Skocz do zawartości

Pozycjonowanie w mapach Google a NAPy


mraugorzata

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł pewnie enigmatyczny, ale już tłumaczę o co chodzi.

W lipcu zawarłam umowę dot. pozycjonowania strony internetowej mojej firmy (kancelaria adwokacka). W sumie od początku wiedziałam, że będą to linki na ich zapleczach itd., i że nie robią NAPów, ale jakoś wtedy o tym nie myślałam.

Jednocześnie, zajęłam się swoją wizytówką w mapach Google. Jest opis (zoptymalizowany na podstawie surfer local), są zdjęcia, w każdym tygodniu wjeżdżają co najmniej 2 wpisy (konkurencja dodaje jeden średnio na 2 tygodnie; swoje wpisy optymalizuję w oparciu o surfer local). Są też opinie. Generalnie z takich działań na samej wizytówce to wszystko wygląda jako tako i w miarę prawidłowo, ale wydaje mi się, że trochę leży off-site i NAPy. Oczywiście, jestem pododawana w najważniejszych katalogach typu pkt, cylex, targeo, topadwokat, oferteo oraz w jakichś mniejszych i niektórych płatnych. Uważam, że jak na samodzielne działania to lipy nie ma- niektóre frazy w mapach łapią się na top3, ale szkopuł tkwi w czymś innym. Załóżmy, że ktoś potrzebuje pomocy adwokata w sprawie z zakresu prawa rodzinnego. Na frazę "prawo rodzinne adwokat" według top1wmapach.pl jestem stosunkowo wysoko, ale już na podobną frazę, gdzie dodaję nazwę miasta - dosyć daleko. A przecież klient szukający w google konkretnej usługi na ogół wpisuje również nazwę miasta.

 

I teraz do czego zmierzam?

Czy czekać, że wraz z wypozycjonowaniem samej strony internetowej również wizytówka pójdzie w górę? Czy jednak dalej ciągnąć działania na własną rękę i zdobywać NAPy? Tego drugiego trochę się boję, bo nie umiem ocenić wartości takiej wizytówki oraz tego, czy dany link nie będzie słabej jakości albo wręcz spamerski, i czy to ostatecznie nie odbije się negatywnie na wyniku pozycjonowania strony. Nie będę też ukrywać, że nie mam budżetu, żeby zlecić oddzielne pozycjonowanie wizytówki kolejnej firmie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mraugorzata napisał:

W lipcu zawarłam umowę dot. pozycjonowania strony internetowej mojej firmy (kancelaria adwokacka)

 

2 godziny temu, mraugorzata napisał:

Nie będę też ukrywać, że nie mam budżetu

Wiesz co powiem tak, jedno drugiemu trochę przeczy.Ponadto chyba zdajesz sobie sprawę że jako adwokat masz ograniczone pole do reklamy, w tym jak ktoś źle robi pozycjonowanie możesz za to beknąć także?

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Finan napisał:

 

...zdajesz sobie sprawę że jako adwokat masz ograniczone pole do reklamy, w tym jak ktoś źle robi pozycjonowanie możesz za to beknąć także?

To mnie zainteresowało. Możesz rozwinąć, wyjaśnić? Sorki, że wszedłem w temat... ale mnie to zaciekawiło...

- instalacje budowlane - serwis o instalacjach budowlanych

- engineering design london - projekty HVAC

- mechanical engineering design - projekty budowlane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@albercik81 Ogólnie to adwokaci nie mogą się reklamować. Więc jak ktoś źle zrobi to dostanie po d......pie.

Źle czyli np. doda art w którym będzie że adwokat (adwokat jakiś tam) jest najlepszy.

Edytowane przez Finan
  • Like 1

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Finan napisał:

 

Wiesz co powiem tak, jedno drugiemu trochę przeczy.Ponadto chyba zdajesz sobie sprawę że jako adwokat masz ograniczone pole do reklamy, w tym jak ktoś źle robi pozycjonowanie możesz za to beknąć także?

Ale co i czemu przeczy? Napisałam wprost, że w chwili obecnej pozycjonowaniem zajmuje się jedna firma i nie stać mnie na to, żeby druga robiła samą wizytówkę. Chodzi o to, że nie wyczaruję dodatkowej kasy na to, żeby płacić za działania dwóch firm jednocześnie, jednej za pozycjonowanie strony, a drugiej za wizytówkę.

 

Co do ograniczeń- oczywiście, że zdaję sobie z tego sprawę. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie mogę korzystać m.in. z adsów, że nie mogę stosować porównywań do innych kancelarii (np. jestem lepsza niż konkurencja, albo: zostawiam konkurencję za plecami). Wszystkie te kwestie były dokładnie omawiane z agencja od pozycjonowania.

 

Swoją drogą z tej odpowiedzi nie wynika nic, co by rozwiewało moje wątpliwości ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2021 o 17:23, mraugorzata napisał:

Czy czekać, że wraz z wypozycjonowaniem samej strony internetowej również wizytówka pójdzie w górę? Czy jednak dalej ciągnąć działania na własną rękę i zdobywać NAPy? Tego drugiego trochę się boję, bo nie umiem ocenić wartości takiej wizytówki oraz tego, czy dany link nie będzie słabej jakości albo wręcz spamerski, i czy to ostatecznie nie odbije się negatywnie na wyniku pozycjonowania strony. Nie będę też ukrywać, że nie mam budżetu, żeby zlecić oddzielne pozycjonowanie wizytówki kolejnej firmie.

 

 

Tak czekać. Ale pilnowac i wymagać. Wizytówka jest niejako połączona z domeną - silna domena ciągnie wizytówkę w gór.

 

Dalej zdobywaj NAPy i sama pozycjonuj wizytówkę - wyglada z opisu, że robisz to bardzo dobrze

 

NIe martw się brakiem oceny wartości wizytówki - robisz to dobrze. Zdobądź opinie i gwiazdki - to pomaga.

 

Nie jesteś w stanie ocenić wartości linka bez wiedzy i doświadczenia. Do tego wykorzystuje się narzędzia. Logicznie - jeśli oceniasz witrynę źle i nie chcesz tam mieć linka - to czasem takie podejście tez jest spoko. Ale tutaj sugerowałbym posiłkować się chociażby senuto czy semstorm do oceny portali - 99 pln na miesiąc to nie majatek a można sporo dowiedzieć się o swoim serwisie.

 

IMHO - dopilnuj agencję aby cisnęła portal a Ty rób wizytówkę. I będzie super.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zgred napisał:

 

 

Tak czekać. Ale pilnowac i wymagać. Wizytówka jest niejako połączona z domeną - silna domena ciągnie wizytówkę w gór.

 

Dalej zdobywaj NAPy i sama pozycjonuj wizytówkę - wyglada z opisu, że robisz to bardzo dobrze

 

NIe martw się brakiem oceny wartości wizytówki - robisz to dobrze. Zdobądź opinie i gwiazdki - to pomaga.

 

Nie jesteś w stanie ocenić wartości linka bez wiedzy i doświadczenia. Do tego wykorzystuje się narzędzia. Logicznie - jeśli oceniasz witrynę źle i nie chcesz tam mieć linka - to czasem takie podejście tez jest spoko. Ale tutaj sugerowałbym posiłkować się chociażby senuto czy semstorm do oceny portali - 99 pln na miesiąc to nie majatek a można sporo dowiedzieć się o swoim serwisie.

 

IMHO - dopilnuj agencję aby cisnęła portal a Ty rób wizytówkę. I będzie super.

Dzięki wielkie :)

Z tym semstorm lub senuto muszę się zastanowić, bo na co mi narzędzie jak nie będę umiała z niego korzystać :D

Po Twojej wypowiedzi myślę tak: niech agencja zdobywa mi backlinki, a ja będę skupię się na NAPach. Tylko znowu... Sama nie mam jakiejś szerokiej wiedzy o katalogach NAP, a kupowanie pakietu pt. 20 wpisów to jak kupowanie kota w worku, bo po pierwsze: nie wiem, gdzie to trafi. Po drugie: nie wiem, jakie opisy mi ktoś porobi i w efekcie same opisy mogą być do bani, napisane byle jak itd.

Podpatruję jeszcze konkurencję za pomocą ahrefa (darmowy backlink checker, wiadomo, że pokazuje tylko część tych linków, ale na start zawsze coś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mraugorzata poszperaj na forum za wiedzą. ewentualnie na youtube poszukaj filmów o pozycjonowaniu lokalnym. Co do kupowania pakietów - z tym ostrożnie aczkolwiek pakiety NAPowe się powinny sprawdzić.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, zgred napisał:

@mraugorzata poszperaj na forum za wiedzą. ewentualnie na youtube poszukaj filmów o pozycjonowaniu lokalnym. Co do kupowania pakietów - z tym ostrożnie aczkolwiek pakiety NAPowe się powinny sprawdzić.

Sporo nauki przede mną, ale przyzwyczaiłam się, ż w moim zawodzie trzeba być trochę jak człowiek orkiestra ;) W końcu stronę internetową postawiłam sobie sama :D

Ze "zwykłego" pozycjonowania to obejrzałam jakiś kurs na udemy, poza tym też kursy copywritingu. Natomiast co do pozycjonowania w mapach to oglądam filmiki "Ranking Academy" z yt, bo chyba w Polsce nie ma nic, co równie szeroko omawiałoby tematykę.

Na razie tak po chamsku wpisałam w google hasło "katalog firm" i sobie paczam, gdzie by się tu dodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mraugorzata może pomoże - albo skomplikuje ;) obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=bWxC6ftqe8E

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, zgred napisał:

@mraugorzata może pomoże - albo skomplikuje ;) obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=bWxC6ftqe8E

Dzięki, obejrzane :) Powiem tak- to, co wiedziałam, to zrozumiałam. To, czego nie rozumiałam, to dalej nie rozumiem :D 

Swoją drogą spojrzałam sobie dzisiaj w statystyki i widzę, że konkurencji poucinano frazy kluczowe z nazw firmy. Ciekawe, na jak długo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności