Skocz do zawartości

Skrypt konwertujący z ISO-8859-2 na UTF-8?

BlackHat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż mam taki dylemat.

Szukałem skryptu, który pomoże mi przerobić poszczególne LITERY, nie słowa. Mam forum oparte na skrypcie vB, gdzie polskie znaki są zapisane w ISO* i muszę te polskie znaki przekonwertować na UTF.

Z tego względu odpadają wszystkie wersje które polegają na zmianie poszczególnych wyrazów, bo jest to niewykonalne w moim wypadku. Tylko zmiana poszczególnych liter wchodzi w grę.

Mimo, że jestem zielony w tej tematyce znalazłem coś takiego:

function iso88592_2utf8($input) {
 static $iso88592;

if (!count($iso88592)) $iso88592 = array(
  '€', '�', '‚', 'ƒ', '„', '…', '†', '‡', 'ˆ', '‰',
  'Š', '‹', 'Œ', '�', 'Ž', '�', '�', '‘', '’', '“',
  '”', '•', '–', '—', '˜', '™', 'š', '›', 'œ', '�',
  'ž', 'Ÿ', ' ', 'Ä„', '˘', 'Ĺ�', '¤', 'Ä˝', 'Ĺš', '§',
  '¨', 'Ĺ ', 'Ĺž', 'Ť', 'Ĺš', 'Â*', 'Ĺ˝', 'Ĺť', '°', 'Ä…',
  'Ë›', 'Ĺ‚', '´', 'Äž', 'Ĺ›', 'ˇ', '¸', 'ĹĄ', 'ĹŸ', 'ĹĽ',
  'ź', '�', 'Ş', 'ş', 'Ŕ', '�', 'Â', 'Ă', 'Ä', 'Ě',
  'Ć', 'Ç', 'ÄŒ', 'É', 'Ę', 'Ă‹', 'Äš', 'Ă�', 'ĂŽ', 'ÄŽ',
  'Ä�', 'Ĺƒ', 'Ň', 'Ă“', 'Ă”', 'Ĺ�', 'Ă–', 'Ă—', 'Ĺ˜', 'ĹŽ',
  'Ăš', 'Ĺ°', 'Ăœ', 'Ă�', 'Ţ', 'ĂŸ', 'Ĺ•', 'ĂĄ', 'â', 'ă',
  'ä', 'Äş', 'ć', 'ç', 'Ä�', 'ĂŠ', 'Ä™', 'ĂŤ', 'Ä›', 'Ă*',
  'ĂŽ', 'Ä�', 'Ä‘', 'Ĺ„', 'Ĺˆ', 'Ăł', 'Ă´', 'Ĺ‘', 'Ăś', 'á',
  'Ĺ™', 'ĹŻ', 'Ăş', 'Ĺą', 'Ăź', 'Ă˝', 'ĹŁ', 'Ë™');

return preg_replace("/([\x80-\xFF])/e", '$iso88592[ord($1) - 0x80]', $input);
}

function iso885922utf8($tekscik) {
$tekscik = str_replace("�", "\xC4\x85", $tekscik);
$tekscik = str_replace('�', "\xC4\x84", $tekscik);
$tekscik = str_replace('�', "\xC4\x87", $tekscik);
$tekscik = str_replace('�', "\xC4\x86", $tekscik);
$tekscik = str_replace('�', "\xC4\x99", $tekscik);
$tekscik = str_replace('�', "\xC4\x98", $tekscik);
$tekscik = str_replace('�', "\xC5\x82", $tekscik);
$tekscik = str_replace('�', "\xC5\x81", $tekscik);
$tekscik = str_replace('�', "\xC3\xB3", $tekscik);