Skocz do zawartości

Google Ads - opłacalność.


danonek163

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, ostatnio mega zastanawia mnie kwestia opłacalności google adsów. Załózmy, że taki empik ma marżę na książce 10zł. Co dziesiąta osoba wchodząca na stronę z linku, kupuje. Koszt klinięcia to 2zł. Matematycznie - 20zł reklamę poszło, z książki marża 10zł. Są w plecy 10 złotych. Czy realnie da się zarabiać np. na google ads? Jak to u Was wygląda, ile generujecie przychodu i zarobku z adsów? Zastanawiam się, czy robienie tego ma w ogóle sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawki w PLA są niższe niż linki. Co do tego czy się opłaca to kwestia prostego policzenia ;)  Gdyby się nie opłacało to myślisz, że ktoś by za to płacił?

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, danonek163 napisał:

Czy realnie da się zarabiać np. na google ads?

tak.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak oceniasz kampanię, którą utworzyłeś, pod względem jej ustawień, kierowań? Jaką kampanię dokładnie ustawiłeś? Czy używasz dopasowań fraz? Czy kierujesz kampanie na sieć wyszukiwania, czy też na sieć reklamową? Czy przeglądasz raport wyszukiwanych fraz? Czy tworzysz listy wykluczających fraz? Czy pogrupowałeś frazy kluczowe? Czy korzystasz z rozszerzeń? Czy ustawiłeś harmonogram reklam? Czy przyglądałeś się raportowi urządzeń, na których pojawiała się reklama? Czy masz wdrożone konwersje i je śledzisz i na ich bazie optymalizujesz kampanie? 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2022 o 19:53, Redjasper napisał:

A jak oceniasz kampanię, którą utworzyłeś, pod względem jej ustawień, kierowań? Jaką kampanię dokładnie ustawiłeś? Czy używasz dopasowań fraz? Czy kierujesz kampanie na sieć wyszukiwania, czy też na sieć reklamową? Czy przeglądasz raport wyszukiwanych fraz? Czy tworzysz listy wykluczających fraz? Czy pogrupowałeś frazy kluczowe? Czy korzystasz z rozszerzeń? Czy ustawiłeś harmonogram reklam? Czy przyglądałeś się raportowi urządzeń, na których pojawiała się reklama? Czy masz wdrożone konwersje i je śledzisz i na ich bazie optymalizujesz kampanie? 

 

nie ma to jak odpowiadać na pytanie pytaniem a w tym wypadku pytaniami ...

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Leawer napisał:

nie ma to jak odpowiadać na pytanie pytaniem a w tym wypadku pytaniami ...

gdybyś na nie odpowiedział, to byś otrzymał pomoc. Niestety zamiast tego masz żal. Szkopuł w tym, że od odpowiedzi na te pytania zalezy to w jaki sposób Ci pomóc czy doradzić. Jest tak wiele zmiennych, że twój pierwszy post kompletnie niczego nei wnosi.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, zgred napisał:

Niestety zamiast tego masz żal.

 

Jak to w innym wątku mówił Beer młodzież mamy leniwą. Kiedyś też taka była, ale było więcej aktywnych-kumatych na PiO, więc tamci nie byli tak widoczni jak teraz.

9 godzin temu, Leawer napisał:

nie ma to jak odpowiadać na pytanie pytaniem a w tym wypadku pytaniami .

 

Dostałeś bardzo dobrą podpowiedź na którą nie zasługujesz.

  • Thanks 1

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak oceniasz kampanię, którą utworzyłeś, pod względem jej ustawień, kierowań? Jaką kampanię dokładnie ustawiłeś? Czy używasz dopasowań fraz? Czy kierujesz kampanie na sieć wyszukiwania, czy też na sieć reklamową? Czy przeglądasz raport wyszukiwanych fraz? Czy tworzysz listy wykluczających fraz? Czy pogrupowałeś frazy kluczowe? Czy korzystasz z rozszerzeń? Czy ustawiłeś harmonogram reklam? Czy przyglądałeś się raportowi urządzeń, na których pojawiała się reklama? Czy masz wdrożone konwersje i je śledzisz i na ich bazie optymalizujesz kampanie? 


  • ODPOWIEDŹ:

    1. myślę, że jest ok, ustawiłem kampanię na search
    2. frazy wybrałem na podstawie wskazówek z ubbersuggest - to jest księgarnia, więc wpisywałem tam frazę np. książka kryptowaluty i tego typu słowa kluczowe dałem w google ads
    3. na bieżąco kontroluje, reklamy są cały czas, raporty przeglądam, rozszerzeń nie mam - odnośnie wdrożenia konwersji nie znam tego tematu, lecz o nim poczytam

    Dziękuję za odpowiedź
     
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, danonek163 napisał:

odnośnie wdrożenia konwersji nie znam tego tematu, lecz o nim poczytam

Z tego co pisałeś wnioskuję, że chodzi o reklamy produktów. Śledzenie konwersji to absolutna podstawa przy Adsach w ecommerce. Kolejna sprawa to reklamy produktowe.

 

Ogólnie z Adsami (szczególnie e-commerce) jest tak, że bardzo wiele zależy od samego sklepu, jego oferty, cen itp. Dobrze skonfigurowana kampania jest niezbędna ale reklamą nie przeskoczysz kiepskiej oferty. A jeśli oferta jet fajna, to przy dobrze zrobionej kampanii, reklama będzie opłacalna.

 

 

  • Like 1

specjalista-googleads.pl - prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords)

www.smart-seo.pl - skuteczna reklama w Google :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raport z adsów - dzień 3.

Ustaliłem frazy. W sumie chyba coś się nawet sprzedało z tych adsów (nie wiem jak dokładnie śledzić czy to z adsów, ale jedno zamówienie zdaje się że z reklamy w google).

To teraz inny problem - dałem 30zł na dzień. Wydało mi 25 złotych w trzy dni:) Hm? ludzie coś mało klikają hehe a zamówień dużo teraz jest (tylko że z innych źródeł), a kliknięć jakby brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz, to dopiero zaczynasz przygodę z adsami. Jeszcze daleka droga przed Tobą.

 

Ile masz wyświetleń reklamy, że nie zjadło limitu dziennego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydatki całkowite: 27.55zł 
Wyświetlenia: 1,45 tys.
Kliknięcia: 39
Działania lokalne: 0
Konwersje: 0

przy czym kliknięć związanych z hasłami, które są dobre było 5? jak teraz liczę. bo przez moment nabijało mi wyświetlenia jak ktoś wpisywał nazwę firmy...a bez sensu żeby za to płacić reklamę skoro jestem na górze po wpisaniu nazwy księgarni - więc frazy typu "nazwa firmy" "nazwa firmy pl" dałem do negative themes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

wiem ze temat historyczny :), ale tak mnie przy ulewie naszło.

Największy problem z tym czy jeszcze się opłaca czy już nie, mają lokalne branże uzależnione od G, masz firmę np holowanie samochodów, pogotowie zamkowe,  czy podobne jednorazowe tematy gdzie 90% kontaktów jest z  Googla.

Generalnie  szybki kontakt, klient bierze w większości  pierwszy wolny kontakt, pod który się dodzwoni, a ty jedziesz na zlecenie, zarabiasz, albo jedzie konkurencja...

Nie ma cię w na 2-3 pierwszych pozycjach w G, ilość sprzedaży spada o 70-80%.

Problemem jest to że wyniki naturalne to dopiero 7-8 wynik o ile jesteś top 1 , bo adwords, mapki...

Tu stawki za kliknięcie potrafią być wywindowane do granic absurdu, nie wiem czy to w związku z promocją 1200 zł gratis czy od upału ludzie dostali obłędu.

Ostatnio człowiek mi opowiadał ze stawka za kliknięcie dochodziła do 45-48 zł, cała usługa to koszt ok 300-400 zł. A wiadomo że zawsze ktoś może wyklikać reklamę, albo zadzwoni jak akurat rozmawia się z innym klientem,  termin nie pasuje,  cena,  itd.

Haracz to mało powiedziane...

Edytowane przez Arkaszka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Arkaszka napisał:

stawka za kliknięcie dochodziła do 45-48 zł, cała usługa to koszt ok 300-400 zł.

 

Jeżeli każde kliknięcie oznaczało by konwersję to jest akceptowalne. Ale nigdy tak nie jest.
Dlatego przy tym koszcie to się nie spina (nie zapominając też, że przecież adwords to nie jedyny koszt przedsiębiorcy).

 

Ale, koniec końców ostatecznie rynek to wyreguluje - bo ileż można dopłacać do interesu. 

Albo ceny reklamy spadną, albo koszty usługi wzrosną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności