Skocz do zawartości

Nowa strategia programu AdKontekst


Adkontekst

Rekomendowane odpowiedzi

Z początkiem lipca br. firma NetSprint.pl wprowadza zmiany w programie AdKontekst mające na celu zapewnienie Reklamodawcom ruchu o najwyższej jakości, który zagwarantuje im zakładany zwrot z inwestycji.

NetSprint.pl przeprowadził badania konwersji na poszczególnych serwisach z różnych kategorii tematycznych. Jednocześnie zbierane były opinie Reklamodawców na temat efektywności emisji reklam na poszczególnych serwisach. Audyt ten wykazał, że zainteresowanie reklamodawców serwisami o charakterze rozrywkowym spada, ponieważ generują one ruch, który nie przekłada się na odpowiednia konwersję.

Na podstawie wyników badań, Zarząd NetSprint.pl Sp. z o.o. podjął decyzję o ograniczeniu liczby partnerów w kategorii rozrywkowej. Celem tej zmiany jest zagwarantowanie Reklamodawcom, że ich reklamy wyświetlają się na serwisach najwyższej jakości.

Na mocy Umowy właściciele serwisów rozrywkowych, z którymi współpraca nie będzie przedłużona, zachowają nadal prawo do emisji Boksów przez 30 dni.

Jednocześnie Reklamodawcy otrzymali w Panelu zestaw nowych narzędzi do zarządzania kampaniami, które dają im pełną kontrolę nad miejscem emisji reklam.

Dla właścicieli opiniotwórczych stron internetowych efektem powyżej opisanych zmian będzie wzrost liczby reklam dostępnych do emisji na tych serwisach.

Z poważaniem,

Zespół Adkontekst

optymalizuj.adkontekst.pl - tu znajdziecie ciekawe porady i case studies dot. Adkontekst i ContentStream

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne za co Was można pochwalić to brak uprzedzeń do reklam erotycznych oraz , reszta jak np. sprzedaż pakietów kliknięć za grosze czy brak reklam dopasowanych do strony to przeraża mnie tak samo, jak ruch na moich stronach z Waszej wyszukiwarki. Nie lepiej walnąć ją w kąt, bo i tak nie wybijecie się poza magiczne 1% a przy udziale wp, bądź co bądź jednego z największych portali nie widzę możliwości przekroczenia 6% a zajęcie się i przerzucenie sił roboczych w system AdKontekst i jego dopracowanie? Co z szybszym serwowaniem reklam (jakichkolwiek, choćby nie tematycznych), co z większymi zarobkami? Przy AK średnio na tej samej stronie za AS mam ponad 3 razy więcej zarobków. Albo aż tyle bierzecie, albo tak nas słabo cenicie, bo nie wierzę, że klient woli zapłacić za to samo kliknięcie 3 razy więcej z własnej, nieprzymuszonej woli. Dlaczego na 4 jednostki reklam wyświetlacie tylko jedną, nie lepiej wstawić właśnie te "tanie" reklamy tam a nie wyświetlać puste miejsca?

Wyszukiwarka wasza jest ładna, fajna i przyjemna. Co zrobić, żeby była lepsza? Ujawnić zasady pozycjonowania stron w wynikach wyszukiwania? Idiotyzm? Nie, krok do przodu. Gdy to zrobicie nam będzie łatwiej tam ustawiać strony ale za to nasi klienci dostaną informację o tym, że ich strona jest widoczna w także tej wyszukiwarce, poznają ją a może zaczną z niej korzystać? Karty na stół, bo i tak (wydaje mi się) nie macie wiele do stracenia. Łatwiejsze pozycjonowanie w NetSprint to dokładniejsza wyszukiwarka i więcej z niej pożytku.

PS.

Oczywiście nie oznacza to, że nie wiem jak się do niej dobrać i dlatego tak piszę. Nie korzystam z niej i nie znam nikogo, kto by z niej korzystał. Bo po co, skoro jest Google?

Potrzebujesz pomysł na biznes? Zapraszam na największe forum biznesowe w Polsce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Franek,

"Jedyne za co Was można pochwalić to brak uprzedzeń do reklam erotycznych oraz , reszta jak np. sprzedaż pakietów kliknięć za grosze czy brak reklam dopasowanych do strony to przeraża mnie tak samo, jak ruch na moich stronach z Waszej wyszukiwarki."

--> Właśnie temu służą wprowadzane obecnie zmiany. Adkontekst ma się wyróżniać na rynku reklamy wysokiej jakości ruchem i wysoką konwersją. Uważamy, że pieniądze wydawane przez Reklamodawców powinny im przynieść oczekiwany zwrot z inwestycji. Jakość i przełożenie na efekty dzięki kontekstowości – oto przyszłość reklamy internetowej.

"Nie lepiej walnąć ją w kąt, bo i tak nie wybijecie się poza magiczne 1% a przy udziale wp, bądź co bądź jednego z największych portali nie widzę możliwości przekroczenia 6% a zajęcie się i przerzucenie sił roboczych w system AdKontekst i jego dopracowanie? "

--> Franek, zdecydowanie nie warto. Zachęcam Cię do przmnożenia szacowanej wartości rynku SEM przez choćby i te 6% ;). Ale w pewnym sensie się zgadzamy. Adkontekst będzie się bardzo szybko zmieniał i oferował Reklamodawcom w ważnych dla nich obszarach dużo więcej niż oferuje AdSense. Na tym na pewno skorzystają Reklamodawcy.

"Co z szybszym serwowaniem reklam (jakichkolwiek, choćby nie tematycznych), co z większymi zarobkami? Przy AK średnio na tej samej stronie za AS mam ponad 3 razy więcej zarobków. Albo aż tyle bierzecie, albo tak nas słabo cenicie, bo nie wierzę, że klient woli zapłacić za to samo kliknięcie 3 razy więcej z własnej, nieprzymuszonej woli. Dlaczego na 4 jednostki reklam wyświetlacie tylko jedną, nie lepiej wstawić właśnie te "tanie" reklamy tam a nie wyświetlać puste miejsca?"

--> Przychody Partnerów są różne i mniej więcej odpowiadają jakości serwisu. My nie ratujemy się anglojęzycznymi reklamami, wolimy wyświetlić mniej reklam, niż pokazać abstrakcję Internaucie. Reklamodawcy otrzymali narzędzia pozwalające im skutecznie zarządzać miejscem emisji swoich reklam. Dzięki temu mogą zablokować emisję na ich zdaniem serwisach, które nie przynoszą zwrotu z inwestycji. Obecna polityka promuje serwisy opiniotwórcze, branżowe, o konkretnej tematyce.

"PS.

Oczywiście nie oznacza to, że nie wiem jak się do niej dobrać i dlatego tak piszę."

--> Jest wiele powodów. Jednym z ważniejszych jest dostarczenie polskim Internautom alternatywy. Wg badań wyniki wyszukiwarek są różne – i to na pierwszej stronie wynikowej.

"Nie korzystam z niej i nie znam nikogo, kto by z niej korzystał. Bo po co, skoro jest Google?"

My znamy około czterech milionów Internautów, którzy każdego miesiąca korzystają z wyszukiwarki NetSprinta. Generalizujesz :shout:

optymalizuj.adkontekst.pl - tu znajdziecie ciekawe porady i case studies dot. Adkontekst i ContentStream

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czterech milionów internautów - każdego miesiąca ?.

Chyba tutaj jest jakiś błąd albo w PL mieszka więcej ludzi niż mi się wydaje.

No i jeszcze zakładając jaki procent polaków posiada internet te dane wydają się raczej błędem.

Oczywiście że napewno są ludzie którzy używają NS - bo dlaczego nie używać.

Ja oczywiście zadałem pytanie względem tych 4 mln miesięcznie użytkowników internetu.

Co do AK :shout: dobre kroki jeżeli za tym pójdzie wzrost cen za emisje.

Szczególnie że do konkurentów na rynku PL dojdzie pewno mocno zaawansowany technologicznie system reklamy kontekstowej i behawioralnej Yahoo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to adkontekst powinien troche wrzucic na rynek voucherow zeby troche rozkrecic biznes. Podejrzewam ze na forum zaglada calkiem sporo potencjalnych reklamodawcow (badz osob ktorzy ich obsluguja), to chyba nie jest az taki problem wydac te 50-100k zlotych na 500-1000 voucherow 100zlowywych (z czego i tak polowa $ wroci do Waszej kieszeni), podpisac jakas umowe z hostingami tak jak to robi google, zachecic duzych graczy ktorzy wydaja troche na promocje w necie(np. ebay, allegro). Mozliwosci jest wiele, mozna sie wzorowac na poczynaniach google.

:D

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystawienie voucherów w ich przypadku nie jest wydatkiem! Pomysl z voucherami uwazalem i uwazam za bardzo dobry sposob na sprawdzenie wyszukiwarki poniewaz znacznie latwiej jest przekonac klientow do proby bezplatnej, niz do wydania pieniedzy na reklame w wyszukiwarce ktora ma x%. Jesli chodzi o te 4 mln to mysle ze chodzilo o to ze Wp.pl ma okolo 4 mln uzytkownikow ale pytanie czy oni wszyscy korzystaja z tej wyszukiwarki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dobrego zdania o tej wyszukiwarce, i już go nie zmienię, choć nie lobię Onetu dochodzę powoli do wniosku że kontekstowość ich reklam na podstawie słów kluczowych jest większa. Adkontest nigdy niczym nie zachwycał... Wiem to na własnym przykładzie, może generalizuje ale stawki również nie były porażające. Serwery, szybkość ładowania reklam (onet przynajmniej reklamy szybko ładuje), sposób wyświetlania reklam .. Można wymieniać w nieskończoność, 4 mln odsłon, zapytań - uwierzę, szczędzicie na serwery, na rozwój skryptu od strony technicznej, nie umiecie przyciągnąć reklamodawców.. Na tym nie buduje się potęgi... Wasze szczęście w obecnej chwili to tylko i jedynie współpraca z WP. Ilość reklamodawców do ilości witryn to horendalna różnica w waszym systemie. Powoli dochodzę do wniosku że decyzja o zmianie polityki programowej jest wołaniem o pomoc, i ostatnią deską ratunku aby system nie upadł.. Tyle!

Zgorzkniałe to ale takie moje zdanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawki również nie były porażające
i to jest wciaz najwieksza wada.
szybkość ładowania reklam (onet przynajmniej reklamy szybko ładuje)

Adkontekst jest jedynym systemem ktory pobiera tresc strony za kazdym razem, stad wolniejsze działanie. Teoretycznie przy forach i innych tworach z dynamiczna trescia powinno to skutkowac lepszym dobraniem reklam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My znamy około czterech milionów Internautów, którzy każdego miesiąca korzystają z wyszukiwarki NetSprinta. Generalizujesz ;)

Bardzo bym się ucieszył jak byś rozwinął tę myśl i podał kilka szczegółów co do tych danych. Czy liczyłeś WP? Choć nawet z WP ciężko uwierzyć, jak się zobaczy na dane Alexa, że jedynie 2% ruchu WP jest generowane na subdomenie szukaj.wp.pl

Co do AK :P dobre kroki jeżeli za tym pójdzie wzrost cen za emisje.

Szczególnie że do konkurentów na rynku PL dojdzie pewno mocno zaawansowany technologicznie system reklamy kontekstowej i behawioralnej Yahoo.

Nie sądzę, że Yahoo szybko wejdzie na Polski rynek... Niestety też mają ciężki start i nie mogą sobie dać z tym rady za bardzo. Ciągle się mówi, że wystartują międzynarodowo, ale od dwóch lat mało się w tym kierunku dzieje niestety :P

[...] choć nie lobię Onetu dochodzę powoli do wniosku że kontekstowość ich reklam na podstawie słów kluczowych jest większa. Adkontest nigdy niczym nie zachwycał...

Dotychczas OK jak dla mnie też miał zawsze wyższe stawki niż AK, chociaż na dłuższą skalę są i tak niższe od AS. Polskie konteksty niestety staneły w miejscu... Gdzie inowacje? W AK zawsze mi się podobała opcja, że samemu można określać wymiary reklam, która była tylko w AK. Gdzie jest opcja reklam z obrazkami dla reklamodawców jak n.p. w AuctionAds (ref link). Niestety AuctionAds wyświetla aktualnie tylko reklamy eBay i boksy są po angielsku, ale w porównaniu do polskich kontekstów na moich stronach ma kilka razy większy CTR, chociaż reklamy są po angielsku a dopiero strona docelowa jest po polsku. Sądzę, że to by była inowacja również dla reklam kontekstowych i reklamodawców, którzy by mogli zwiększyć zainteresowanie swojego produktu - weźcie się do roboty!

Wasze szczęście w obecnej chwili to tylko i jedynie współpraca z WP. Ilość reklamodawców do ilości witryn to horendalna różnica w waszym systemie.

Niestety kooperacja z WP ma dwie strony. Z jednej jest to (prawie) jedyne źródło ruchu ale z drugiej strony moim zdaniem też odpowiedzialna za to, że wypłacane jest tylko 40% obrotów z reklam. WP sobie na pewno ceni współpracę i "podtrzymywanie" Netsprinta ;)

optymalizacja-com.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Bardzo bym się ucieszył jak byś rozwinął tę myśl i podał kilka szczegółów co do tych danych."

--> Silnik NS to nie tylko Wirtualna Polska i NetSprint. Zasięg sieci około 140 serwisów internetowych z naszą wyszukiwarką wynosi 31,1% (dane za marzec 2007), a to oznacza, że docieramy do 4 mln Internautów.

optymalizuj.adkontekst.pl - tu znajdziecie ciekawe porady i case studies dot. Adkontekst i ContentStream

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, ale zasięg wyszukiwarki czy sieci reklamowej. Co do sieci jestem wstanie się zgodzić.

Ja oczywiście sugerowałem się iż chodzi o wyszukiwarkę bo padło takie stwierdzenie

cyt.

My znamy około czterech milionów Internautów, którzy każdego miesiąca korzystają z wyszukiwarki NetSprinta. "

stąd zapytałem czy chodzi o search i aby napewno.

Sprawa już wyjaśniona - chodzi o sieć z serwisami partnerskimi. Pytanie tylko czy nie są to dublujący się użytkownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa już wyjaśniona - chodzi o sieć z serwisami partnerskimi. Pytanie tylko czy nie są to dublujący się użytkownicy.

nie sa, gemius dla nas wyciaga te dane z megapanelu uwzgledniajac ogladalnosc - chodzi o unique userow

zasieg miesieczny wyszukiwarki + sieci AK to ponad 9 mln. UU

pzdr

jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności