Skocz do zawartości

Google Webmaster Central Blog - linkowanie


Mar

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

nie jest tajemnicą - i chyba nikt nie ma złudzeń - że pozycjonowanie stron, całe to zagadnienie, jest dla Google solą w oku. Dlaczego mają dzielić się z kimś tym wielkim tortem? Wystarczy "zarządzić" - i powiedzieć, że to i tamto jest bardzo nieładne i "nie wypada" tak robić.

wstaw jeszcze raz w sygnaturkę film a zobaczysz co stanie się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tyle o ile samo pozycjonowanie myśle że nie jest dla google solą w oku szczególnie to na topowe frazy.

Bardziej dobija ich fakt niszowych fraz i ściągania trafficu z ich wyszukiwarki za free.

Przy silnych frazach pozycjonowanie to nie sól w oku a tylko marketing dla adwords.

Nie każdy mając do wyboru pozycjonowanie a adwords będzie skłonny się pozycjonować.

Okres oczekiwania na efekt strasznie się wydłuża a pewność spada - więc na pomoc przychodzi Adwords.

W tym wypadku jak widać Pozycjonowanie okazuje się darmowym marketingiem dla adwords.

Oczywiście są rozsądni ludzie którzy pozycjonują a do czasu efektów ładują troszkę więcej pieniążków nie skupiając źródła ruchu z jednego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest tajemnicą - i chyba nikt nie ma złudzeń - że pozycjonowanie stron, całe to zagadnienie, jest dla Google solą w oku.

Popatrz na to jeszcze tak: pozycjonują się firmy w celu osiągnięcia korzyści. Jeśli się pozycjonują to i klientowi odwiedzającemu witrynę muszą dać wartościową stronę a nie badziew bo wskaźnik konwersji byłby fatalny i całe pozycjonowanie idzie w gwizdek.

Czym zatem według Google może być SEO? - Doskonałą selekcją wartościowych witryn, takim ręcznym ustawianiem TOP 10.

Przy zachowaniu odpowiedniego stopnia trudności pozycjonowanie witryn, przez co i odpowiedniej ceny na rynku SEO będą mieć pewność, że nie każdy będzie się pozycjonował, że będą to firmy mocne o ugruntowanej już pozycji, lub niesamowicie ambitne i dobrze rokujące. Dlatego utrudniają ale nie walczą - a mogliby walczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na to jeszcze tak: pozycjonują się firmy w celu osiągnięcia korzyści.

Zgadza się, tylko wydaje mi się, że google chce doprowadzić do tego, że pozycjonowanie stanie się nieopłacalne - więcej korzyści będzie z wykupienia adwordsów. Jeśli faktem stałoby się to, o czym piszą, to jakiekolwiek świadome działanie mające na celu poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania będzie wg polityki google'a nieetyczne i niezgodne w ich wytycznymi.

Po prostu stawiasz stronę i czekasz, aż społeczność ją doceni i zacznie wstawiać linki, jak to napisali, np. na blogach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczekamy się czasu kiedy wykupienie Adwordsa załatwi sprawę, kwestia CTR w Adwordsie zostaje pominięta, bo z przeprowadzaonych kiedyś testów (a zapewne nie wiele się zmieniło) różnica między TOP1 a TOP1 (link sponsorowanych) jest ponad 5-krotna, więc rozsądna firma przeliczy to na pieniądze i skorzysta z pozycjonowania.

A Adwords też nie wprowadzi nigdy* linków sponsorowanych od 1 do 10 a od drugiej strony dopiero wyniki naturalne, to będzie wtedy dla nich koniec. Mają te 93% wśród wyszukiwarek, ale wszystko jest do czasu, nie takie firmy już padały. A popularność stracić łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, tylko wydaje mi się, że google chce doprowadzić do tego, że pozycjonowanie stanie się nieopłacalne - więcej korzyści będzie z wykupienia adwordsów. Jeśli faktem stałoby się to, o czym piszą, to jakiekolwiek świadome działanie mające na celu poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania będzie wg polityki google'a nieetyczne i niezgodne w ich wytycznymi.

Po prostu stawiasz stronę i czekasz, aż społeczność ją doceni i zacznie wstawiać linki, jak to napisali, np. na blogach ;)

Bełkot. Google chce tylko, żebyś tak właśnie myślał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, tylko wydaje mi się, że google chce doprowadzić do tego, że pozycjonowanie stanie się nieopłacalne - więcej korzyści będzie z wykupienia adwordsów. Jeśli faktem stałoby się to, o czym piszą, to jakiekolwiek świadome działanie mające na celu poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania będzie wg polityki google'a nieetyczne i niezgodne w ich wytycznymi.

Gdybym konstruował wyszukiwarkę to chciałbym aby wyniki przynajmniej w pierwsze 20 były najtrafniejsze - klucz to sukcesu.

Konstruuję algorytm, niestety jak to maszyna nie będzie nigdy dokonały.

Chce jednak dać ludziom najlepsze wyniki, najtrafniejsze więc co robię?

a - zatrudniam rzeszę ludzi sprawdzających i ustawiających

b - poprawiam algorytm (który nigdy ideałem nie będzie)

c - nie przeszkadzam ludziom którym zależy być w czołówce wyników aby sami sobie poprawili pozycję.

Oczywiście można tak jak Szook.pl dać możliwość głosowania, ale tu już w przypadku G. nie wchodzi to w grę bo każdy sobie pomyśli, że skoro można zagłosować to i można jakoś przekłamać wyniki - staje się mało wiarygodna - przepada.

Oczywiście przy wersji c nie przyznaję się do tego aby ludzie myśleli że mam tak świetny mechanizm.

Wersja c to także najtańsza wersja poprawienie jakości wyników.

Nie łączyłbym AdWords z wynikami naturalnymi ponieważ jest to jakby dodatek do wyników naturalnych i jeszcze długa takim zostanie. Szczególnie w czasie kiedy panuje Web 2 zerowe szaleństwo. Trafne wyniki naturalne są kluczem do powodzenia linków sponsorowanych (pośrednio i bezpośrednio). Idąc dalej - poprawiając jakość SERPów (poprzez umieszczanie w topach najlepszych witryn) wzmacniasz pozycję AdWordsów na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są bardzo mądre założenia i super, tak samo jak komunizm ( dla nie obeznanych z tematem komunizm-"wszystko wszystkim według ich potrzeb" ) ale to jest utopia.

"od każdego wedle możliwości, każdemu wedle potrzeb" :D

Niemniej wlasnie - zalozenia zalozeniami - oni dobrze wiedza jak jest i nie sa oderwani od rzeczywistosci, tak jakby niektorzy chcieli to widziec. Linkowanie to jedno z glownych zalozen G. i trudno by bylo je porzucic ot tak sobie, jako wskaznik popularnosci, ale przy pewnym poziomie zageszczenia nienaturalnych linkow, linki te straca wartosc. Ewentualnie mozna ubic wymiane/katalogi i przywrocic linkom ich wage. Tzn - pisze sobie teoretycznie, chodzi mi o to dopasowywanie sie do sytuacji. Tak ogolnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bełkot. Google chce tylko, żebyś tak właśnie myślał.

Ja myślę inaczej, to że google bełkocze, wiem. Nigdy nie napiszą tak:

"ponieważ nasz algorytm nie daje sobie rady z waszymi technikami, prosimy o ich zaniechanie. Będziemy musieli zapłacić w tym miesiącu więcej naszym informatykom i dokupić 6.000.000 nowych komputerów - dlatego prosimy - nie spamujcie za bardzo internetu"

wstaw jeszcze raz w sygnaturkę film a zobaczysz co stanie się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łączyłbym AdWords z wynikami naturalnymi ponieważ jest to jakby dodatek do wyników naturalnych i jeszcze długa takim zostanie.

Właśnie, chodzi o wyniki naturalne - czy one rzeczywiście są naturalne?

wstaw jeszcze raz w sygnaturkę film a zobaczysz co stanie się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, chodzi o wyniki naturalne - czy one rzeczywiście są naturalne?

Rozumie, że to pytanie retoryczne na tym forum? :)

Poniekąd są to wyniki naturalne, naturalnie wypozycjonowane :D a tak na poważnie to wszystko zależy od metody szukania.

Generalnie uważam, że pozycjonerzy pomagają Google w serwowaniu userom dobrych i wartościowych stron w top 10. Dobre i wartościowe strony w top 10 to większa szansa na rozwój AdWordsów, bo więcej userów uzna, że jest to dobra wyszukiwarka (wzrasta popularność wyszukiwarki = wzrasta chęć reklamowania się w niej).

Google może chodzić jedynie o to by pozycjonowanie było odpowiednio skomplikowane, aby pokemoniada nie zalała wyników top, aby pozycjonowały się duże i prężne firmy, dające wartościowe strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tylko tyle

wyszukiwarka jest algorytmem

algorytm musi miec jakies kryteria oceny, jakiekolwiek by one nie były.

na kryteria zawsze da sie wpływac.

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności