Skocz do zawartości

Współpraca z Agencją SEO


herbit

Rekomendowane odpowiedzi

Od blisko 2 lat prowadzę własny sklep w oparciu o platformę Wordpress Woocommerce. Niestety w tym roku z niewiadomych mi przyczyn liczba osób odwiedzających sklep nieco spadła, a przez to również sprzedaż. Próbuję regularnie pisać wartościowe artykuły na blogu, dodawać ciekawe treści w mediach społecznościowych i niestety pozycja w Google na intersujące mnie frazy się nie zmienia. 

 

W tym tygodniu otrzymałem ofertę od kolejnej agencji SEO, która chciałaby zająć się pozycjonowaniem sklepu. Nie ukrywam, że brak mi zaufania do tego typu usług, zwłaszcza po zapoznaniu się z filmikami Grzegorza Wrzeszcza na Youtubie. Zastanawiam się, na ile agencja SEO jest w stanie mi pomóc? Jak wybrać skutczną agencję, jak nie dać się wpakować w bezsensowne opłaty?

 

Jeśli ktoś mógłby przybliżyć mi swoje doświadczenia w tym temacie, byłbym bardzo wdzieczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli Twoja domena jest slaba, to nawet super ciekawe tresci nie pomoga w wyplynieciu na interesujace Cie frazy. Realia wspolpracy z agencja beda takie, ze pochlonie to sporo $, a na efekty przyjdzie Ci poczekac dosc dlugo.

Gdybym byl na Twoim miejscu pewnie zrobilbym jak radzi kolega wyzej - sprawdzil jak oni rankuja na frazy, na ktore sie pozycjonuja. Poza tym poprosilbym o jakas prezentacje ich osiagniec (wspolczesnych, nie sprzed 10ciu lat), o ile sie da sprawdzil jak rankuja ich klienci.

Nie wiem, co Ty tam sprzedajesz, ale jesli zalezy Ci na jakichs szybszych wynikach, warto byloby sie zainteresowac jakims PPC - jakas prosta kampania shoppingowa na pewno by nie zaszkodzila.

Edytowane przez Torque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adrians2 i @Torque Wy tak na poważnie? Straszne bzdury piszecie. Wiadomym jest, że duża agencja może poświęcić czas i pieniądze na pozycjonowanie samej siebie, mniejszym się to po prostu nie opłaca. Nie ma to żadnego wpływu na to jak będą pozycjonować swojego klienta. Agencyjek SEO są dziesiątki, a miejsc w top10 tylko kilka.

 

Agencja będzie robiła tak dużo jak dużo zapłacisz, jeśli masz kilkaset złotych to nikt cudu nie zrobi, jeśli masz kilka tysięcy/mc to umawiasz się na to co konkretnie agencja robi i jeśli jest rzetelna to będzie rosło, a jeśli nie jest to nic się nie będzie działo. Czasy taniego SEO dla komercyjnych rzeczy już dawno umarły i nie wrócą.

  • Like 3

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aleksiejs Ta, ja tak na powaznie i nie interesuja mnie tlumaczenia typu "szewc bez butow chodzi".  Nie zlecilbym zrobienia strony komus, kto sam ma strone straszydlo "bo sorry, nie mialem czasu czy pieniedzy", ani SEO komus kto ma niezoptymalizowana strone, nie ma wynikow, ani nie jest mi w stanie udowodnic, ze jest cokolwiek sensownego w tej dziedzinie zrobic.

Oczywiscie - nie oczekuje od jednoosobowej firmy, ze bedzie miala top na "SEO Warszawa", czy jakies frazy tego kalibru, ale jesli ta firma SEO nie rankuje na nic sensownego i nie widac u niej zadnej strategii, to sorry... ide do kogos innnego. No ale rozumiem, ze Ty mimo wszystko dalbys im do zrobienia projekt E-commerce i szanuja Twoja decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.08.2021 o 06:22, adrians2 napisał(a):

Pozycjonuj się u agencji które same są wypozycjonowane.

Rozwiń  

Ech to ze sami  są "wypozycjonowani" nie jest gwarancja, że tak samo podejdą do klienta i też "go wypozycjonują" . To zależy do wielu czynników...
Nie każda restauracja, która mieści się  na głównym deptaku serwuje dobrze żarcie - można się naciąć  ?

Edytowane przez Mion
  • Like 2

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Torque w pozycjonowaniu nie ma żadnej magii już od dawna. Potrzebna jest wiedza, czas i budżet + rzemieślnik, który to faktycznie ogarnie. Bez jakiegokolwiek składnika nic z tego nie będzie obojętnie gdzie trafisz.

  • Like 2
  • Thanks 1

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w dzisiejszych czasach słowo budżet ma kluczowe znaczenie.Skończyły się czasy gdzie puszczało się blasta i były pozycje. Teraz trzeba wydać na to dużo kasy.

  • Like 2

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.08.2021 o 09:33, Mion napisał(a):

Ech to ze sami  są "wypozycjonowani" nie jest gwarancja, że tak samo podejdą do klienta i też "go wypozycjonują" . To zależy do wielu czynników...

Rozwiń  

 

a ponadto do klienta można podejść "tak samo" dobrze a po prostu są pewne aspekty, na które jednak wypływu się nie ma i to się może zwyczajnie w zadanym okresie czasu nie udać. Należy pamiętać, że działamy cały czas na "obcym podwórku" i ostatecznie to jego gospodarz ma decydujący głos kto, gdzie i w co może się pobawić a kogo wywalić ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.08.2021 o 06:22, adrians2 napisał(a):

Pozycjonuj się u agencji które same są wypozycjonowane. Oni raczej będą wiedzieć jakie zmiany należy wprowadzić.

Rozwiń  

BUahahahahhaaha.... 

 

 

  W dniu 27.08.2021 o 08:49, Torque napisał(a):

@Aleksiejs Ta, ja tak na powaznie i nie interesuja mnie tlumaczenia typu "szewc bez butow chodzi".  Nie zlecilbym zrobienia strony komus, kto sam ma strone straszydlo "bo sorry, nie mialem czasu czy pieniedzy", ani SEO komus kto ma niezoptymalizowana strone, nie ma wynikow, ani nie jest mi w stanie udowodnic, ze jest cokolwiek sensownego w tej dziedzinie zrobic.

 

Rozwiń  

 

 

O serio? przez pare lat straszyłem i jakoś klienci sie nie bali. a wyników oraz case studies nie publikuję - taką mam obecnie zasadę a i klienci nie życza sobie ujawniania jakichkolwiek danych. nawet z czegoś takiego jak inclick.pl są konwersje :)

 

@herbit żeby porównać oferty z agencji SEO powinien zrobić sobie brief i wysłać to każdej agencji. Wtedy jestes w stanie to porównac przykładowo:

 

* ile dostarczycie linków miesięcznie z for

* ile będzie wpisów na blogach zewnętrznych

* ile artykułów blogowych dostarczycie, opisów kategorii (jeśli trzeba)

 

I teraz: jakie KPI zastosować:

* liczba kliknięć w telefon

* liczba wysłanych formularzy/wejsc na stronę (jakąś)

* przychody w ruchu organicznym (można raportowac konwersje wspomanagane ale mnie jest to konieczne)

* wzrost ruchu organicznego o XXX procent w stosunku np rok do roku

 

Jeżeli mas sezonowość pewne raporty moga dawac przeklamania

 

Pozwolę sobie wkleic coś do siebie:

https://www.zgred.pl/blog/jakie-kpi-zastosowac-w-procesach-pozycjonowania-i-seo/

https://www.zgred.pl/blog/raport-seo-dla-klienta-dluga-droga-do-transparentnosci/

 

I teraz ważne: w jakim czasie osiągniecie jakieś tam wyniki. Excel wytrzyma wszystko ale jeśli znasz swoją branże i jestes realnie ocenić zaproponowane KPI to poradzisz sobie z wyborem.

 

Jeżeli wszystkie agencje podadzą podobne rzeczy wtedy jesteś w stanie oszacowac ofertę.

 

 

WAŻNE: powyższe to czynniki ilościowe - co do linków jakościowych nei zweryfikujesz. nie masz szans.

Acha: raportowanie obecnie mam oparte o coś takiego: https://databloo.com/product-category/seo-google-data-studio-templates/ 

  • Like 1

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 28.08.2021 o 10:07, zgred napisał(a):

BUahahahahhaaha.... 

 

 

 

 

O serio? przez pare lat straszyłem i jakoś klienci sie nie bali. a wyników oraz case studies nie publikuję - taką mam obecnie zasadę a i klienci nie życza sobie ujawniania jakichkolwiek danych. nawet z czegoś takiego jak inclick.pl są konwersje :)

 

@herbit żeby porównać oferty z agencji SEO powinien zrobić sobie brief i wysłać to każdej agencji. Wtedy jestes w stanie to porównac przykładowo:

 

* ile dostarczycie linków miesięcznie z for

* ile będzie wpisów na blogach zewnętrznych

* ile artykułów blogowych dostarczycie, opisów kategorii (jeśli trzeba)

 

I teraz: jakie KPI zastosować:

* liczba kliknięć w telefon

* liczba wysłanych formularzy/wejsc na stronę (jakąś)

* przychody w ruchu organicznym (można raportowac konwersje wspomanagane ale mnie jest to konieczne)

* wzrost ruchu organicznego o XXX procent w stosunku np rok do roku

 

Jeżeli mas sezonowość pewne raporty moga dawac przeklamania

 

Pozwolę sobie wkleic coś do siebie:

https://www.zgred.pl/blog/jakie-kpi-zastosowac-w-procesach-pozycjonowania-i-seo/

https://www.zgred.pl/blog/raport-seo-dla-klienta-dluga-droga-do-transparentnosci/

 

I teraz ważne: w jakim czasie osiągniecie jakieś tam wyniki. Excel wytrzyma wszystko ale jeśli znasz swoją branże i jestes realnie ocenić zaproponowane KPI to poradzisz sobie z wyborem.

 

Jeżeli wszystkie agencje podadzą podobne rzeczy wtedy jesteś w stanie oszacowac ofertę.

 

 

WAŻNE: powyższe to czynniki ilościowe - co do linków jakościowych nei zweryfikujesz. nie masz szans.

Acha: raportowanie obecnie mam oparte o coś takiego: https://databloo.com/product-category/seo-google-data-studio-templates/ 

Rozwiń  

 

Fajnie. Mam już od czego zacząć. Bardzo dziękuję @zgred

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dobrego SEO? Skorzystaj z firmy która nie ściemnia, która w sposób rzeczowy przedstawi Tobie plan działania, bez żadnego pieprzenia o tajemnicy "know how". Jak już wyżej koledzy napisali SEO to żmudna ciągła praca. Dużo zależy też od budżetu. Nie kieruj się ani opiniami ani pozycjami w SERPach Google agencji SEO bo znam przykładowo paru wymiataczy którzy nie mają nawet własnej strony ;) . Poszukaj informacji jak sprawdzić/zweryfikować agencje. Szukaj ludzi z długoletnim doświadczeniem, proś o przykłady wzrostów u klientów ale przychodów z seo a nie wzrosty widoczności.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 25.08.2021 o 15:40, herbit napisał(a):

Jak wybrać skutczną agencję, jak nie dać się wpakować w bezsensowne opłaty?

Rozwiń  

 

Poczytaj https://www.szlafrock.pl/jak-wybrac-firme-pozycjonerska/

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za porady i artykuły.

 

Dzisiaj otrzymałem ofertę w formie prezentacji PDF. Prace do wykonania na mojej stronie zostały w przybliżeniu określone w następujący sposób:

 

Prace pozycjonerskie:
    • Optymalizacja techniczna, wytyczne dla developera
    • Copywriting pod SEO, teksty do kategorii w sklepie, teksty wybranych produktów, Rozwój bloga
    • Link building, wizytówki serwisu, wzmianki o serwisie, artykuły sponsorowane
       - analiza profilu linkowego
       - identyfikacja i zgłoszenie linków potencjalnie szkodliwych dywersyfikacja źródeł linków przez ogólnodostępne katalogi stron i serwisybranżowe
       - publikacja NAP (Name, Adress, Phone) -ok. 50 linków
       - marketing szeptany (linki z forów internetowych) -ok. 50 linków publikacja linków z artykułów sponsorowanych / publikacja w źródłach płatnych
    • Dobór wyrażeń kluczowych
    • Konfiguracja statystyk Google Analytics
    • Konfiguracja Google SearchConsole
    • Wewnętrzny audytSEO
    • Optymalizacja kodu strony
    • Google Moja Firma
    • Optymalizacja Longtail
    • Analizy konkurencji
    • Content marketing do XX tys. znaków
    • Pozycjonowanie brandu

 

Efekty zostały przedstawione na przykładzie wzrostu ruchu z wyszukiwarki na stronach innych klientów (ruch ogólnie, słowa kluczowe w TOP 10, słowa kluczowe w TOP 10-50).

 

Zastanawiam się, o jakie szczegóły warto jeszcze dopytać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności