Skocz do zawartości

wartośc polskiego rynku SEM


jakub75

Rekomendowane odpowiedzi

za IS:

IAB Polska: 110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach

60 mln zł wyniosły wydatki na reklamę w wyszukiwarkach w 2006 r., szacuje IAB Polska. Zdaniem związku w tym roku wydatki mają sięgnąć 110 mln zł.

W 2008 r. na płatne odnośniki ma zostać przeznaczone już 190 mln zł.

Największy wzrost odnotuje sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy te szukają metod promocji możliwych w ramach niewielkich budżetów marketingowych przy jednoczesnej wnikliwej analizie efektywności poniesionych wydatków, informuje IAB.

-Wszystko wskazuje na to, ze Polska powoli dołącza do krajów Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach stanowi jeden z głównych motorów rozwoju reklamy w internecie. Coraz większa popularność tej formy promocji w połączeniu z modelem aukcyjnym wyznaczania ceny za kliknięcie, będzie powodować również wzrost średnich cen. Wiele wskazuje więc na to, że wydatki na SEM będą w najbliższych latach szybko gonić wydatki na reklamę graficzną- uważa Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

IAB Polska zwraca także uwagę na to, że wydatki na reklamę w wyszukiwarkach powinni zostać uwzględnione w obliczaniu całości wydatków reklamowych w polskiej sieci. Jeśli szacunki wydatków na reklamę w wyszukiwarkach zsumować z wydatkami na pozostałe formy reklamy w internecie (215 mln złotych netto wg raportu IAB za 2006 r.) otrzymamy kwotę 275 mln złotych. w ubiegłym roku. Oznaczałoby to, że faktyczny udział reklamy on-line w całym polskim torcie reklamowym w 2006 r. wyniósł już 5%.

IAB Polska wzięło pod uwagę wydatki na reklamę w wyszukiwarkach i reklamę kontekstową. Dane pochodzą od firm tworzących grupę marketingu w wyszukiwarkach IAB Polska: Onet.pl, Polskie Książki Telefoniczne Sp. z o.o, Performance Media Sp. z o.o., Kompan.pl, Direct Traffic, Media Regionalne, Netsprint.pl, Cube Group Sp. z o.o., Eniro Polska, Bluerank.

Do tej nie były publikowane szacunkowe wartości wydatków na reklamę w wyszukiwarkach, ze względu na to, że danych nie podaje największy gracz, czyli Google.

Przez reklamę w wyszukiwarkach, IAB rozumie płatne odnośniki oraz reklamę kontekstową, podane kwoty nie uwzględniają wydatków na pozycjonowanie (SEO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jakubie,

Czytałem właśnie to na IDG.

To w sumie dobrze -dla sem jak i dla seo - małe firmy bardzo łatwo przekonuje się do tej usługi (pozycjonowania).

Choć jeszcze spora częśc jest mało świadoma a to od tego zależy w dużym stopniu ile kasy jest na rynku na tego typu produkty jak boksy, linki czy pozycjonowanie.

Ten rynek będzie się ciągle rozwijał :) wydaje mi się że mały procent średnich firm jest świadomych SEO i SEM.

Lecz to dobrze bo ciągle poziom usług i ilośc wykonawców jest zbyt mała a tak się chociaż spokojnie rozwija. Rosnie ilośc wykonawców rosnie ilość zlecen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak to jest, wynik bez Google?

Wiadomo kto jaki % ma z tego tortu ? :)

ten wynik obejmuje tez google - Performance Media Sp. z o.o., Direct Traffic, Cube Group Sp. z o.o., Bluerank to praktycznie najwieksi posrednicy na rynku SEM, ktorzy bardzo duza czesc zarzadzanych budzetow kieruja na Google - na podstawie ich danych i rozlozenia budzetow pomiedzy poszczegolnych graczy oszacowano wielkosc wydatkow na Google

Panowie z konkurencji podają wiadomości że rośnie rynek reklam??

Śmierdzi mi to reklamą :)

to sie nazywa PR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności