Skocz do zawartości

Ilość zapytań w Polsce - obliczenia


franckey

Rekomendowane odpowiedzi

mamy dane badań PBI, może się wieć pobawić w małe obliczenia ;)

Dane opracowane na podstawie Badań Megapanel PBI/Gemius

Dane za październik 2004

populacja internautów = 9 088 883

u - uzytkwnicy (real users) w pażdzierniku

o - odsłony w całym miesiącu (czyli de facto ilość zapytań)

s - średnia odsłon na użytkownika

google.pl

u 5 482 462

o 484 581 235

s 88,39

onet.pl-Wyszukiwarki-Wyszukiwarka www

3 700 061

96 415 255

26,06

Wirtualna Polska-Wyszukiwarki

2 809 308

66 280 114

23,59

szukacz.pl

362 154

9 825 303

27,13

netsprint.pl

370 970

3 041 519

8,20

gooru.pl

188 303

704 841

3,74

Suma wszsytkich zapytań skierowanych do wyszukiwarek w październiku: 660 848 267

Ilość zapytań na jednego użytkownika w miesiącu: 72,

co daje 2,4 zapytania dziennie.

Wnioski: wyszukiwarki to potężne medium reklamowe

Uwagi:

Dane na podstawie badania o którym było bardzo głośna (ze względu na kontrowersję).

genralnie metotdologia jest dobra, w szczególności dla WP i Onetu, gdzie dane są ważone danymi typu site-centric (czyli statystyki Gemiusa zaistalowane w portalch, uproszczając kwetsię). Gorzej jest z resztą, gdyż dane wygenerowane sa na podstawie jedynie user-centric (czyli danych zebranych z panelu zainstalowanego w próbce 16tys użytkowników). Mozna dyskutować też kwestie, ale to nie jest miesjce na to.

Inna moja wątpliwość dotyczy Google. Dla domen zaliczanych do Google zaliczne zostały także odwołania na adres: googlesyndication.com. czyli to AdSense, najwyrażniej więć każde wyświetlenie w serwisach partnerskich programu Gogole AdSense generowało dodatkowe odwiedziny Google. O tyle dobrze, że w pażdzierniku AdSesne nie był jeszcze aż tak bardzo rozpowszechniony, dzięki czemu nie zaciemnia wyników pewnie aż tak bardzo.

Pominąłem Interia, gdyż nie dało sie w narzędziu do analizy badań wyodrębnić samych zapytań do wyszukwiarki, a były jedynie dane dotyczące całego serwisu wyszukującego (katalog + wyszukiwarka).

Jeżeliby liczyć udział zapytań poszczególncyh wyszukiwarek w całości zapytań, do bardzo korzystniw wygląda Google:

Google: 73%

Onet: 15%

Wp: 10%

Troche to nie zgadza się z Raniking.pl, gdzie użyta jest inna metodologia (zliczane wejścia na stronę z danej wyszukiwarki są danymi początkowymi)

Wg. ranking.pl dla października było to:

Google: 52%

Onet: 22%

Wp: 18,7%

Mamy więc znaczące rózniece. Ze wzgledu na metodologię, bardziej jednak w tej materii udziału wierzę Ranking.pl, choć to wiadomo ma sie różnie dla poszczególnych rodzajów słów kluczowych.

Albo można wysnuc taką tezę, że obie porcje danych są poprawne, a użytkownicy Google mniej klikają w linki, a częsciej zmieniają zapytania, zaglądają na dalsze strony etc.

Konkludując: dobrze ze badania Panelu PBI sie ukazały i przez styczeń analiza danych za pażdziernik jest darmowa, bo można sobie policzyć parę rzeczy :-)

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się że internet to potężne medium.

Lecz mam jak zawsze duże wątpliwości co do badań.

Nie raz już podkreślałem że zerkając na wynik rankingu

Domena wyszukiwarka

Domena Katalog

można zauważyć pewien błąd.

Pomiędzy Wp i Onet jako domeny jest róźnica kilku procent

a pomiędzy katalogami znaczna.

Jako pozycjoner jak wielu innych pozycjonerów jesteśmy świadomi i wiemy kto wchodzi na strony naszych klientów.

I jak możliwe może być takie przekłamanie.

Skoro - katalog.wp.pl jest domyślną dla wyników Wp

a katalog.onet.pl jest częścią dodatkową, gdzie uzytkownicy najpierw składają zapytanie do wyszukiwarki. Owszem wyniki są łączone w obu przypadkach WP łaczy katalog/wyszukiwarka a onet wyszukiwarka/katalog.

Ale generalnie to blef jeden bowiem badania wiarygodne byłbyby wtedy jeżeli pobierane byłyby w następujący sposób,.

Zapytanie złożone do katalog.onet.pl a nie szukaj.onet.pl.

Wynik jest tylko mieszany ale nie świadczy on o popularności danego katalogu czy wyszukiwarki. To nie jest potwierdzenie że uzytkownik był zainteresowany wynikiem z katalogu. Szukał przecież w wyszukiwarce.

I skoro pomiędzy samymi Domenami Wp i Onet jest róźnica 3-4% to jakim cudem pomiędzy katalogami jest różnica aż tak znaczna.

Może ktoś mi to wyjaśni sensownie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro - katalog.wp.pl jest domyślną dla wyników Wp

a katalog.onet.pl jest częścią dodatkową, gdzie uzytkownicy najpierw składają zapytanie do wyszukiwarki. Owszem wyniki są łączone w obu przypadkach WP łaczy katalog/wyszukiwarka a onet wyszukiwarka/katalog.

Użyte przez mnie dane dotycza tylko wyszukiwarki (czyli szukaj.onet.pl i szukaj.wp.pl). WP łaczy wyniki z katalogu, ale nie są to oficjalne wejścia do katalogu, tylko wyszukiwanie (to że katalog ma wpływ na wyniki wyszukiwarki to my mamy świadomość, nie użytkownik).

A różnica między katalogami jest rzeczywiście znaczna:

Onet: 3mln uzytkownikow, 56 mln odsłon

Wp.pl: 1.5 mln, 9,7 mln

Moze daltego ta różnica, że do katalogu wp nie mozna wejsc z wyników wyszukiwania inaczej niz przez zasugerowaną kategorie (w nowym wygladzie wyszukiwarki, ktora chyba juz byla w pazdzierniku), a w Onet jest dodatkowa zakładka Katalog. Choć to i tak róznica za duza....

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi się wydaj że zby duża.

Zakładając że do wp wyników wyszukiwania nie można wejść inaczej jak przez katalog.

Więc należy traktować to jak szukanie w katalogu bowiem o tyle WP nie posiada własnego silnika - a korzysta z silnika netsprinta. choć silnika ? to pojęcie też dla mnie względne.

Z silnika Google korzysta dla mnie obecnie np. interia która includuje baze Google.

A sytuacji WP nie możemy mówić że silnik netsprinta jest tam w pełnym znaczeniu, bowiem jak i sama baza url tak i wyniki nie polegają na netsprint.

Więc tutaj też jest błąd który podbija wyniki netsprinta jako wyszukiwarki/ bowiem jak widać sama wyszukiwarka produkt roku ;-) ma niewielkie znaczenie na polskim rynku, tzn wejścia domeny.

Gdyby Wp jawnie określiło iż silnik jest taki a taki to myślę że silnik netspirnta nie plasował by sie na takiej pozycji.

Już gooru jak dla mnie jest trafniejsze, choć znowu to jest bajka że katalog Panorama Firm to katalog Gooru.

Mnie to kieruje do jednego.

Zrobię małą wyszukiwarkę, zaincluduje bazę na 300 serwerów domen i silnik mojej wyszukiwarki stanie się popularny.

zresztą obecnie tak czynie.

Ale czy to uczciwe ? podbijać sobie ranking includując pozornie baze, bo można mówić że pdobijanie rankingu wyszukiwarki netspirnt jest zmylające i działające marketingowo co niema nic wspólnego z rzeczywistościa.

Bowiem includując Google inludujesz z jego reklamami (interia)

a jakoś w Wp nie można zobaczyc takiego wyniku dla netsprint.

Tak czy tak ja widzę ranking tak bez statystyk gemiusa a jedynie na bazie statystyk stron klientów.

A ważne - gemius bada strony które uczestniczą w badaniu ja i każdy pozycjoner bada strony wysoko na pozycjach więc trafność jest większa.

Bowiem - xxx stron badanych przez Gemius może być 1 na 30 pozycji a 2 nie istnieje np w danej wyszukiwarce.

Moje statystyki jasno mi określają iż strona będąca w onet -3, wp 3 , google 3 itd.

Więc moje statsy mówią tak.

Google

Onet szukaj

Wp

yahoo

Msn

jakieś inne

Katalogi:

Wp

Onet

Pf/Gooru

Interia

Wewweb

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym Megapanelu były błędy spowodowane błędną, nazwijmy to, 'analizą pochodzenia domen' ;).

Domena gdansk.pl (Pozostałe -> Regionalne) z powodu błędnie zdefiniowanej maski zawierała w sobie wszystkie subdomeny w gdansk.pl, więc domeny firma.gdansk.pl, inna.firma.gdansk.pl wszystkie 'pracowały' na wynik Urzędu Miasta.

Wynik Netsprinta jest również kompletnie niemiarodajny i jestem przekonany, że z powodu udostępnienia wyszukiwarki serwisom regionalnym, ten wynik jest wyższy, ale...

<edit>

Popieprzyły mi się Megapanel ze Stat.pl - w sprawie obydwu rozmawiałem z Gemiusem i... zlały mi się w jedno - usunąłem co napisałem :P.

</edit>

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

aktualziacja co do udziału AdSense w wyniakch Google.

Kontaktowałem się w tej sprawie z Gemius i wchodzi na to, że jednak Adsesne nie ma żadnego udziału w ilości odsłon Google.

Skąd różnice między PBI a Ranking.pl? Np. dlatego, że Onet i WP kieruje z wyszukiwarki do wenętrznych serwisów własnych, co nie jest oczywiście uwzględniane wg. metotdologii Ranking.pl

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walkoś: sam netsprint jest mało popularny, netsprint pod adresem netpsrint.pl

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie się wydaje, że niktóre dane są  mocno ściemnione -  

mam serwis z 50k odsłon dziennie 50k*30 = 1 500 000 - 1,5 mln odsłon miesięcznie,  to znaczy, że co, jestem w połowie tak popularny jak netsprint ??

Czy mówiąc o ilościach NetSprinta, nie pomyliłeś ich z ilością *unikalnych użytkowników*?

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u - uzytkwnicy (real users) w pażdzierniku

o - odsłony w całym miesiącu (czyli de facto ilość zapytań)

s - średnia odsłon na użytkownika

walkoś napisał:  

a mnie się wydaje, że niktóre dane są mocno ściemnione -

mam serwis z 50k odsłon dziennie 50k*30 = 1 500 000 - 1,5 mln odsłon miesięcznie, to znaczy, że co, jestem w połowie tak popularny jak netsprint ??  

Czy mówiąc o ilościach NetSprinta, nie pomyliłeś ich z ilością *unikalnych użytkowników*?

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności