Skocz do zawartości

Google AdSense a pozycjonowanie?


ppdesignstudio

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to prawda, że umieszczanie reklam Google AdSense na stronie nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie w wynikach organicznych wyszukiwarki Google? Zastanawiam się, czy korzystanie z AdSense może pośrednio wpłynąć na SEO mojej strony, np. przez wpływ na prędkość ładowania, wyniki wyświetlania lub user experience. Jakie macie doświadczenia lub wiedzę na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, ppdesignstudio napisał(a):

Czy to prawda

w ogóle nie ma żadnego wplywu nawet pośredniego i po-po-po-średniego.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jolan, zgred w branży jest bodajże od 15 lat, dzięki czemu ma ten luksus, że zdecydowana większość go zna i nie musi udowadniać wszystkiego, co napisze. Ty natomiast (tak samo jak i ja :D) jesteś nołnejmem w branży, więc warto byłoby poprzeć swoje słowa argumentami - choćby w małym stopniu. W stosunkowo niedawnym wycieku dokumentacji Google można mówić, że jest ponad 14 tysięcy czynników rankingowych. Biorąc to pod uwagę, reklamy mają bardzo mały wpływ na zaniżenie jakości twojej strony – tak uważam.

Pytanie do ciebie, czy robiłeś wielokrotne testy typu:

  1. Wrzucam AdSense
  2. Sprawdzam pozycje
  3. Usuwam AdSense
  4. Sprawdzam pozycje
  5. ...i znowu patrz punkt 1

Jeśli nie, to nie możesz tak śmiało twierdzić, że reklamy negatywnie wpływają na SEO. Jak już to na UX, a dokładniej na tzw. ATF (Above The Fold) 🤔 ale my nie o tym.

Poza tym tutaj też kłania się możliwość optymalizacji strony. Jedna z opcji to opóźnienie wyświetlania reklam aż do interakcji użytkownika (przesunięcie kursorem, scrollowanie, kliknięcie, etc.) ;) Temat jest troszkę głębszy aniżeli samo wrzucenie reklam.

 

edit: Co by nie offtopować, mam na jednej stronie AdSense. Najpierw czekałem na ruch, pojawił się ruch, to zaaplikowałem AdSense - jakieś grosze wpadają, kasa bez szału ale zmiany w pozycjach nie widzę (od kilku miesięcy).

Pozdrawiam

Edytowane przez Harry

Pomogłem? Podziękuj punktem reputacji ->

dzięki    
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Harry bawię się stronkami od prawie 30 lat i też nie widzę potrzeby niczego udowadniać :)  

 

Oczywiście nie twierdzę, że znam się na SEO, bo wszystko co do tej pory robiłem to była amatorka, ale skoro widzę na swoim przykładzie jak po dodaniu GA na stronę, bez żadych innych działań drastycznie spada mi ilość wejść to sam rozumiesz...

 

Przede wszystkim przed instalacją GA w PageSpeed Insights wszystko miałem na zielono i 4x98, a po... no cóż zieleń zmieniła się w żółć i czerwień. Co ciekawe G czepia się również (głównie) swojego JS, który przecież musisz umieścić na stronie.

Dziś już chyba nikt nie ma wątpliwości, że PageSpeed Insights ma wpływ na pozycję.

 

Teraz współczynnik odrzuceń. Instalacja reklam na stronie spowodowała duży wzrost współczynnika odrzuceń. Jeżeli mówimy o SEO to musimy też pamiętać o czynnikach behawioralnych, a reklamy z pewnością mają na nie duży wpływ. 

 

A testy robiłem i widać różnicę.

To tak w skrócie, bo późno już jest ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zmuszony uwierzyć na słowo, 30 lat to trochę jest. Może problemem jest "zabawa stronkami", a nie dogłębne zrozumienie tematu? Niestety w twoim rozumowaniu jest błąd. PageSpeed Insight (PSI) nie ma kompletnie żadnego wpływu na SEO :) Wliczając w to te śmieszne cyferki, które nieuczciwe agencje SEO i freelancerzy wpychają do raportów swoim klientom. PSI przeważnie wyświetla 2 rodzaje danych:

  1. dane terenowe, czyli nic innego jak zebrane dane z wielu urządzeń (desktop + mobile) na przestrzeni 28 dni, po czym wyświetlania średniej tegoż wyniku (zebranej z wielu lokalizacji oraz urządzeń)
  2. dane laboratoryjne, czyli testowane obecnie przy wykorzystaniu API Lighthouse. Dane te są testowane na przeglądarce headless Chromium i dodatkowo symulowanej (nie realnej!) prędkości internetu 4G dla mobile i 10 Mbps dla desktop. Powtarzam te wartości są symulowane, nie realne, to tylko i wyłącznie emulacja. Na tej samej zasadzie działa https://tools.pingdom.com/

Mało tego ponieważ:

  • PageSpeed Insight
  • Lighthouse w Chrome
  • Lighthouse w Chrome + zainstalowane wtyczki
  • CruX

są w stanie pokazać ostatecznie różne wyniki. Najciekawsze jest to, że manipulować wynikiem PSI jest bardzo łatwo. Opieranie się zatem na PageSpeed Insight - właściwie na cyferkach i kolorach -  pokazuje jak bardzo mało masz wiedzy w tym temacie. Google serwując skrypty, nikogo nie zmusza do ich implementacji, ale to w twoim interesie leży zoptymalizowanie strony - tutaj wkraczamy coraz mocniej w temat technicznego SEO i budżetu renderowania.

 

Współczynnik odrzuceń, to temat z dziedziny analityki i nie mieszałbym go bezpośrednio z reklamami. Jeśli masz wysoki bounce rate to znaczy, że czytelnik nie znalazł tego co chciał i opuścił twoją stronę, a jeśli tak było to wtedy Google może obniżyć pozycję twojej strony, by dać szanse innym - być może - bardziej trafnym wynikom. Na zmniejszenie współczynnika odrzuceń też są patenty ;) Z tego co już mogę napisać, to twoim problemem jest ewidentnie brak optymalizacji strony pod kątem Core Web Vitalis (LCP, INP, CLS), bo wszystkie odpowiedzi krążą wokół tego tematu. Skoro po implementacji reklam nagle skoczył bounce rate, to rozważ zmniejszenie ich ilości, manualne wstawianie zamiast automatycznego, mniej wyskakujących okienek? są różne opcje do rozważenia.

Ode mnie też w skrócie, bo mógłbym o wiele więcej pisać, a nie chcę złapać warna za offtopic jednak braku wartości merytorycznej tego postu nikt nie może zarzucić (chyba) :D

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez Harry
  • Like 1

Pomogłem? Podziękuj punktem reputacji ->

dzięki    
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samego wpływu AdSense na pozycjonowanie, to mam za mało takich stron aby cokolwiek powiedzieć, ale od długiego czasu mam wrażenie (już graniczące z przekonaniem), że podstrony na których jest jakikolwiek skrypt od Google: mapka, film z YouTube, czy właśnie AdSense, szybciej się indeksują niż takie na których nie ma nic. Wygląda jak gdyby robot wyszukiwarki chętniej zaglądał na takie strony.

Edytowane przez Pomyslowy

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, roli napisał(a):

Daj żyć człowieku... na preclu adsense? jaki to ma w ogole sens?

A niech w miesiąc tam 10-20 zł wpadnie, co w tym złego..

Uwaga testuje sygnaturę mechanik samochodowy Kraków

Najlepsze i sprawdzone typy bukmacherskie

Poznaj najlepszy serwis samochodowy Kraków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności