Skocz do zawartości

Zwiększyć CTR


Krzysztof_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy dobrze rozumiem ze zaoferowanie wiekszej stawki za klikniecie nie przeklada sie dobrze na CTR?

Chce by moja reklama powróciła nad wyniki wyszukiwania (zolte tło). Byla tam dlugi czas ale teraz znikla.

Cos na ten temat czytałem ale nie rozumiem chyba do konca.

Mam kilka kampanii, rozne slowa kluczowe (bedace na mojej witrynie!) i reklama nie jest "naciagana", chetnie klikana. Ale CTR nie mam najlepszego...

czy to by znalesc sie w zoltym boxie nad wynikami uzaleznione jest od całej kampani (sredniego CTR) czy tylko od CTR dla slow kluczowych ktore wyzwalaja pojawienie sie tej reklamy?

Opcja wstrzykiwania (czy jak to nazwali) slow kluczowych poprzez wzorce czytalem ze nie sprawia ze mamy automatycznie wiekszy CTR ;)

prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim Wynik Jakości powinien być przynajmniej OK o ile nie Doskonały. Wtedy stawka minimalna jest niższa, więc wcale podniesienie CPC nie musi wpływać na to, że reklama pojawia się przed SERPami.

Natomiast jeśli reklamy konkurencji także mają wysoki Wynik Jakości to wtedy nad SERPami pojawi się reklama o wyższym CPC i CTR.

Generalnie muszą być spełnione pewne warunki wszystkich trzech czynników.

I jeszcze jedna uwaga. Miejsce wyświetlania reklamy zmienia się już przez samo odświeżenie wyników, więc sprawdź kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce wyświetlania reklamy zmienia się już przez samo odświeżenie wyników, więc sprawdź kilka razy.

Ogólnie to prawda, ale z moich obserwacji wynika, że Google po prostu po kilku odświeżeniach przestaje zazwyczaj wyświetlać nad wynikami nawet reklamy, które praktycznie zawsze pojawiają się nad wynikami, gdy ktoś wpisuje hasło po raz pierwszy. Pewnie wychodzą z założenia, żeby się za bardzo nie narzucać. Poza tym, jak będzie tak wiele razy odświeżać, to -zwłaszcza przy mało popularnych hasłach- zmniejszy sobie CTR.

Przed chwilą sprawdziłem dla bardzo popularnego hasła - najpierw 3 linki na górze, po kilkunastu odświeżeniach (i więcej) cały czas nad wynikami już tylko jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ciocia - jest tez część reklam ustawione na wyświetlanie w określonych odstępach czasu, więc mogą też przestać się wyświetlać niektóre. Ale też zauważyłem, że po którymś odświeżeniu przestają się wyświetlać nad SERPami. Są też różnice pomiędzy DC, niekiedy zdarzało się, że klient widział swoją reklame na innej pozycji niż ja. Reklam kierowanych na obszary nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka powodów uniemożliwiających wyświetlanie reklamy nad wynikami organicznymi.

1. reklama nie ma statusu Family Safe

2. reklama nie została jeszcze zatwierdzona

3. słowo kluczowe ma za niski CTR

Status Family Safe jest opisany tutaj

Zatwierdzenie reklamy trwa czasem nawet do kilku dni (zwłaszcza jeśli po drodze jest weekend), dlatego po każdej zmianie reklama może wypaść z górnych wyników do czasu zatwierdzenia.

Wystarczy zmienić kropkę i już jest to nowa reklama, wymagająca zatwierdzenia.

Za niski CTR to już inna sprawa - nie da sie tego obliczyć bo dla każdego słowa jest to inna wielkość.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności