Skocz do zawartości

Zawyżanie min. CPC w kampaniach kierowanych


mario69

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem następujące zjawisko: Kampanie ograniczone do województw lub (a nawet w szczególności) promieniem wychodzą znacznie drożej niż kampanie na cały kraj. Mam parę przykładów. Puściłem kampanię ograniczoną promieniem wszystko ok, max cpc 40gr , srednie 25, ctr 2%, średnia pozycja 1,7 i tak z większością słów. Wszystko ok. Po jednym dniu wchodzę na konto a tu połowa słów poblokokowana. Minimalne cpc od 60gr w górę nawet do 6 i 12 zł a za słowa wcześniej płaciłem po 20 parę groszy. Co się stało do jasnej cholery!? To nie pierwszy raz. Zaznaczam że takie rzeczy dzieją się tylko na kampaniach ograniczonych tylko na pewne terytorium. Czy mieliście podobne sytuacje? Napisałem do google i odpisali mi jakieś ogólnikowe smuty. Będę wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

google generuje min. CPC na podstawie zgodności twoich reklam z keywordami uzytymi w kampani i contentem strony ale nie tylko, po paru dniach min. CPC zmienia sie (najczesciej na niekorzysc:() ponieważ adwords aktualizując min.CPC bierze takze pod uwage twoj CTR dla danej kampanii. inna kwestia ze CTR na poziomie 2%to niezly wynik, ale tez nie moge powiedziec nic wiecej bo nie znam szczegolow kampani. ograniczanie kampanii do jakiegos malego regionu (np. wojewodztw) jest bardzo stargetowane i moze dla takich kampani (bardzo stargetowanych) adwords i google ma wyzsze standardy co do zgodnosci contentu strony z reklamą, a co sie z tym wiąze zwiększa sie min. CPC. to moja teoria spisku:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne doswiadczenia. Kampanie dla calego kraju zawsze sa "tansze" jednostkowo. Przy ograniczeniu do regionu nawet przy wysokim CTR generuje sie mala ilosc klikow, stad sa one drozsze. System podaje Ci min stawke dla dla slowa w odniesieniu do calego kraju, ktora potem pewnie aktualizuje na podstawie Twoich wynikow, dla regionu.

Puscilem dwie rozne kampanie dla tego samego slowa, z ta roznica ze jedna ograniczylem do regionu. Finalnie tansze okazalo sie, ze lepiej zarabiam gydy nie "geotargetuje" reklamy(???).

To tak z moich obserwacji.

Z innych obserwacji to czy u Was poznaniacy tez gorzej konwertuja??;-)

f.

f.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie komentując reszty teori - być może słusznych - CTR 2 % to nie jest dobry wynik. Powiedziałbym znacznie mocniej , to jest wynik absolutnie nie satysfakcjonujący.Nie sądzicie że jest to wynik mający znaczny wpływ na koszt za kliknięcie ??

Dla mnie dobrym wynikiem jest jest średni dla kampanii - 8-12 %.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CTR na poziomie poniżej 3% to dosyć kiepski wynik.

Oczywiście zależy to od rodzaju słów i ustawień kampanii.

Generalnie jeśli nie ma włączonego Content Network takie słowo z CTR niższym niż 3% będzie dosyć drogie, właśnie ze względu na słaby wynik, czyli niską przydatkość dla użytkownika.

Co do targetowania, jest sporo powodów ale takie najłatwiejsze do podania: - mniejsze wolumeny zapytań więc CTR będzie dłużej zbijany (oczywiście jeśli CTR jest wysoki).

Poza tym - konkurencja może być większa (wszyscy ci co zwykle plus ci którzy targetują).

Doradzałbym stosowanie targetowania w celu ograniczania niepotrzebnych klików a nie w celu maxymalizacji CTRów.

Przykład to zakład szewski - obsługuje tylko ludzi z danego miasta a nie ma innego sposobu na zawężenie słowa [zakład szewski] niż przez targetowanie.

Oczywiście [zakład szewski Koluszki] można puszczać już bez targetowania na obszar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z:

Co do targetowania, jest sporo powodów ale takie najłatwiejsze do podania: - mniejsze wolumeny zapytań więc CTR będzie dłużej zbijany (oczywiście jeśli CTR jest wysoki).

Dużo łatwiej uzyskać wysoki CTR na kampaniach z takim targetowaniem. Mały, dobrze dobrany wolumen zapytań sprawia, że ten wynik jest wyższy niż przy tym samym słowie/frazie bez targetowania.

Poza tym - konkurencja może być większa (wszyscy ci co zwykle plus ci którzy targetują).

Tu się zgadzam. Reklama z tergetowaniem konkurować musi z reklamą bez targetowania. O pozycji nie decyduje przecież tylko CTR, ale również ile pieniędzy ktoś wydaje "w totalu" na dane słowo.

Do tematu warto dodać, że niestety targetowanie w naszym kraju to jeszcze spore wyzwanie ... reklama kierowana na Warszawę emitowana jest w Sopocie... eh.

f.

f.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio prowadziłem testy kampanii na sztuczne strony - wgrywałem na serwer stronę z wysokiej jakości contentem i w index.php wklejałem redirect w JS do właściwej strony. Efekt był wspaniały - przez pierwsze 18 godzin miałem CPC w wysokości 0,15 PLN na frazy "youtube", "msn", "hotmail", "yahoo", "myspace" w USA i Kanadzie.

Nie wiem co się działo później, bo do tego czasu odwiedzający wyklikali cały budżet z tego konta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności