Skocz do zawartości

Dobór słów kluczowych


jarmiar

Rekomendowane odpowiedzi

Dobór słów kluczowych można powiedzieć, że jest "pierwszym krokiem" w pozycjonowaniu stron internetowych. Niektóre wyszukiwarki po prostu ignorują je, z powodu "przesycania stron" tymi słowami, jednak niektóre wyszukiwarki nadal biorą je pod uwagę, więc trzeba zadbać, aby były jak najbardziej odpowiednie.

Co kryje się za wyrażeniem: dobór słów kluczowych?

Jednym słowem: dobra pozycja w wyszukiwarkach, a rozwijając to dalej: popularność Twojej witryny w internecie, zyski ze stron oraz "respekt" pośród innych stron. Ale żeby tak było, nie wystarczy jedynie dobry dobór słów kluczowych lecz odpowiednia budowa strony, mało linków wychodzących, odpowiednia częstotliwość powtarzania słów kluczowych, efektywny opis, efektywny tytuł strony, dużo linków zwrotnych do Twojej witryny oraz wiele więcej.

Od czego zacząć?

Jeżeli Twoja firma istnieje już dłuższy okres czasu i posiada sporo klientów, możesz dzwonić do każdego z nich z zapytaniem odnośnie słów kluczowych, jeśli natomiast jest nową firmą - poszukaj w wyszukiwarkach firmy z podobną działalnością, z podobnej branży i popatrz co znajduje się w źródle strony w tagu:

<meta name="keywords" content="jakieś słowa kluczowe" />

Możesz tak analizować poszczególne strony firm i w ten sposób odnaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Słowa kluczowe powinny być odzwierciedleniem działalności Twojej firmy, w przeciwnym razie Twoja witryna może zostać potraktowana jako witryna spamerska, co może wiązać się z karą pieniężną.

Przykład słów kluczowych dla strony internetowej firmy z branży rur:

rury, producent rur, rury profilowane, rury stalowe, rury aluminiowe, rury, walcówka, stalowa, przewodowa, gazowa, instalacyjna, konstrukcyjna, profil, kwadratowy, prostokątny, owalny, eliptyczny, otwarty, równoramienny, nierównoramienny, półzamknięty, zetowy, kitowy, specjalny, cienkościenny, teownik, zetownik, ceownik, dwuteownik, kątownik, ościeżnica, taśma, walcowana, ocynkowana, ogniowo, głębokotłoczna, tłoczna, arkuszowa, bednarka, łezkowa, żeberkowa

Kolejnym sposobem na trafny wybór słów kluczowych jest "twoja wyobraźnia". Wyobraź sobie jakie słowa kluczowe wpisali by Twoi klienci bądź zainteresowani Twoją firmą, witryną. Pamiętaj, że Twoi klienci mogą wpisywać zupełnie inne słowa niż ty to sobie wyobraziłeś. Zwróć uwagę na to o co pytają się Twoi klienci podczas rozmów telefonicznych, być może wymieniają jakiś produkt, usługę bądź markę. Mogą być to być kolejne słowa kluczowe.

Mam nadzieję, że czytając ten artykuł notowałeś już swoje słowa kluczowe, jeśli nie to do dzieła!

Z pewnością masz już długą listę, lecz można ją znacząco "odchudzić" i zoptymalizować

Jeżeli powtarzają ci się jakieś fragmenty w słowach np.:

rury, rury stalowe, rury aluminiowe, rury profilowane, rury prostokątne

Możesz usunąć wyraz rury z kolejnych wyrażeń. Twoje słowa kluczowe powinny wyglądać następująco:

rury, stalowe, aluminiowe, profilowane, prostokątne

Jeżeli uważasz, że któryś zwrot ma duże znaczenie, pozostaw go bez zmian.

Konstrukcja i budowa słów

Czytając ten artykuł pewnie zwróciłeś uwagę na to, że wszystkie słowa zostały napisane małymi literami, a to dlatego, gdyż przeciętny internauta wpisuje je właśnie z małej litery (skraca mu to czas). Niektóre wyszukiwarki rozróżniają małe i duże litery, więc wpisując zapytanie do wyszukiwarki np. rury stalowe, może dać zupełnie inne wyniki niż wpisanie słowa: Rury stalowe. Jeżeli wybierasz odpowiednie słowa dokonuj tyle kombinacji ile jest możliwych, ponieważ ludzie szukający czegoś w internecie wpisują znacznie więcej słów w formularzu. Na przykład osoba szukająca producenta rur aluminiowych nie wpisze: rury aluminiowe, lecz producent rur metalowych. Równie możliwe jest, że wpisze więcej słów i dlatego właśnie powinieneś rozważyć wszystkie możliwe słowa. Należy zwrócić uwagę czy najbardziej popularne słowa kluczowe występują w liczbie mnogiej czy też pojedynczej, ponieważ również wpisanie rury profilowane może dać inny wynik od rura profilowana.

Na Twoją stronę będą trafiać osoby poszukujące konkretnych informacji, co znaczy, że mogą to byś takie osoby, które nie znają się na Twojej branży. Powinieneś uwzględnić także słowa z błędami ortograficznymi, żeby osoba, która wpisze coś z błędem mogła trafić na Twoją stronę. Na przykład: ktoś chce znaleźć informacji na temat reklamy zewnętrznej (nie zna się na tej branży), więc wpisuje

outdor

Proszę zwrócić tutaj na konstrukcję tego słowa: jest ono błędnie napisane, bo powinno być outdoor. Ta mała literówka da kompletnie inne wyniki niż outdoor. Dlatego też powinieneś uwzględnić słowa pisane z błędem

Najpopularniejsze słowa

Większość wyszukiwarek oferuje bezpłatne statystyki najbardziej popularnych słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarek. Jest to bardzo dobra narzędzie dla Ciebie.

Link do statystyk Google: https://adwords.google.com/select/KeywordSandbox .

Wpisujesz główne słowo kluczowe np. rury. Po chwili ukazuje się cała lista synonimów oraz ich popularność.

Ludzie często wpisują pytania. Zadbaj o to, aby na Twojej stronie w meta tagu (keywords) znalazły się pytania związane dziedziną działalności Twojej firmy np.

Co to są rury profilowane?, Gdzie się produkuje rury? itp.

Uwaga końcowa

Nie wpisuj nigdy słów kluczowych nie związanych tematycznie z zawartością Twojej strony lub dziedziną działalności Twojej firmy ponieważ może to zostać potraktowane jako spam. Zobacz: Test na spam

Więcej na ten temat poczytasz na https://advt.pl

https://url.bee.pl - Darmowy skracacz długich adresów!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos spamu

Więcej na ten temat poczytasz na https: // advt.pl

Ogólnie same bzdury - raczej deoptymalizacja :)

"bytka abo ne bytka to je zapytka" - W. Shakespeare ;)

Niekończąca się impreza ;) ... wątroba zaleczona :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawa juz były wiec troche szczerosci...

sa takie bzdury merytoryczne ze az brak słow

a zeby nie byc gołosłownym:

Środki, które wpływają na wysoką pozycję w wyszukiwarkach są następujące:

1. Dużo linków do Twojej strony na innych wartościowych witrynach.

2. Obecność strony w katalogach Yahoo i Dmoz.

Masło maślane, w tych katalogach jestes dla ruchu i dlailnego linku.

sama obecnosc pozycji nie poprawia

3. Mało linków wychodzących (na Twojej stronie)

bzdura, linki wychodzace nie wplywaja na pozycje

4. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe do tematyki witryny.
stwierdzenie pozbawione sensu, dobrze dobrane słowa dają wartosciowy ruch.

źle dobrane są albo łatwe i nie wpisywane przez internautów albo nie dają ruchu którego oczekujemy

5. Odpowiednia budowa strony (na stronie powinno być znacząco więcej tekstu od kodu)

6. Tag

tag?

Oprócz tych środków witryna powinna charakteryzować się także konsekwentnym wyglądem, ponieważ internauta, który wejdzie na Twoją stronę i "wpadnie mu w oko" szata graficzna Twojej strony, z pewnością wróci po raz kolejny i może zostanie już stałym użytkownikiem Twojej strony.
prawie zawsze internauta wraca do tresci a nie do wygladu
Dobrze byłoby, aby witryna posiadała nie koniecznie krótki, ale łatwy do zapamiętania adres, żeby osoba będąca na Twojej stronie mogła go łatwo zapamiętać i wrócić po raz kolejny.

Kolejnym przyjaznym elementem dla internautów są wszelakie wodotryski: elementy flasha, javascript, dhtml itp. I tu musisz wybrać pomiędzy wysoką pozycją w wyszukiwarkach, a miłym oglądaniem Twojej strony przez internautów, gdyż roboty wyszukiwarek nie lubią wodotrysków, bo nie potrafią ich zaindeksować.

głupota, ludzie wcale nie lubia wodotrysków, popatrz na tendecje projektowania stron zaczynajac od wp i interii, liczy sie usability a nie wodotryski, poza tym spróbuj poogladac flashowe wodotryski na łaczu w stylu blueconnecta...

Jeśli musisz umieścić ważne informacje, najlepiej umieszczaj je w czystym html-u pozbawionym różnych wodotrysków.
html z wodotryskami?
Podobnie jest z tekstem, który nasycony jest słowami kluczowymi; jeśli go umieścisz w jakimś wodotrysku istnieje tylko 10 %, że roboty to zaindeksują to. Obecnie tylko roboty Google indeksują flasha i javascript.
nie znasz słowa innego niz "wodotryski" ?

skad wyliczenia procentowe?

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podobnie jest z tekstem, który nasycony jest słowami kluczowymi; jeśli go umieścisz w jakimś wodotrysku istnieje tylko 10 %, że roboty to zaindeksują to. Obecnie tylko roboty Google indeksują flasha i javascript.
nie znasz słowa innego niz "wodotryski" ?

skad wyliczenia procentowe?

no coś Ty, gizmoo3, nie znasz "wodotrysk-percentage:www.google.pl" ?

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad wyliczenia procentowe?
miałem dostęp do statystyk/
Masło maślane, w tych katalogach jestes dla ruchu i dlailnego linku.

sama obecnosc pozycji nie poprawia

a niby przy wyszukiwaniu stron google bierze pod uwagę pagerank danej witryny i z pośród dwóch stron dobrze nasyconymi słowami kluczowymi, pierwsze miejsce będzie miała ta, która ma większy pagerank.

Mało linków wychodzących (na Twojej stronie)
uwierz mi, że prawda

prawie zawsze internauta wraca do tresci a nie do wygladu

bzudra! do wyglądu również

html z wodotryskami?

tak

https://url.bee.pl - Darmowy skracacz długich adresów!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało linków wychodzących (na Twojej stronie)

bzdura, linki wychodzace nie wplywaja na pozycje

poglady w tej kwestii sa rozne nawet na tym forum

skad wyliczenia procentowe?

miałem dostęp do statystyk

:)

ogolnie fajna inicjatywa ale tekst marny pod wzgledem merytorycznym, gdyby ktos sie opieral tylko na tej wiedzy moglby sobie zaszkodzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz nie poparłes argumentami swoich twierdzeń,

wiele z nich moim zdaniem jest błednych (i nie tylko moim jak widac)

w związku z czym nie koniecznie nadaje się to dla początkujących, bo oni nie potrafią jeszcze wybrać swiadomie tego co może im zaszkodzić,

co do liczby linków i pozycji robiłem test

3 miejsce na pewne hasło.

7 linków wychodzacych

miejsce trzymało sie ok 6 miesiecy praktycznie bez wahan, dołozyłem duzo linków na strone,

w sumie było ok 70, pozycja bez zmian przez miesiąc, dłuzej nie chciało mi sie czekac, a to czas wystarczający na reakcje

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, ilość linków wychodzących nie ma znaczenia, przynajmniej tak dużego. Prosty przykład to popularne katalogi które są w swoich hasłach wciąż na pierwszych miejscach (nie mówię o standardowych śmieciach ;) ), z założenia powinny być na ostatnich miejscach bo w nich tylko wychodzą linki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pośród dwóch stron dobrze nasyconymi słowami kluczowymi, pierwsze miejsce będzie miała ta, która ma większy pagerank

Podaj kilka przykładów potwierdzających tę teorię, a ja podam kilka obalających ją i zobaczymy, co wtedy powiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności