Skocz do zawartości

Good bye home.pl


mf

Rekomendowane odpowiedzi

"problematyczne" serwisy pomóc zoptymalizować i zażądać umieszczenia na nich wyraźnego napisu "hosted by home.pl".

he he -> optymalizacja zapytań bazy mysql przy pensjach zawodowych anlityków baz danych wyjdzie na to, że taniej kupić dedyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Niech w cenie 90zł jest 4 a nie 400GB transferu a ludzie którzy potrzebują 400 pójdą do firmy która NA PRAWDĘ potrafi zapewnić to co pisze i ich nie oleje kiedy zaczną wykorzystywać 10% pakietu. Przecież user z dużą witryną powinien być dla firmy błogosławieństwem (bo więcej płaci) a nie utrapieniem. Gdyby oferty cenowe ustalali ludzie którzy wiedzą co robią to webmaster dopłaciłby w/g cennika i po kłopocie.

masz racje ale jak mowie klientowi, ze konto 200mb/10gb za 350-400pln to jak na debila na mnie patrzy... moze klienci zweryfikuja jak sie ceny liczy

Tak, zweryfikuja i zmienią firme. Na nieszczęście firm hostingowych jest paypal. Konkurnecja dosięga polskie firmy więc coś się musi zmienić na lepsze.

Ps. jak byś mi powiedział taką cenę to też bym tak na Ciebie spojrzał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej treść odpowiedzi, którą zamieściłem na pl.comp.www.

--

Witam.

Z racji że temat wywołał burzliwą dyskusję a praktycznie wszystkie posty przedstawiają racje jedynie jednej strony, pozwoliłem sobie napisać kilka słów jak całość wygląda z drugiej strony (home.pl).

Akcja cytuję "zrywania umów z powodu obciążenia konta" realizowana jest od listopada i w chwili obecnej dotyczy tylko 80 kont (na 32 tysiące serwerów obsługiwanych przez home.pl - czyli sprawa dotyczy 0.25% Klientów którzy u nas maja serwer). Rozpoczeła się selekcją prawie 300 kont o bardzo dużej zajętości CPU i wysłaniem slow-log'ów mysql z prośbą o optymalizację. Większość z tych użytkowników zrobiła użytek z podsyłanych logów - po miesiącu widać było efekty i sprawa dla nich się zakończyła. Niestety w pozostałych 80 przypadkach, analiza po miesięcznym okresie optymalizacji wykazała brak lub minimalną poprawę i tych użytkowników dotyczy aktualne postępowanie.

Ogólnie są to konta generujące baaaardzo duże obciążenie (technicznie: zajętość CPU >= 25%, często grubo ponad 50% na serwerach 2 procesorowych). Obciążenie jest nie współmierne do usługi jaką ci Klienci wykupili (zwykły hosting współdzielony, bez żadnych gwarancji dostępnej dużej mocy serwera charakterystycznych dla bardziej wyrafinowanych form hostingu zaawansowanego typu VPS czy serwerów dedykowanych). Aby działanie tych kont nie wpływało na normalnych Klientów, większość z nich od jakiegoś czasu znajduje się na wydzielonej puli serwerów, gdzie są utrzymane po 1-2-3 konta per fizyczny serwer. Jest to pula przeznaczona dla serwerów dedykowanych (jako firma mamy na szczęście dość spore zapasy hardware) i taką formę ma aktualnie hosting dla tych kont (mimo że wykupiona usługa przez tych Klientów jest całkowicie inna)..

Tytułowe "zerwania umowy" jest to tak naprawdę informacja, którą wysłaliśmy w listopadzie o tym że obciążenie generowane przez tych Klientów znacząco odbiega od norm usługi, którą zakupili. Przedstawiliśmy Klientom 4 warianty dalszej współpracy (efektywna optymalizacja, hosting dedykowany, serwery dedykowane lub zerwanie umowy z zwróceniem niewykorzystanego abonamentu). Większość Klientów skorzystała w przeciągu miesiąca oczekiwania przez nas z 3 pierwszych wariantów (co wymagało albo pracy przy optymalizacji albo zaakceptowania droższej usługi, adekwatnej do tego co świadczymy).

Została jednak grupa wspomnianych 80 kont, przy których ani nie nastąpiła efektywna optymalizacja ani Klient nie zdecydował sie na jakąś formę hostingu zaawansowanego - i ta grupa właśnie otrzymała (albo lada chwila otrzyma - bo akcja jest rozciągnięta w czasie) rozwiązanie umowy razem z faktura korygującą na niewykorzystany okres (lub w przypadku kont o niskiej ważności informację że nie będzie możliwe przedłużenie aktualnego abonamentu).

Wszystkie w/w konta jeszcze funkcjonują, cały czas dbamy aby prawidłowo działały (z odpowiednią wydajnością) utrzymując je jako hosting dedykowany (z odpowiednimi parametrami) mimo że ci Klienci nie są zainteresowani zakupieniem takiej usługi. Udzieliliśmy długiego okresu wypowiedzi (3 tygodnie) + pełne wsparcie techniczne w przypadku gdy Klienci ci zdecydują sie przejść do innych webhosterów) + możliwość zostania u nas, jeżeli zmienią zdanie.

Mamy świadomość że akcja może być różnie odbierana. Wolimy jednak jasno postawić sprawę (Pana/Pani konto nie nadaje się do utrzymania w ramach usługi X tak aby prawidłowo działało) niż nakładać na tych użytkowników jakieś limity (cpu, pamięć, ilość procesów/pasma dziennie/zapytań sql - ogólnie przymulić konto i udawać przy reklamacjach że to nie nasza wina a jedynie obciążenia Państwa serwisu) co jest dość typowym zachowaniem w branży webhostingowej w przypadku "trudnych" Klientów.

Cała dyskusja (lament użytkowników że home.pl jest beee, bo nie chce dalej utrzymywać ich serwisów na usłudze, która dla nich nie jest przeznaczona + pomijanie faktów że były przedstawione alternatywne propozycje a zerwanie umowy jest z pełnym zwrotem nie wykorzystanego abonamentu) pokazuje trochę fakt że specjalnie ci użytkownicy nie mają gdzie przejść (w tej samej półce cenowej) i o tym doskonale wiedzą. home.pl było długo ostoją dla serwisów generujących duże obciążenie (dla dobra Klientów już od kilku lat przerzucaliśmy takie konta na osobne serwery specjalnie nic nie mówiąc - jednak z racji że ostatnio problem jest masowy i ciężko jest finansować coraz większą grupę Klientów z abonamentów innych Klientów) postanowiliśmy przekazywać problem dużej zajętości na właścicieli kont.

Jeszcze kilka uwag co do wypowiedzi różnych osób na tym forum:

- nie prawdą jest że zatkaliśmy sie nowymi Klientami/promocjami - każdy fizyczny serwer ma określoną maksymalną ilość Klientów (adresów IP), które ma obsłużyć po czym rejestracja na nim jest zamykana. Wiec nowi Klienci idą na nowe/kolejne serwery,

- z roku na rok rośnie też ilość serwerów, ich średnia moc a zarazem maleje ilość kont per serwer),

- w 2006 zakupiliśmy samych serwerów za ponad 3 miliony zł i ilość (udział tych serwerów) znacząco przekracza ilość nowych Klientów,

- cała akcja nie dotyczy/nie wynika z generowanego ruchu - na szczęście ceny łącz w Polsce spadły ostatnio dość znacząco (my z racji swojej wielkości w chwili obecnej wymieniamy też za darmo ruch z wszystkimi dużymi ISP/sieciami w Polsce z wyjątkiem samej TP). Zresztą wśród tych 32 tysięcy serwerów u nas jest znacząco więcej Klientów, którzy nie mieszczą się w limitach ruchu (często mają/dokupują go kilka-kilkanaście razy więcej niż mamy w normalnej ofercie - i mimo tego nie sprawiają nam problemu).

--

pozdrawiam

Stefan Jurczyk

home.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam kartkę na święta wysłałem ;-) Szkoda, że nie wprowadziliście opcji wywalenia problematycznego serwisu (np domenę) a nie całe konto, niektórzy mają tam jeszcze zwykłe statyczne stronki, pocztę, skrypty addera itp.

Potrzebujesz pomysł na biznes? Zapraszam na największe forum biznesowe w Polsce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam kartkę na święta wysłałem ;-) Szkoda, że nie wprowadziliście opcji wywalenia problematycznego serwisu (np domenę) a nie całe konto, niektórzy mają tam jeszcze zwykłe statyczne stronki, pocztę, skrypty addera itp.

nie przesadzasz?

opcją było zmniejszenie obciązenia, moge sie załozyc ze jak wyniesiesz sie ze zjadaczem zasobów to bez problemu pozwolą Ci przedłuzyc konto z normalnymi stronkami

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Franek z całą sympatią ale to przeciez nie przedszkole

rozmawiałes z konsultantem? trzeba było zapytac czy jak wywalisz zjadacza zasobów to reszta bedzie mogła zostac

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99,75% zadowolonych klientów Home.pl pozdrawia tych wyteleportowanych :)

nie róbcie z siebie takich męczenników ;) może jeszcze jakieś stowarzyszenie pokrzywdzonych założycie...

przekonany jestem, że wiedzieliście, że po cienkim lodzie stąpacie,

z nastawieniem 'home powinno to.. powinno tamto...' to się daleko nie zajdzie, trzeba samemu też chcieć,

czego nie zaproponowali wyrzucenia zjadacza zasobów? może klient kupował konto dla właśnie tego serwisu, a przystawki wykorzystują 3% konta, więc co to za propozycja? wykorzystuj ułamek konta, a płać za 100%? lepiej rozwiązać umową, a klient jak będzie chciał to dla przystawek sobie założy nowe konto,

aby wątek miał jakiś sens, to proszę abyście podali gdzie się przenieśliście i jak tam wygląda sytuacja, za miesiąc i 6,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam jako chyba jeden z "ostrzeżonych" i potencjalnie w kolejce do wywałki po początkowym okresie przepychanek nerwowych dalej bede polecal moim klientom home.pl bo jak dotychczas z tak dobrym podejściem bok do klienta sie nie spotkałem :D

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99,75% zadowolonych klientów Home.pl pozdrawia tych wyteleportowanych heej.gif

nie róbcie z siebie takich męczenników smile.gif może jeszcze jakieś stowarzyszenie pokrzywdzonych założycie...

przekonany jestem, że wiedzieliście, że po cienkim lodzie stąpacie,

Prężysz muskuły bo nie dostałeś buta w home.pl, bo gdyby tak było pierwszy byś ze sztandarem na siedzibę maszerował. Ja z optymalizacją swojego serwisu nie zrobiłem nic a nic, nie dlatego że to olałem. Autor skryptu powiedział, że się nie da nic z tym zrobić. Dwie strony przeszły do konkurencji już po liście pisanym i są tam i nie sprawiają problemów. Trzecią przeniosłem na hosting za 60zł/rok i też śmiga bez problemów. Ostatnie dwie strony mieliśmy przenosić na dedyk w tym tygodniu, zanim dostaliśmy email. Nie chodzi mi o to, że mi podziękowali bo spodziewałem się tego po pierwszym emailu a logi kasowałem bo tyle one mi mówiło co większości z Was starożytne pismo majów. Chodziło mi w jednym, ironicznym zdaniu z wdzięcznością za kartkę, że nie było w ich pięknym wywodzie informacji o możliwości dohostowania do końca okresu gdy problematyczne skrypty zostaną usunięte. Ja osobiście, mający nie jedno czy dwa konta na home.pl odebrałem ten list jako wsadzenie mnie jako klienta do worka klientów niedobrych, coś na wzór BIK.

Równolegle z niniejszym mailem przesyłamy Państwu tradycyjną pocztą fakturę
korygującą. Prosimy o jej podpisanie i odesłanie do nas. W ciągu następnych
kilku dni skontaktuje się z Państwem nasz konsultant, który wyjaśni wszelkie
wątpliwości i odpowie na pytania.

Czytałeś w ogóle ten list? Przez parę stówek mam robić korekty VAT narażając się na kontrolę z UKS? Najpierw konsultant powinien się mnie zapytać czy chcę korektę, bo ja wolę nawet stracić kasę niż robić korekty VAT nauczony pewnym doświadczeniem z przed kilku lat. I nie chodzi tu o to, że mam coś na sumieniu i się obawiam. Nie lubię kontroli po prostu a tutaj ją prokuruję. Nie jestem gówniażem ze stronami o dzwonkach czy opisach gg, chciałbym po prostu lepszego traktowania. 90 osób to 90 telefonów (u mnie 2 konta dostały email, możliwe że osób jest mniej), kilka podkładek czy smyczy mniej by wysłali, nie straciliby.

Żeby nie było że jestem bardzo oburzony, wcale nie jestem. Dostaliśmy informację, teraz wypowiedzenie z 14 dniowym terminem, wielki, wielki plus. Serwer stoi w pogotowiu bo myśleliśmy, że kop będzie z okresem 3 dniowym. Zwrot kasy, w pierwszych listach chyba nie było o tym mowy (mogę się mylić) to też ruch w dobrą stronę.

Potrzebujesz pomysł na biznes? Zapraszam na największe forum biznesowe w Polsce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

franek z tym UKSem nie przesadzaj, korekty faktur to norma i nie składasz korekty VATu, tylko ksiegujesz tą korektę w miesiącu wystawienia FK.

Można było pewnie to załatwić trochę inaczej, ale poszło tak jak poszło. masz dedyka i bedziesz teraz miał więcej możliwości może to i dobrze dla Ciebie w dłuższym terminie.

i taki OT, w duże firmy mają bardzije formalne podejście do klienta i nie ma czemu się dziwić. No chyba że trafi się do puli klientów VIP albo jeszcze lepiej strategicznych. W mniejszej firmie można być lepiej traktowany, bardziej personalnie podejscie do klienta jest normą itp.

dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

rozmawiałes z konsultantem? trzeba było zapytac czy jak wywalisz zjadacza zasobów to reszta bedzie mogła zostac

Dokładnie dzień przed tym jak dostałem maila z wypowiedzeniem przeniosłem serwis który generował to 'duże' obiążenie na inny hosting. Zaraz po otrzymaniu maila dzwoniłem i pisałem do home. Efekt: żaden, konto i tak mi zamkneli....

Moje ogólne doświadczenia z home.pl: dobry support i stabilność systemów, cena wysoka (ale coś za coś). Temat przeciążania maszyn i podejście do tych klientów do strony PR - FATALNE niestety. Dużo stracili w oczach właśnie tych klientów, którzy ich polecali jako solidnego partnera. Generalnie odniosłem wrażenie, że chcą się po prostu pozbyć kłopotu, niezależnie od tego jakie będą konsekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności