Skocz do zawartości

Niska klikalność w SERP


dsv

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Od kilku miesięcy zauważyłem, że mamy dość niską klikalność w witrynę mimo wysokich średnich pozycji (2-6).
Klikalność wynosi (2,86%). Przykładowy wynik wyświetla stronę kategorii w sklepie według Schema.org. 
Macie jakiś pomysł skąd tak niski wynik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, dsv napisał:

Macie jakiś pomysł skąd tak niski wynik?

Tak - nikogo to nie interesuje ?

  • Confused 1

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia pozycja nie musi odzwierciedlać pozycji w wynikach Google poniewaz na srednia składa się kilka zmiennych.

 

PO drugie nawte jak jesteś na #2 miejscu nie oznacza to, ze bedą kliki - może być ich zero. Kwestia branży i tego ile jednostek reklamowych powyzej wyników organicznych się znajduje oraz tego czy jest tam jeszcze karuzela obrazków plus karuzela wideo.

 

Obecnie dla kilku klientów mamy spadek klików rzedu nawet 40% tylko dlatego, że zaczął się sezon na reklamy. Nic na to nei poradzisz.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co masz w tytule i opisie (a raczej to co wyświetla Google)  - pewnie nie jest zachęcające do wejścia - wygląda na nie to czego właściwie szukają ludzie. 
Dlatego użytkownicy po przeskanowaniu wzrokiem mogą to pomijać.  
Zmień opis i wtedy zobaczysz co się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Skalmar napisał:

To co masz w tytule i opisie (a raczej to co wyświetla Google)  - pewnie nie jest zachęcające do wejścia - wygląda na nie to czego właściwie szukają ludzie. 
Dlatego użytkownicy po przeskanowaniu wzrokiem mogą to pomijać.  
Zmień opis i wtedy zobaczysz co się zmieniło.

 

Adsy -> youtube -> grafika -> mapki -> płatne linki -> biedny organik. 

Mam teoretycznie fajne frazy na 1-2 i ruchu z tego prawie zero, tak już jest w świecie płatnych wyników wyszukiwania ;) 

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Aleksiejs napisał:

Adsy -> youtube -> grafika -> mapki -> płatne linki -> biedny organik. 

Mam teoretycznie fajne frazy na 1-2 i ruchu z tego prawie zero, tak już jest w świecie płatnych wyników wyszukiwania ;) 

 

W takiej sytuacja strona "formalnie" z 1-2 pozycji faktycznie może być na 8-9 :) 
To tłumaczy niższą klepalność.
 
Ale też nie dla wszystkich wyników Google dodaje te: Adsy, mapki, youtube itp. 
Jeśli jednak Goole dodaje na danej frazie te rzeczy to pewnie to jest przyczyną.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Bardzo dużo zależy co i jak wyświetla się obok, w mapkach, Adworsach, jaka to branża, jaki produkt inne. Samo to, że strona w top 3-6 nic nie znaczy. Miałem przypadki kiedy strona w TOP5 miała lepsza klikalność od strony w top 3. Okazało się, że tytuł był bardziej przyciągający dokładnie do tego zapytania. Sprawdź konkrecje, bardzo często osoby związane z seo zawodowo robią tytuły takiej jakie uważają dla wyszukiwarki najlepsze, ale w cale nie najlepsze dla konsumenta. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MaxPan napisał:

Miałem przypadki kiedy strona w TOP5 miała lepsza klikalność od strony w top 3. Okazało się, że tytuł był bardziej przyciągający dokładnie do tego zapytania.


Dokładnie. Takie rzeczy jak na dłoni widać zawłaszcza jak się robi Ads-y.
Masz np. kilka reklam w kampanii z rożnymi nagłówkami i jedne mogą być 2x lepiej klikane niż inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności