Skocz do zawartości

Nowy sklep / opisy produktów


PagerOwski

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, 

na wstępie chciałbym zaznaczyć , iż jestem nowy w tematach związanych ze sklepami internetowymi ,gdyż dotychczas cały swój biznes opierałem na marketplacach takich jak Allegro, Erli, Olx itp. 

Jednak nadszedł czas na stworzenie własnego wizerunku i tym samym sklepu - oczywiście wiąże się to z ogromną ilością pracy (nie wspominając o edukacji , która jest niezbędna do tego , aby rozpocząć nowy etap). Do sedna:

 

Nurtuje mnie kwestia kanibalizacji treści:

Otóż mam produkt X , który posiada wymiar 120 x 200 cm , a kolejny jest tym samym modelem , ale wykonanym w rozmiarze 140 x 200 cm. 

Nazwa produktu w przypadku produktu X jest inna niż w przypadku produktu Y (przykład: Łóżko tapicerowane 140/200 z wysokim zagłówkiem w kształcie prostokąta -  to produkt X , a produkt Y Łóżko tapicerowane 160/200 TEGOLA w kolorze musztardowym) 

 

Jeśli 5 pierwszych zdań (h2) będzie identyczne , a kolejne 5 zdań zupełnie inne to czy może dojść do kanibalizacji treści? Czy w tym przypadku nie lepszym rozwiązaniem będzie oznaczenie produktu Y jako kanonicznego? 

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc z tym związaną bo tworząc 400 produkt (każdy z innym opisem) zaczyna brakować synonimów;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duplikacja treści Google

https://youtu.be/nPGHVk5Jc58

https://youtu.be/1bl-CpoMg5Q

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, PagerOwski napisał:

Jeśli 5 pierwszych zdań (h2) będzie identyczne , a kolejne 5 zdań zupełnie inne to czy może dojść do kanibalizacji treści? Czy w tym przypadku nie lepszym rozwiązaniem będzie oznaczenie produktu Y jako kanonicznego? 

 

Ważne, żeby url, title i h1 produktów zawierały to na co powinny rankować - czyli nazwa produktu z rozmiarem. Wtedy sam opis produktu nie powinien być problemem.

 

Bardziej znaczącym zagadnieniem jest optymalizacja kategorii tych produktów pod odpowiednia grupę fraz. Jeśli każdy produkt nazywa się tak samo to produkty powinny rankować pod "nazwa produktu + rozmiar", a kategoria sklepu pod nazwę produktu i pochodne. Jeśli liczba fraz z nazwą produktu i słowami pochodnymi jest bardzo duża to być może trzeba podzielić to na inne podkategorie lub wpisy na bloga.

 

Przed rozpoczęciem pisania treści i ich optymalizacji należy zaplanować strukturę sklepu w ramach tzw. content planu czy strategii podstron (zależy kto jak nazywa).


Generalnie bez opracowania takiej struktury i podziału fraz bardzo często popełniane są błędy, następuje kanibalizacja wewnątrz strony. Bardzo często widzę, jak sklepy są optymalizowane, kategoria po kategorii, produkt po produkcie, a przez brak strategii występuje bardzo duża kanibalizacja i tak naprawdę cała praca włożona w pisanie i optymalizację treści idzie na marne.

Przy późniejszym linkowaniu sklepu z zewnętrz pewne problemy mogą stać się nieodwracalne lub trudne w naprawie. Dlatego u nas w agencji każda kampania SEO zaczyna się od grupowania fraz kluczowych, a następnie stworzenia strategii podstron/content planu.


Dobrze zrobiony onsite to przede wszystkim prawidłowa struktura, prawidłowy podział fraz na grupy na podstawie których optymalizowane i tworzone są artykuły, następnie na tej podstawie projektowane jest linkowanie wewnętrzne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, s_matysik napisał:

 

Ważne, żeby url, title i h1 produktów zawierały to na co powinny rankować - czyli nazwa produktu z rozmiarem. Wtedy sam opis produktu nie powinien być problemem.

 

Bardziej znaczącym zagadnieniem jest optymalizacja kategorii tych produktów pod odpowiednia grupę fraz. Jeśli każdy produkt nazywa się tak samo to produkty powinny rankować pod "nazwa produktu + rozmiar", a kategoria sklepu pod nazwę produktu i pochodne. Jeśli liczba fraz z nazwą produktu i słowami pochodnymi jest bardzo duża to być może trzeba podzielić to na inne podkategorie lub wpisy na bloga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy np. 50 produktów -każdy ma inną nazwę , gdyż są to różne modele/rodzaje ( mają z kolei po 5 wymiarów - czyli 250 pozycji). Opis dla 50 produktów jest pisany od podstaw i zróżnicowany. Kwestia jest produktów , które różnią się wymiarami. Wiemy , iż można to wykonać tak jak przesłał to w linku Mion (czyli np. stworzyć atrybuty) jednak tutaj chodzi o kwestię , że chcielibyśmy , aby każdy produkt z osobna był możliwy do "wyszukania" przez google i tym samym chcielibyśmy uniknąć duplikacji treści ( czy wystarczy , że zostanie zmieniony tytuł produktu/nazwa/ wymiar - jeżeli pierwsze 5 zdań jest identyczne bo dopiero kolejne opisują wymiary, rodzaj zastosowanego materiału , który de facto jest inny niżeli w pierwotnej wersji?)

Może na konkretnym przykładzie będzie to bardziej zrozumiałe?

 

Dopytuje bo napisał Pan , iż cyt.:"opis produktu nie powinien być problemem." - zatem dlaczego od tak dawna każdy radzi nie korzystać np. z treści przekazywanych przez producentów czy też treści , które już mamy zastosowane np. na witrynie Allegro? 

 

Odpowiedź na te kwestie pomoże mi z zagadnieniem , które mnie bardzo nurtuje, a za pomoc serdecznie dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PagerOwski napisał:

Dopytuje bo napisał Pan , iż cyt.:"opis produktu nie powinien być problemem." - zatem dlaczego od tak dawna każdy radzi nie korzystać np. z treści przekazywanych przez producentów czy też treści , które już mamy zastosowane np. na witrynie Allegro? 

Bo kopiowanie treści z zewnątrz już źle działa. Jeśli skopiujesz w 100% opis od producenta, to Google może uznać stronę produktu producenta za kanoniczną, a Twoją pomijać w wynikach wyszukiwania.

 

Aby nie było problemów, napisałem co jest kluczowe - dopasowanie optymalizacji urla pod konkretne zapytanie:

Cytat

Ważne, żeby url, title i h1 produktów zawierały to na co powinny rankować - czyli nazwa produktu z rozmiarem. Wtedy sam opis produktu nie powinien być problemem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, s_matysik napisał:

 

 

Aby nie było problemów, napisałem co jest kluczowe - dopasowanie optymalizacji urla pod konkretne zapytanie:

 

Jak długotrwałe jest to zagadnienie do wykonania przez Pana? - pytam , gdyż dziennie wprowadzane jest około 10-16 produktów ( o zróżnicowanych opisach) - sklep na SaaS-ie , który nie był jeszcze indeksowany. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, PagerOwski napisał:

pytam , gdyż dziennie wprowadzane jest około 10-16 produktów ( o zróżnicowanych opisach)

Innej opcji nie ma, jeśli produkty mają rankować prawidłowo na odpowiednie rozmiary i na nie być kanibalizacji to tak trzeba do tego podejść, jeśli to SaaS to pewnie można zlecić zautomatyzowanie tego - jeśli chodzi o produkty.

 

Natomiast czy zostało wykonane to o czym wspomniałem wcześniej? Analiza i grupowanie fraz, podział na podstrony etc. ?

Jeśli kategoria główna nie będzie prawidłowo zoptymalizowana to na główne frazy kluczowe, z których potencjalnie może być najwięcej wejść będzie miała miejsce kanibalizacja tzn będzie rankować raz jeden produkt raz drugi. Konieczne jest optymalizacja kategorii pod te główne frazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, s_matysik napisał:

 

 

Natomiast czy zostało wykonane to o czym wspomniałem wcześniej? Analiza i grupowanie fraz, podział na podstrony etc. ?

Jeśli kategoria główna nie będzie prawidłowo zoptymalizowana to na główne frazy kluczowe, z których potencjalnie może być najwięcej wejść będzie miała miejsce kanibalizacja tzn będzie rankować raz jeden produkt raz drugi. Konieczne jest optymalizacja kategorii pod te główne frazy.

Podział na podstrony został wykonany , analiza i grupowanie fraz nie. Na ten moment kwestia do zastanowienia jeżeli chodzi o opisy kategorii ze względu na sporą konkurencję( zastanawiamy się czy nie lepiej wystartować na mniej obiegane frazy , ale bardziej sprecyzowane - long tail) - w tym przypadku sporo mniej odsłon , ale Klient raczej zdecydowany . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PagerOwski napisał:

Mamy np. 50 produktów -każdy ma inną nazwę , gdyż są to różne modele/rodzaje ( mają z kolei po 5 wymiarów - czyli 250 pozycji).

Wymiar to jest atrybut/cecha. Przykładowo - masz garnki od małego do jajek do bardzo dużego gara na wiele litrów grochówy dla wojska. Wiec zamiast opisywać 1:1 każdy z tych ganków IMHO lepiej stworzyć jeden produkt ogólny i w jego opisie zawrzeć informacje o rozmiarach i przeznaczeniu danego garnka zamiast napierd*ć 10 takimi produktami zmieniając tylko pojemniej.

 

Lub pozycjonować kategorie ogólne, nie poszczególne produkty.

 

Algorytmy Google oparte są o sztuczna inteligencję, a ta jak pokazał niedawno wydany publicznie produkt bardzo dobrze radzi sobie i z językiem polskim i rozumie kontekst treści, wiec jest wstanie rozpoznać o co chodzi...

 

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mion napisał:

Wymiar to jest atrybut/cecha. Przykładowo - masz garnki od małego do jajek do bardzo dużego gara na wiele litrów grochówy dla wojska. Wiec zamiast opisywać 1:1 każdy z tych ganków IMHO lepiej stworzyć jeden produkt ogólny i w jego opisie zawrzeć informacje o rozmiarach i przeznaczeniu danego garnka zamiast napierd*ć 10 takimi produktami zmieniając tylko pojemniej.

 

Lub pozycjonować kategorie ogólne, nie poszczególne produkty.

 

Algorytmy Google oparte są o sztuczna inteligencję, a ta jak pokazał niedawno wydany publicznie produkt bardzo dobrze radzi sobie i z językiem polskim i rozumie kontekst treści, wiec jest wstanie rozpoznać o co chodzi...

 

 

Myślałem , że jeśli mam jeden model produktu w 5 różnych wymiarach to lepszym wyjściem z sytuacji byłoby opisanie każdego z osobna uwzględniając w tytule jego wymiar , ale tak samo w treści opisującej dany produkt. Tylko , że w tym przypadku mamy możliwość stworzenia około 10-16 produktów. 

Mimo , iż produkty były opisywane całkowicie inaczej to oczywiście stworzyliśmy kwestię wariantów jak w filmie który ukazałeś. 

 

Może nie rozumiem do końca istoty pozycjonowania i dlatego tak trudno jest mi pojąć kwestię odpowiedniego opisu produktu. 

Czy mogę skontaktować się z Panem w wiadomości prywatnej i dopytać o dwie , trzy rzeczy , które jak widzę będą dla Pana czymś oczywistym - dla mnie niekoniecznie;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Mion napisał:

Wiec zamiast opisywać 1:1 każdy z tych ganków IMHO lepiej stworzyć jeden produkt ogólny i w jego opisie zawrzeć informacje o rozmiarach i przeznaczeniu danego garnka zamiast napierd*ć 10 takimi produktami zmieniając tylko pojemniej.

 

Czyli chciałbyś 10 garnków wrzucić do jednego produktu z możliwością wyboru litrażu? Zazwyczaj będzie to bzdura totalna.  

 

W tym przypadku jeśli masz spory asortyment można się nawet pokusić o większy podział kategorii i tak powstanie nam:

 

Garnki

 - garnki 2 litrowe (podkategoria)

   - garnek żeliwny 2 litry (produkt)

   - garnek agatka 2 litry (produkt)

   - garnek szklany 2 litry (produkt)

 - garnki 3 litrowe (podkategoria)

 - garnki 5 litrowe (podkategoria)

 - garnki żeliwne (podkategoria)

   - garnek żeliwny 2 litry (produkt)

 - garnki szklane (podkategoria)

   - garnek szklany 2 litry (produkt)

 

itd. etc.

 

21 minut temu, PagerOwski napisał:

Podział na podstrony został wykonany , analiza i grupowanie fraz nie.

 

Podział na podstrony robi się na podstawie analizy fraz i ich pogrupowania. 

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, PagerOwski napisał:

Podział na podstrony został wykonany , analiza i grupowanie fraz nie.

Bez prawidłowego pogrupowania fraz jak został wykonany podział na podstrony? Bo to się wyklucza.

 

Bez tego nie będzie możliwe:

Cytat

zastanawiamy się czy nie lepiej wystartować na mniej obiegane frazy , ale bardziej sprecyzowane - long tail

 

 

Nawet jeśli chcecie rankować na longtaile i mniej oblegane frazy to punktem wyjścia jest pogrupowanie fraz, stworzenie prawidłowej struktury w oparciu między innymi o analizę konkurencji. Dopiero po przygotowanej strategii należy zająć się optymalizacją opisów, title itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Aleksiejs napisał:

Czyli chciałbyś 10 garnków wrzucić do jednego produktu z możliwością wyboru litrażu? Zazwyczaj będzie to bzdura totalna.  

Dokładnie. Opisywany przykład odnosił się ogólnie do jednego garnka, a nie grupy garnków o rożnych cechach w ramach tego samego litrażu.

12 minut temu, Aleksiejs napisał:

o większy podział kategorii i tak powstanie nam:

I tak powstaje duplikacja, rozdrobnienie na niepotrzebne kategorie i przepalanie Crawl Budget.

Cytat

- garnki żeliwne (podkategoria)

   - garnek żeliwny 2 litry (produkt)

Pojemność to jest cecha produktu

---

Poza tym zależy to też od asortymentu danego sklepu. Jeśli to będzie sklep wielobranżowy duże, małe AGD to dał bym jak najbardziej ogólna kategorie dla przedmiotowych garbków.  Jeśli to by był być sklep niszowy tylko z garnkami można by się pokusić o bardziej szczegółowy podział na kategorie i subkategorie.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności