Skocz do zawartości

Aktualizacje piksela Facebooka w związku z wymogami systemu iOS 14 firmy Apple


Klimejk

Rekomendowane odpowiedzi

  Czy ktoś z was zauważył, ostatnio spadki konwersji reklamując sie przez Facebooka? Nie nadażam już naprawdę za tymi zmianami, jest jeden wielki chaos. 3-4 miesiące temu kontaktowałem się z centrum Facebooka sprawdzili mój menadżer zdarzeń i odpowiedzieli, że jest wszystko ok, nie mam się czym martwić, ponieważ mandzer zdarzen jest skonfigurowany prawidłowo.

 

Od 3-5 dni mam mega spadki konwersji "dodaj do koszyka" wieć stwierdziłem, że uruchomię menadżer reklam i spróbuje ustawić na nowo reklamę. Problem pojawił się przy wybieraniu zdarzeń, miałem aktywne tylko zdarzenie "dodaj do koszyka" a zawsze miałem wybór kilku zdarzeń jeszcze może z 2 miesiące temu...  Nie wiedziałem w czym leży problem, więc skontaktowałem się centrum pomocy. Podpowiedzieli mi, że mam zmienić w ustawieniach facebooka język na angielski, wszedłem w menadżer zdarzeń i moim oczom ukazała się weryfikacja domeny...   Nie wiem już czy te spadki spowodowane są brakiem weryfikacji domeny i brak skonfigurowanej funkcji "Funkcja pomiaru zagregowanych zdarzeń, która od jakiegoś czasu jest obowiązkowa, bo z tego co pamiętam nie była potrzebna wcześniej weryfikacja domeny itd. do prawidłowego działania Piksela... Weszła też jakaś nowość na Facebooku, jak API Konwersji co niby ma polepszyć konwersję, tylko kurcze ile jest klientów posiadających iPhony?  Większość użytkowników korzysta z Androida, więc tak naprawdę mnie te spadki nie powinny dotyczyć, Chyba że Facebook tak pozmieniał, że Piksel nie działa prawidłowo bez odpowiedniej konfiguracji globalnie (nie zbiera prawidłowo iOS i Android). Co najlepsze w menadżerze zdarzeń nie mam żadnych wykrzykników przy zdarzeniach jak "dodaj do koszyka" i inne

 

Jak długo Facebook weryfikował wam domene? Pytam ponieważ przy weryfikacji wyświetla do 72h, a w centrum pomocy na czacie piszą, że może trwać to nawet do 10 dni :o

 

Naprawdę jestem zirytowany, bo nie tak dawno zablokowali mi całe konto reklamowe na które odblokowanie musiałem czekać prawie miesiąc... 

Jak tutaj funkcjonować, jak Facebook robi tylko pod górkę. Słyszałem, że z Piksela będzie można korzystać tylko do 2022r. później już tylko będzie można korzystać z API Konwersji więc kolejny zmarnowany czas / pieniądze na wdrożenie API Konwersji, bo w przypadku piksela bardzo to proste, a tutaj wdrożenie z tego co widzę nie jest takie banalne. 

 

Czy problem leży w tym ponieważ moje reklamy sie wypaliły? (ilość wejść się nie zmieniła, tylko spadła liczba dodań do koszyka) Czy faktycznie coś jest na rzeczy i brak dostosowania się do nowych zasad Facebooka powoduje te ogromne spadki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No zapowiadali od dłuższego czasu i wyświetla alert, że przez te zmiany w iOS, będzie mniej konwersji w statystykach, ale może to nie to, a bardziej upały??  Są odczuwalne w większości branż e-commerce.

Edytowane przez Farlicki

Pozdrawiam

Swidnica24 - Lokaty w Portalu o Świdnicy  Portal dla kobiet

Portal Biznesowy  Inne niezaindeksowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności