieranie imienia i płci podczas rejstracji na stronie i personalizacja treści. Acz personalizacja dla każdego odwiedzającego nie jest najlepszą drogą - ma to sens wyłącznie jeśli dużo wnosi w "moc" tekstu. 90% ofert jakie czytałem na stronach www nie wymagało personalizacji dla każdego.

Zwrotów typu "Ty" używam na stronach dla "cool ziomali" lub... w ofertach persfazyjnych - jednak wtedy zachowuję konsekwencje i wprowadzam czytającego stopniowo, bez zbędnej poufałości.

W zwracaniu się do klienta najlepsza jest zasada złotego środka - żeby nie wyszło zbyt "urzędowo" albo zbyt poufale.

Dzięki za ciekawe linki i pozdro

Tyle lat minęło a ja nadal działam w SEO
-----

Wykonuję Link Building z tematycznych artykułów sponsorowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
I chyba najtrudniejsze... On to czy Ona

Wszelakie teksty muszą być tak zgrabnie układane żeby zarówno On jak i Ona była zadowolona. Da się z tego wybrnąć, wystarczy się tylko nad tym chwilę zastanowić.

Dobrze, że zwróciłeś na to uwagę. Chociaż zwroty typu "zarejestrowałeś się...". można odczytać dwuznacznie,

jako informację dla mężczyzny lub internauty (kobieta też się kwalifikuje ;))

piotrek, bardzo Cie prosze - z wielkiej litery, nie z duzej ;)

Elf, bardzo Cię proszę - wielką literą, nie z wielkiej litery :D

Edytowane przez shaun_black

Najtańsze domeny w Polsce - 13685790121473354021 -3% kod na dowolny serwer wirtualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności