Skocz do zawartości

PageRank.


sebus79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałem tutaj poruszyć kwestię PR.

Otóż 90% z Was uważa, że PR nie ma już znaczenia, jeśli chodzi o pozycję strony w Google. Istnieją na to dowody typu: duża, znana strona ma bardzo niską wartość PR. A może należało by to potraktować jako "wyjątek" - wyjątek, który potwierdza regułę... mówiącą o sile PR?

Zacznijmy jednak od początku... od źródeł.

"(...) Page miał pewną teorię. Im więcej istniało linków kierujących do danej strony, tym bardziej taka strona była popularna. Tyle, że nie zawsze popularność szła w parze z jakością. (...)

(...) Page doszedł do wniosku, że należy wprowadzić hierarchię zarówno wśród stron, jak i wśród samych linków. Cóż z tego, że na jakąś stronę kierowały setki linków, jeśli zdecydowana większość z nich znajdowała się na stronach nikomu nieznanych? Należało faworyzować linki ze znanych stron, czyli z owych najbardziej popularnych, wskazywanych przez największą liczbę odnośników. innymi słowy, jeśli linki do strony znajdowały się na takich gigantach jak portal Yahoo, strona ta automatycznie zyskiwała wyższe miejsce w internetowej hierarchii. Bawiąc się znaczeniem własnego nazwiska, Page nazwał swoją metodę hierarchizowania stron internetowych PageRank. (...)"

Zatem, skoro Google powstało tylko i wyłącznie dzięki tej metodzie (PR), czy naprawdę uważacie, że aktualnie stała się ona mało istotna?

Czy naprawdę sądzicie, że Google podcinałoby gałąź, na której siedzi? Wątpię...

Zacytowałem tu tekst z książki David'a A. Vise'a "Google Story".

Świetna lektura do poduszki, pozwalająca jasno spojrzeć na kwestię pozycjonowania i obalić "teorie spiskowe" tworzone na PiO.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem, skoro Google powstało tylko i wyłącznie dzięki tej metodzie (PR), czy naprawdę uważacie, że aktualnie stała się ona mało istotna?

Wyznacznie PR zawiodło niektórych oczekiwiania, nauczono sie zdobywac PR i gugl sobie nie poradził.

Dlatego niektórych oczekiwania nie zostały spełnione.

Zauważ ile emocji wzbudzają tematy o Page Rank'u, każdy to czyta i pisze ze PR mało znaczy.

Nadal znaczy bardzo duzo

Obryty z informacji o page ranku pozycjoner chce szybko zrobić wpis do Precla, nie ma czasu, chce to zrobić szybko.

Wchodzi do spisu i widzi liste gdzie pierwsze dwa to precle z wartoscią PR0 i Pr3

Który wybierze?

to chyba wszystko tłumaczy ;-)

Dla mnie wartość PR daje do zrozumienia że ktoś coś robi z domeną, a wiem na pewno ze domenka przeszła chociaż jedną aktualizację PR i ma kilka linków.

Jeśli ktoś ma PR 5 i wyżej to nikt mi nie powie że to o niczym nie świadczy i link jest tyle samo wart co z nowego bloga.

Pozycjonowanie i reklama Reklamedia.pl - Pozycjonowanie - Reklamy Porady, opinie, newsy i przemyślenia o SEO. Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PR uzyskuje się się poprzez zdobywanie linków na stronach. Pozycję w wynikach wyszukiwarki uzyskuje się się poprzez umiejętne (specyficzne, systematyczne......) zdobywanie linków na stronach. Z tego podobieństwa niektórzy wysnuwają wniosek, że jedno i drugie ma coś ze sobą wspólnego. Zapewne coś tam ma.

Eksperyment Discover.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem, skoro Google powstało tylko i wyłącznie dzięki tej metodzie (PR), czy naprawdę uważacie, że aktualnie stała się ona mało istotna?

Wyznacznie PR zawiodło niektórych oczekiwiania, nauczono sie zdobywac PR i gugl sobie nie poradził.

Nauczono się??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nauczono się??

a co nie wiesz jak go zdobyc? jest to wykonalne ale fakt ze pozwolił na to zwalony algorytm

Pozycjonowanie i reklama Reklamedia.pl - Pozycjonowanie - Reklamy Porady, opinie, newsy i przemyślenia o SEO. Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może inaczej, do strony linkowano kilkoma linkami, po update dostała PR=4, odczytywany za pomocą narzędzi (paska, itp), wszystkie linki usunięto, został sam PR=4, bez linków, i jak można się domyśleć, taki PR nic konkretnego nie daje, przynajmniej mi nic nie dał... ani linki z tej strony nie miały żadnej 'mocy', ani roboty za samym PR nie szły...

ewentualnie nadaje się na sprzedanie 20 linków na allegro, po 30zł/rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PR=4, bez linków, i jak można się domyśleć, taki PR nic konkretnego nie daje
rozumiem ze po prostu nie widziales linków bo gugl ich nie pokazał
Dawno takiego bełkotu w pierwszym poście nie czytałem.

nie no uwazam ze dosć słuszne dywagacje o wartosci Pr, czesto czytam jak ludzie manifestuja swoją niechęć do PR, a jak się pojawia jakiś topic o PR to bije on rekordy popularności ;-)

Pozycjonowanie i reklama Reklamedia.pl - Pozycjonowanie - Reklamy Porady, opinie, newsy i przemyślenia o SEO. Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PageRank jest potrzebny tylko to określenie wartości linków wychodzących. Właściwa pozycja w wynikach wyszukiwania nie zależy od PR, tylko od aktualnie posiadanych linków z konkretnym anchorem.

Najlepszy dowód to, że po ogłoszeniu update tak naprawdę nic się nie dzieje, wyniki aktualizują się na bieżąco.

Przyłączcie sie do gry:

logo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PR to super, ale na zaplecze. Łatwa, fajna wymiana na linki, można nawet takie sprzedać, albo super sprawa do systemów wymiany. PR nie daje pozycji, daje tylko siłę stronie.

Strona pozycjonowana (ta właściwa) nie musi mieć PR'a (może mieć nawet 0) tylko linki z anchorami. I to wiele, wiele (EDITED: i tu właśnie liczy się ten PR - lepiej mieć linki ze stron z PR czyli np. z zaplecza). A jak są linki to w sprzężeniu zwrotnym i PR będzie. Natomiast mechanizm jest TAKI - linki (pozycja) dają PR a nie PR daje pozycję. Ten pr na stronie pozycjonowanej nie ma znaczenia (poza marketingiem i zadowoleniem klienta).

logosc.png

Nowa odsłona systemu!!! --- Radek Kubera na G+.--- Mój blog: radek.kubera.org

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności