Skocz do zawartości

Czy dzięki temu oda się nam zwiększyć CTR?


Dariuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przed chwilą zalogowałem się do statystyk stat.pl i obok przycisku do wylogowania zobaczyłem nową funkcję "ClickMapa"

opis ze statystyk: Po podlączeniu clickMapy uzyskujesz możliwość badania

zachowania użytkowników witryny, odnotowania ich reakcji

na zmiany, zachodzące na serwisie i określenia najbardziej

gorących obszarów strony www.

Fajnie przedstawione graficznie, sprawdźcie i napiszcie co Wy o tym sądzicie :)

regułamin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to działa, nie mam stat.pl. Ale domyślam się, że to śledzi klikalność w linki.

Jeśli tak, to pokazuje co najbardziej ciekawi odwiedzających. Jeśli w jakimś obszarze ta klikalność jest większa, można tam umieścić reklamy, bo oznacza to, że tam wzrok gości pada najczęściej. ALBO... albo po prostu tam są najciekawsze linki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z tym patrzeniem próbuje opatentować Microsoft. Ostatnio o tym czytałem. Podobno nawet w przyszłości chcą komputery sprzedawać prawie za darmo, ale będzie trzeba jakoś ogladać te reklamy co jakiś czas i w ten sposób spłacić ten komputer. Ciekawe, ale na to poczekamy jeszcze jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam statystyki na stat24.pl, ale nigdzie nie moge znaleśc tej funkcji...

Masz darmową wersję ?

Tak mam darmową wersję, koło przycisku do wylogowania w prawym górnym roku jest taki kolorowy kwadrat z napisem ClickMapa. Nie da się nie zauważyć :)

regułamin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem covi, pewnie statystyki też tylko przeglądasz dla sprawdzenia ile UU miałeś. Jak by to była tylko głupia zabawka ludzie nie płacili by za takie analizy grubej kasy :)

Dla mnie takie analizy i statystyki mają ogromne znaczenie i przekładają się na wzrost zainteresowania witryną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne że tylko UU,

co ci takie statystyki mogą powiedzieć? w jakiego linka najczęściej klikają ? chyba nie trudno się tego domyśleć- lub sprawdzić w statach. Jeśli znasz podstawowe zasady optymalizacji reklam, z doświadczenia wiesz które jednostki, w jakich położeniach są dobrze widoczne i klikane to takie narzędzie nie przydaje się mocniej niż darmowe statystyki.

Podsuń mi jakiś pomysł - jak to wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- które elementy strony są nie używane i zajmują miejsce nie potrzebnie, a które na pozór nie ciekawe cieszą się ogromną popularnością

- czy użytkownik woli kliknąć w czytaj dalej / tytuł wiadomości

- czy użytkownik powiększa fotki, jeżeli tak to czy robi to + pod fotką czy klika bezpośrednio na nią

- pozwala dostrzec nie zauważalne na pierwszy rzut w statystykach elementy często używane na podstronach

- czy użytkownik zauważa 2 pole w reklamach składających się z 2 części, czy lepiej oszczędzić kilka px i publikować tylko jednostkę z pojedynczą reklamą

- co robi użytkownik po przeczytaniu/odwiedzeniu artykułu

- czy używa tagów pod tytułem artykułu, czy listy w menu

- i dziesiątki innych, które zauważa się w praniu.

Oczywiście większość, z tych rzeczy można osiągnąć dzięki dobrym statystykom (analytics). Ale użycie click heat pozwala na szybsze przystosowanie nowych layoutów do stanu idealnego. I jest naprawdę użyteczne.

Taka czerwona plama na jakimś elemencie działa często dobitniej niż 10% w statystykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam statystyki na stat24.pl, ale nigdzie nie moge znaleśc tej funkcji...

Masz darmową wersję ?

Tak mam darmową wersję, koło przycisku do wylogowania w prawym górnym roku jest taki kolorowy kwadrat z napisem ClickMapa. Nie da się nie zauważyć :D

No to niestety ja nie mam tej opcji :yahoo:

katalog sklepów - darmowy katalog PR4 porady, artykuły, produkty.

Atrakcje turystyczne - wyjade.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ci takie statystyki mogą powiedzieć?

Podsuń mi jakiś pomysł - jak to wykorzystać.

Możesz zobaczyć, w jaki sposób userzy używają twoją stronę.

Może masz jakiś nieklikalny element na stronie, a ludzie w niego klikają i denerwuje ich, że nic się nie dzieje.

Jeżeli masz sklep lub inną stronę, gdzie user wybiera coś z tabeli elementów (np. opisy produktów w tabeli), możesz sprawdzić czy miejsce wpływa na popularność elementu (nie mówiąc już o tym, że po rzuceniu okiem na mapę wiesz, które są najpopularniejsze).

Możesz testować różne zmiany na stronie. Zmienić na tydzień kolor banera i sprawdzić czy wpływa to na jego klikalność.

I temu podobne rzeczy. Jak sobie zainstalujesz, to na pewno coś ciekawego zobaczysz. Żadna strona nie jest idealna na tyle, by nie dało się ją ulepszyć. :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności