Skocz do zawartości

Czy zawsze macie sukcesy (wzrosty)? Co jeśli projekt nie idzie?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jakiś czas jestem w SEO, choć nadal uważam się za osobę raczej początkującą (taki junior). Mam do Was pytanie - czy zawsze projekty idą Wam dobrze? Nie macie nieraz obaw/stresu/zdołowania? Przed każdą aktualizacją obawiam się, że będą spadki. Przez to stresuję się. Poza tym jest to trochę dołujące, jak człowiek się stara, a potem wyniki mogą być różne (bo weszła aktualizacja czy coś nie idzie mimo starannie wykonywanych działań). Jak postępować w takiej sytuacji? Jak sobie radzić z wypalaniem się? Albo jak rozmawiać z klientem, kiedy mam wrażenie, że każdy oczekuje efektów natychmiastowych, wspaniałych i to najlepiej na już? Skąd wiedzieć, czy moje zaplanowane strategie SEO są ok (może coś można było zrobić lepiej?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jak z rozprawą na sali sądowej: albo się uda albo się nie uda.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jak od wyników zależy być albo nie być dalej w pracy (w sensie jak się jest ocenianym pod względem wyników i od tego może zależeć przedłużenie umowy). A tu nieraz wyniki mam wrażenie mimo starań mogą być różne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, takieSEO napisał(a):

jak się jest ocenianym pod względem wyników

Wiesz klientów dzielimy na tych co rozumieją SEO, potrafią pojąc podstawy SEO i takich którzy są całkowitymi laikami bez chęci zrozumienia co i jak.  

Najgorsi sa co trzeci bo potrafią wywalić zoptymalizowaną stronę do kosza (w sensie postawić nową niezoptymalizowaną) i zerwać umowę w momencie jak strona jest wypozycjonowana na tip top. Możesz im tłumaczyć i wyjaśniać a i tak mają to w nosie bo nic nie rozumieją.

 

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Grey Ronin napisał(a):

Najgorsi sa co trzeci bo potrafią

Co prawda nie pracuje z klientami w zakresie pozycjonowanie, ale dla programisty chyba najgorszymi klientami są klienci, "którzy wiedzą" jak to się robi - np przecież "te zmiany, to robota na godzinkę"  🙃

 

21 minut temu, Grey Ronin napisał(a):

Możesz im tłumaczyć i wyjaśniać a i tak mają to w nosie bo nic nie rozumieją.

Bo klient nasz Pan 🤨 - W takim wypadku najlepszą radą jest powiększyć dystans. Nie che korzystać z usług, wywalił stronę etc, etc... , jego cyrk, jego małpy

Edytowane przez Mion

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, jakby to byli moi osobiście klienci to ok, można mieć większy dystans. Ale pracuję w agencji i tam oceniają mnie pod względem uzyskanych wyników dla klientów. Gdzie nieraz nie każdy efekt zależy w 100% ode mnie, choć daję z siebie dużo, to i tak może być niezbyt fajnie. Obawiam się po prostu, że stabilność zatrudnienia może zależeć od efektów lub ich braku, co na brak efektów przekładać może się przecież bardzo wiele czynników...

Jak to jest u Was w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, takieSEO napisał(a):

nie każdy efekt zależy w 100% ode mnie

Z doświadczenia powiem ci w ten sposób. Musisz mieć bezpośredni kontakt z klientem lub z kimś, kto bezpośrednio obsługuje (administruje) stroną pozycjonowaną i wszystkie oficjalne profile po stronie klienta. Niezbędny jest też dostęp do strony (jako admin) i co najmniej Profilu Firmy w Google, Google Search Console i Analityka. Ogólnie im bardziej kontrolujesz, co klient robi, planuje zrobić, tym lepiej. Jak tego nie masz i taki kontakt z klientem ma tylko ktoś wyżej w hierarchii to masz kłopot. Głównie dlatego, że o jakiś istnych działaniach klienta dowiadujesz się jako ostatni. Druga kwestia jest oficjalne działanie w imieniu klienta np na Profilu Firmy w Google — z reguły powinno być to robione w porozumieniu z klientem. Trzecia kwestia to podejście klienta w kwestii fraz i tematów pozycjonowanych. Trzeba mieć stale coś do powiedzenia w zakresie fraz i tematów pozycjonowanych. Niekiedy ktoś spartoli i niedokładnie zrobi research i dobór pozycjonowanych fraz i pozycjonujesz frazę, którą za Chiny ludowe nie da się wypozycjonować dla danej strony.   

Edytowane przez Grey Ronin

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Grey Ronin napisał(a):

Musisz mieć bezpośredni kontakt z klientem lub z kimś, kto bezpośrednio obsługuje (administruje) stroną pozycjonowaną i wszystkie oficjalne profile po stronie klienta

On jest pracownikiem w agencji, więc raczej będzie miał nas sobą decyzyjnego  pośrednika 

 

W dniu 10.03.2024 o 10:13, takieSEO napisał(a):

Ale pracuję w agencji i tam oceniają mnie pod względem uzyskanych wyników dla klientów.

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności