Skocz do zawartości

Ilość słów kluczowych


Sandtrooper

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze na początku daję maksymalną ilość słów kluczowych. Często wyniki po tygodniu są zaskakujące i okazuje się, że słowa które wydawały nam się słabe przynoszą niezłą konwersję. Po tygodniu mozna zawsze zrobić optymalizację słów i część wywalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wszystko zalezy od budżetu.

Żeby wyciągnać wnioski co do konwersji na 2000 fraz i przy koszcie klika powiedzmy 20 gr za klika

potrzeba około 8 000 zł.

Podstawowy błąd popłeniany przez "adwordsowiczów" to nieznajomość statystyki. Często spotykałem się z opinią, że skoro na 2 kilknięcia była jedna konwersja to mamy 50% skuteczności dla danej frazy - stwierdzenie na pierwszy rzut oka prawisłowe - ale w rzeczywistości besensowne - poniewaz próbka jest za mała, żeby to stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zależy na co liczysz - czy na wzrost ruchu, czy na konwersję. Poza tym chyba nie trzeba mówić o spięciu adwordsa z analyticsami. No i śledzenie bounce rate (współczynnik odrzuceń).

To co pisze Gustaw, to bez sensu jeżeli puszczasz kampanię na coś małego i masz mały budżet - wspomniał o tym mrtn.

Poza tym mała kampania, to niekoniecznie mały budżet. Obsługuję właśnie taką, gdzie jest wąska branża, mocno obstawiona w adwordsach i wynikach organicznych. Raczej mało wyświetleń, ale konkurencja winduje ceny i trzeba walczyć o wysokie pozycje - na szczęście klient ma na to spory budżet.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z przedmowcami. Kiedy startujesz nowa kampanie to zbierz najwiecej slow kluczowych ile mozesz. Uzyj wszelkich narzedzi jakie wpadna w rece. Oczywiscie budzet musi byc w stanie pociagnac kampanie wystarczajaco dlugo aby mozna bylo uzyskac wyjsciowe dane do dalszej optymalizacji.

Ja bym slow nie usuwal (bo i po co?). Co z tego, ze przez miesiac nikt nie kliknal? O ile sa jakies zapytania na dane slowo to jest w nim jakis potencjal. Dodatkowo za malo popularne slowa musimy mniej zaplacic zeby byc na #1.

Kiedy masz juz jakies dane to przegrupuj slowa. Glownymi czynnikami beda CTR i ilosc wyswietlen. Nie chcesz mieszac 'dobrych' slow z jakimis odpadami. No i oczywiscie tyle samo uwagi co szukaniu slow kluczowych trzeba poswiecic na szukanie negatywnych slow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zgadzam sie z przedmowcami. Kiedy startujesz nowa kampanie to zbierz najwiecej slow kluczowych ile mozesz. Uzyj wszelkich narzedzi jakie wpadna w rece. Oczywiscie budzet musi byc w stanie pociagnac kampanie wystarczajaco dlugo aby mozna bylo uzyskac wyjsciowe dane do dalszej optymalizacji.

Ja bym slow nie usuwal (bo i po co?). Co z tego, ze przez miesiac nikt nie kliknal? O ile sa jakies zapytania na dane slowo to jest w nim jakis potencjal. Dodatkowo za malo popularne slowa musimy mniej zaplacic zeby byc na #1.

Kiedy masz juz jakies dane to przegrupuj slowa. Glownymi czynnikami beda CTR i ilosc wyswietlen. Nie chcesz mieszac 'dobrych' slow z jakimis odpadami. No i oczywiscie tyle samo uwagi co szukaniu slow kluczowych trzeba poswiecic na szukanie negatywnych slow.

tak ale czesto bywa tak ze jest slowo np "canon" za ktore musze placic np 1,5zl aby byc na gorze, duzo ludzi klika ale co dziesiaty kupi cokolwiek z tego slowa. wiec wydam 15zl a zarobie np 10zl i jestem stratny. dlatego moze obserwowac najdrozsze slowa jaka jest ich konwersja a te slabsze trzymac. ja tak robie i na dobrym poziomie mam konwersje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności