Skocz do zawartości

Pozyjonowanie konkretnego produktu w sklepie internetowym.


Rekomendowane odpowiedzi

Zazwyczaj sklepy internetowe jeśli pozycjonują się to robią to wybierając słowa branżowe (książki, laptopy, aparaty cyfrowe).

Natomiast często zdarza się, że klienci szukają informacji o konkretnym produkcie (tytuł ksiązki, marka i symbol laptopa, marka i symbol aparatu).

Podstawą uzyskania pozycji w przypadku nazwy produktu jest odpowiednie zoptymalizowanie strony (nagłówki, mod rewrite, treść strony, linkowanie wewnętrzne).

Pytania:

1. Czy wiek podstrony (karty produktu) też ma znaczenie, czy liczy się wiek całej domeny?

2. Czy przy średnio zoptymalizowanej podstronie wystarczy kilka linków z nazwą produktu w anchorze by wywindować stronę wysoko?

3. Co myślicie o takim podejściu?

Edit.

Sens takiego pozycjonowania niech potwierdzi G.Trends na hasła "księgarnia internetowa, twardowski

https://google.com/trends?q=ksi%C4%99garnia...ll&date=all

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 no wiesz normalnie to wiek domeny, ale jak karta produktu tez jest dobrze zaindeksowana ma swoj wiek w googlarce, to na pewnoe nie zaszkodzi

2.wiadomo iż strona głowna ciągnie podstrony i odwrotnie przy dobrym linkowaniu wewnętrznym.

3. jak najlepsze podejscie do tematu

dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy wiek podstrony (karty produktu) też ma znaczenie, czy liczy się wiek całej domeny?

Jak już Ci jimmi napisał jedno i drugie ma znaczenie, jeśli podstrona jest ziandeksowana..

2. Czy przy średnio zoptymalizowanej podstronie wystarczy kilka linków z nazwą produktu w anchorze by wywindować stronę wysoko?

To zależy od frazy, można się nieraz zdziwić i praca nad podstroną zajmnie tyle czasu ile "fraza główna" dla domeny.

Tym bardziej, że nieraz nazwa produktu zahacza o inną branże, w której to ta nazwa może być fraża główną , idąc Twoim przykładem "księgarnia internetowa + pozycjonowanie" :rolleyes:...

3. Co myślicie o takim podejściu?

Jak najbardziej poprawne podejście, robie tak już długo, długo....

Z cyklu "Przysłowia Polskie":
- "We wakacja jak i w wiosnę - Google podskakuje se radośnie."
Mój blog o pozycjonowaniu i nie tylko... Strona firmowa - www.antygen.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycjonowanie produktów musi mieścić się w zakresie pozycjonowania sklepu internetowego. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że konwersja z wejść na nazwy produktów jest większa niż na frazy ogólne. A często bywa tak, że ilość unikalnych wejść na frazę - produkt jest wieksza niz na frazę ogólną (mam kilka takich przypadków).

Oczywiście ważne jest pozycjonowanie strony głównej na mocne hasła, bo to nie tylko da jakieś tam wejścia, ale pociągnie również podstrony.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według moich obserwacji stosunek wejść do sklepów internetowych między kategorią a danym produktem zależy od sklepu. Dla przykładu. W sklepie z alkomatami mało kto szuka konkretnych modeli bo ich nie zna. Za to w sklepie z automatyką ludzie często szukają danego powiedzmy stycznika wpisując jego oznaczenie. W tym drugim przypadku zrobiłem taki myk że oprócz normalnego pozycjonowania całego sklepu co jakiś czas na swoim blogu daje posta z opisem produktu gdzie nazwa produktu prowadzi do produktu w sklepie. Po dwóch miesiącach zaczyna przynosić efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepiej skupic sie na pozycjonowaniu kategorii produktow a odpowiednio przemyslanym linkowaniem wewnatrz serwisu (+ mod_rewrite) zlatwia sie sprawe konkretnych produktow. Warto miec wlasne i rozbudowane opisy produktow - nagle odslania sie wtedy tzw dlugi ogon slow kluczowych.

Bielizna damska, jak również sklep turystyczny to moje ulubione strony ;)

Hurtownia bielizny Matterhorn.pl - pierwszy i jedyny w Polsce Dropshipping bielizny dla sklepów internetowych i butików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na temat pozycjonowania sklepu internetowego napisałem artykuł w SeoPortal.pl

Zachęcam do przeczytania: https://www.seoportal.pl/index.php/pozycjon...-internetowego/

PS. Z resztą - wystarczy poszukać w Google: :)

pozycjonowanie sklepu internetowego

optymalizacja sklepu internetowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

długi ogon najważniejszy....

Tak, ale ten ogon też trzeba pozycjonować - w tym przypadku raczej nie przez linki, bo byłoby to dość pracochłonne :), ale przez odpowiednią treść strony - z mojego doświadczenia wynika, że <title> jest najważniejszy, a dokładniej, jeśli mamy już słowa kluczowe, musimy pomyśleć, w jakiej kolejności wystąpią one w <title>

A jeśli chodzi o wiek podstrony, to z tego, co widzę, ma on mniejsze znaczenie niż pozostałe wymienione czynniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo odpowiednio zbudowane mapy stron

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności