Skocz do zawartości

Budżet na linki a ich ilość


marecki8789

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam takie pytanie, prowadzę sklep internetowy, skupiałem się na innych metodach pozyskiwania klientów do tej pory a chciałbym zacząć z pozycjonowaniem.

Wiele się czyta o linkowaniu tj. jakość linków nie ilość.

 

Moje pytanie brzmi czy dysponując budżetem na poziomie 4000 zł na linki, lepiej jest np. pozyskać 2-4 linki miesięcznie przeznaczając na zakup jednego 1000-2000 zł czy rozbić to na np. 20 linków po 200 zł każdy.

 

W mojej branży w topach stoi kilka stron, które według różnych narzędzi mają po kilkadziesiąt Backlinków, natomiast pochodzą z portali typu wp.pl, interia czy bardzo mocno powiązanych tematycznie, których zakup poniżej 1000 zł nie schodzi jak i takie, które jadą w ilość i mają po kilkaset linków, ale ze stron o dużo niższej jakości względem tych droższych (dużo treści sponsorowanych, mała/średnia widoczność i zauważalne spadki widoczności w czasie), ale taki link to około 200-300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marecki8789 napisał(a):

Moje pytanie brzmi czy dysponując budżetem na poziomie 4000 zł na linki, lepiej jest np. pozyskać 2-4 linki miesięcznie przeznaczając na zakup jednego 1000-2000 zł czy rozbić to na np. 20 linków po 200 zł każdy.

 

Podstawowe pytanie brzmi. Czy potrafisz określić przydatność (moc, juice, itd) linka za 1000-2000 zł i linków za 200 zł?

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że tak, a może tylko mi się wydaje :)

 

Zmierzam do tego, że np. przeglądając oferty w przedziale 1000-4000 zł i wybierając według mojej oceny najlepszy możliwy portal z tej grupy a wybierając najlepszy możliwy portal z przedziału 200-300 zł jeszcze mi się nie zdarzyło abym uznał, że ten za 200-300 zł byłby mocniejszy (wedle mojej oceny mocy takiego portalu). Nie mam na myśli tego, że tak się nie zdarza, ale to raczej wyjątki.

 

Uważam, także że sumaryczna moc 20 najlepszych linków za 200-300 zł jest mniejsza niż 3-4 takich najlepszych droższych.

Ale to tylko moja ocena, ocena mocy stron to nie matematyka, że się dodaje/odejmuje itp i dostajemy wynik wyższy lub niższy, który określa jakość strony czyż nie?

 

Kiedyś słyszałem od jakiegoś wyjadacza, że moc oceny strony jest dosyć subiektywna. A może nie był wyjadaczem a i mnie wiedzy brak?!

 

Pozdrowionka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marecki8789 napisał(a):

dysponując budżetem na poziomie 4000 zł na linki

Częściowo sobie sam odpowiedziałeś. Drogie linki pozyskuje się rzadziej, tanie częściej.  

Wszystko zależy w jaki frazy celujesz. Dla tych związanych bezpośrednio z frazami produktowymi liczy się systematyczność linkowania i kampanie uruchamiana sezonowo przed czasem zwiększonych zakupów. Jak celujesz w bardziej ogólne frazy to dużo zależy od branży. Jak jest bardzo konkurencyjna i ogólnopolska to budżet na linki obojętnie jak drogie może być ułamkiem innych potrzebnych działań.

Ogólnie nikt ci tu nie wywróży jak metoda będzie dla ciebie idealna bo efekty działania linków rozpatrujesz w określonym przedziale czasu. Czyli jak nie sprawdzisz jak dla twojej strony działa jeden link drogi w stosunku do kilku tanich to my też nie wiemy czego się trzymać.  

11 minut temu, marecki8789 napisał(a):

moc oceny strony jest dosyć subiektywna.

Bo każdy z doświadczenia bazuje na innej metodologii i bierze inne obiektywne czynniki pod uwagę. Obiektywne czynnik są to min: wiek strony, wiek linka, ilość innych linków na stronie, system linków wewnętrznych, widoczność strony z linkiem w Google.  

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, marecki8789 napisał(a):

Kiedyś słyszałem od jakiegoś wyjadacza, że moc oceny strony jest dosyć subiektywna.

 

Dokładnie tak jest. Każdy pozycjoner ma różne kategorie oceny linka i nimi z reguły się kieruje. To przychodzi z czasem, z doświadczeniem. Można też robić testy linków ale to pochłania czas i zasoby. Nikt logicznie myślący nie będzie bawił się w takie pierdoły.

Nikt ci sensownie nie odpowie bez wiedzy skąd linki pochodzą czy lepsze są te droższe czy tańsze. Często ludzie wystawiają ceny kosmiczne za linki nic nie warte, dlatego podstawowa wiedza to skąd link pochodzi wówczas można oszacować jego przydatność. Szczególnie jest to istotne jeśli chodzi o sklepy internetowe. 

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, usprawnię linkowanie wewnętrze bo trochę burdel tam jest. Zacznę od tych droższych publikacji, zawsze to trochę mniejszy ryzyko przy naszych kochanych updatach, że takie stronki zostaną oflagowane przez google a mam z tym już doświadczenie. Kiedyś zbudowałem sobie dobrą widoczność na takich słabszych linkach, wszystko pięknie, zamówień co nie miara, google walnął update, większość tych stron uznał za spam (zresztą nie dziwię się gdy nabrałem doświadczenia i wyczucia) to i moja widoczność poleciała na łeb. Skupię się na rozbudowie bloga sklepowego i kategorii pod frazy long tailowe bo te pod główne frazy są ok i zobaczymy jak to zatrybi.

 

Dzięki i samych wzrostów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marecki8789 napisał(a):

Ok, usprawnię linkowanie wewnętrze bo trochę burdel tam jest.

Pytanie czy opracowałeś strategię podstron/content plan, który opiera się na analizie wszystkich fraz w branży i opracowaniu semantycznej struktury sklepu?

Dobry onsite sklepu to przede wszystkim prawidłowa struktura, prawidłowy podział fraz na grupy na podstawie których optymalizowane i tworzone są artykuły, następnie na tej podstawie projektowane jest linkowanie wewnętrzne.

U nas w agencji seo każda kampania seo od tego się zaczyna. Generalnie bez opracowania takiej struktury i podziału bardzo często popełniane są błędy, następuje kanibalizacja wewnątrz strony, źle tworzone są linki z zewnętrz co ciężko potem odwrócić.

 

Moim zdaniem, obecnie dwie kluczowe sprawy, aby linkowanie zewnętrzne dawało realne rezultaty, to: zbudowanie topical authority w ramach odpowiednio ułożonej struktury oraz optymalizacja podstron w ramach tej struktury pod intencję danego zapytania.

 

5 godzin temu, marecki8789 napisał(a):

Moje pytanie brzmi czy dysponując budżetem na poziomie 4000 zł na linki, lepiej jest np. pozyskać 2-4 linki miesięcznie przeznaczając na zakup jednego 1000-2000 zł czy rozbić to na np. 20 linków po 200 zł każdy.

 

Moim zdaniem, przy takim budżecie linkowanie tylko z artykułów sponsorowanych, szczególnie tak drogich, to przepalanie budżetu.

 

5 godzin temu, marecki8789 napisał(a):

pochodzą z portali typu wp.pl, interia czy bardzo mocno powiązanych tematycznie, których zakup poniżej 1000 zł nie schodzi jak i takie, które jadą w ilość i mają po kilkaset linków

 

Mi osobiście np. link z interia.pl w ostatnich latach nigdy nie kopnął, swego czasu w ramach testu nawet kilkadziesiąt takich linków z istniejących artykułów przyłożyłem w różne podstrony pewnego dużego projektu i efekt zerowy.

 

Sklepy mają zazwyczaj rozbudowaną strukturę, nie zaważyłem aby zdobycie kilku linków z artów sponsorowanych powyżej 1000 zł potrafiło znacząco wpłynąć na pozycje całego sklepu.

Oczywiście są bardzo konkurencyjne frazy komercyjne, gdzie trzeba przyłożyć takich drogich linków x0, aby wbić wysoko daną mocno konkurencyjną frazę. Tam jest często na tyle dokręcone algo, że zrobienie tego dużą ilością tanich linków nie zadziała.

 

5 godzin temu, marecki8789 napisał(a):

pozyskać 2-4 linki miesięcznie przeznaczając na zakup jednego 1000-2000 zł czy rozbić to na np. 20 linków po 200 zł każdy

 

Koniec końców, najważniejsze czy link z danej miejscówki kopie czy nie. Dowiedzieć się można tego tylko przez własne testy lub  analizę cudzych (linkowanych domen z danej miejscówki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, s_matysik napisał(a):

Pytanie czy opracowałeś strategię podstron/content plan, który opiera się na analizie wszystkich fraz w branży i opracowaniu semantycznej struktury sklepu?

Dobry onsite sklepu to przede wszystkim prawidłowa struktura, prawidłowy podział fraz na grupy na podstawie których optymalizowane i tworzone są artykuły, następnie na tej podstawie projektowane jest linkowanie wewnętrzne.

U nas w agencji seo każda kampania seo od tego się zaczyna. Generalnie bez opracowania takiej struktury i podziału bardzo często popełniane są błędy, następuje kanibalizacja wewnątrz strony, źle tworzone są linki z zewnętrz co ciężko potem odwrócić.

 

Moim zdaniem, obecnie dwie kluczowe sprawy, aby linkowanie zewnętrzne dawało realne rezultaty, to: zbudowanie topical authority w ramach odpowiednio ułożonej struktury oraz optymalizacja podstron w ramach tej struktury pod intencję danego zapytania.

Tak. Linkowanie wewnętrzne miałem na myśli, że mam kilka osieroconych stron, do których nie ma linkowania wewnętrznego, to muszę poprawić, oraz linkowanie z wpisów blogowych. Mam ich koło 200 i w części (mniejszej) to linkowanie jest do poprawy zdecydowanie.

 

Jeżeli chodzi o strukturę kategorii, to wszystko jest ok, bardzo dużo czasu poświęciłem aby to poukładać, żeby nie było syfu. Pojawiały się po drodze drobne kłopoty z kanibalizacją, ale poradziłem sobie z tym linkowaniem z wpisów blogowych i z między kategoriami a podkategoriami.

 

Każda kategoria ma opis zoptymalizowany pod zapytanie, ogarnięte nagłówki h1, tytuły stron tak samo.

 

22 minuty temu, s_matysik napisał(a):

Moim zdaniem, przy takim budżecie linkowanie tylko z artykułów sponsorowanych, szczególnie tak drogich, to przepalanie budżetu.

 

Mogłbyś podpowiedzieć coś więcej?

 

23 minuty temu, s_matysik napisał(a):

Sklepy mają zazwyczaj rozbudowaną strukturę, nie zaważyłem aby zdobycie kilku linków z artów sponsorowanych powyżej 1000 zł potrafiło znacząco wpłynąć na pozycje całego sklepu.

 

No właśnie rzecz w tym, że analizując moją konkurencję tak jest. Nie dotyczy to wszystkich co są w topach oczywiście, ale jednak.

 

Jak Ty byś rozdysponował taki budżet?

 

Interia była tylko przykładem, w planie mam inne strony, dużo bardziej powiązane tematycznie. Choć nie wykluczam i tam wciśnięcia linka.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj adres strony 🤔

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie będzie wielu chętnych - ktoś przyjmie dowolną Twoją gotówkę. Bardziej jak pytasz o budżet na linki to lepiej pytaj - jak się zabezpieczyć to umową, że ich działania będą przynosić rezultaty i jak je mierzyć że coś dają. NIż ładować kasę być może w pusty bęben co nie da żadnych rezultatów. 

Serwis internetowy ToTemat działa od 2020 roku. Publikujemy artykuły na różne tematy techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomierc napisał(a):

jak się zabezpieczyć to umową, że ich działania będą przynosić rezultaty i jak je mierzyć że coś dają.

no własnie - jaką metodą przyjmiesz ze działają skoro SEO to naczynia połączone. Ni ebedzies zna reakcje czekał 6 czy 10 miesięcy tylko przez ten czas robisz inne działania ... wiec jest to krótko mówiac: prawie niemożliwe do zbadania (edit: nie tak jakby się wydawało, że można zero-jedynkowo)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności