Skocz do zawartości

[priv] Jakiego laptoka kupić?


Bielack

Rekomendowane odpowiedzi

Od dawna przymierzałem się do drugiego komputera i stanęło na tym, że będzie to mobilny laptopek. Nie mam większego doświadczenia w dłuższej pracy na laptopach, a że kwota 4K pln jest dla mnie kwota niebagatelną, zasiadłem więc do sieci i poczytałem trochę testów.

Po paru dniach ustaliłem, że dobre matryce mają Fujitsu-Siemens Amilo, Toshiby i czasem Asusy i BenQ. Poszedłem zatem do nowo otwartego w Lublinie Komputronika i "przemacałem" to, co stało za szybą. Stwierdziłem, że FS Amilo są bardzo ciepłe, a najchłodniejsza jest Toshiba. Matryce wyglądały prawie identycznie, ale w sklepie to żadne oglądanie.

Dlaczego o tym nagrzewaniu wspominam - powiadają, że im mniej się laptop nagrzewa, tym mniej musi wiatrak pracować, więc jest ciszej. A, że siedzę po nocach, hałas jest mi zbędny. no i komfort pracy inny, gdy w ręce nie parzy - o tym tutaj na Forum już przecież była mowa.

Nie będę na tym komputerze grał w gry. Potrzebuję otworzyć Firefoksa (i 6 zakładek), w tle Total Commander, theBat, Winamp, Notepad++. Czasami Dreamweaver i Photoshop czy Gimp. Tyle.

Jestem bardzo wrażliwy na ładne obrazki, pracuję zwykle w domu (u klienta też w biurze) więc matryca "lustro", refleksy i słaba widzialność na otwartej przestrzeni mi nie przeszkadzają. Byłoby świetnie, gdyby ładnie grał muzykę, ale generalnie stawiam na stabilność i niezawodność, nie na wysokie osiągi w "benczmarkach".

Co moglibyście polecić dla takiego marudy jak ja?

Podoba mi się ta Toshiba, ale znajomy mnie nastraszył, że wszystkie się psują a serwis jest straszny. Podoba mi się też Qosimo, ale nie mam tyle kasy. FS Amilo ładny, ale strasznie ciepły, a ten, który macałem i tak kosztował ponad 4,4K pln. Na forum Notebokcheck.pl padła propozycja bardzo ładnego Sony Vaio - ładny, ale nie mam pojęcia co to.