Skocz do zawartości

Bardzo słaby miesiąc w ARBOmedia?


tomekf

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

hmmm... 3,64 za tysiąc uu? sam wyliczyłem, że po odliczeniu maksymalnego rabatu agencyjnego (70%) i oczywiscie prowizji (40%) wychodzi 10,8 zł ... nie mówię tu już o darmowych kampaniach (jak na razie przez dwa tygodnie u mnie to 5 % wyświetlonych reklam z Arbomedia było za free)

nie wiem jak ty to liczyłeś, może tak jak CashNet pisał ... wiesz w serwisach rozrywkowych dużo osób to powracający, a przecież w ARBOmedia reklamy nie wyświetlają się regularnie... a otóż po wejściu na serwis ładuje Ci się reklama , po paru odświeżeniach strony reklama znika i już się nie pojawia przez około 3, 4 dni a nawet i więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... 3,64 za tysiąc uu? sam wyliczyłem, że po odliczeniu maksymalnego rabatu agencyjnego (70%) i oczywiscie prowizji (40%) wychodzi 10,8 zł ...

Powiedz mi lepiej w jaki sposób przeprowadziłeś wyliczenia, że wyszło ci 10,80 zł :o

Nie pamiętam dokładnie ile małem kampanii gratisowych w poprzednim miesiącu, ale wiem, że moim w rozliczeniu pominięto blisko 20 kampanii oraz błędnie rozliczono odsłony w 10 kampaniach na blisko 60k odsłon :)

Oczywiście interweniowałem wielokrotnie w tej sprawie w ARBOmedia. Oto fragment ostatniego maila od pracownika ARBO:

Sprawdziłem kwestię poruszonych przez Pana błędów w rozliczeniach. Wynika ona z sposobu w jaki są księgowane te kampanie (stąd też w umowie znalazł się zapis o 10% odsłon które możemy wykorzystać). Mianowicie większość z nich była rozliczana w tym miesiącu według gemiusa klientów a nie adserwera. Z reguły zakłada się właśnie 10% procent różnicy pomiędzy tymi systemami, a klienci płacą według danych z gemiusa i tak też są fakturowani. Stąd różnica w liczbie odsłon zafakturowanych/rozliczony i wyemitowanych. Aby zrealizować kampanię rozliczaną według gemiusa musimy założyć nieznacznie więcej odsłon i tak ustawić w systemie.

Dla niewtajemiczonych 10% dotyczy całego potencjału witryny w skali miesiąca ... Ja wyświetlam reklamy, a oni biorą z tego kasę do własnej kieszeni :P Dzięki temu zapisowi zostałem wyruchany na sporo kasy w poprzednim miesiącu. Nic tylko zerwać umowę z ARBOmedia i zostawić AdSense ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwotę 60 zł za bildboard pomnożyłem przez 30% (100% - 70%rabata agencyjnego=30%). Otrzymaną kwotę pomnożyłem przez 60 % (100% - 40% prowizji ARBOmedia = 60% ). Po wyliczeniu wszyło mi 10,8 zł. Nie mówię tu o podatku. Bo każdy inaczej się rozlicza w zależności od dochodu.

Dostałem taką wiadomość od ARBOmedia, że przy odwiedzinach 1 milion uq / miesięcznie (czyli około 33 tys. u/d) można zarobić 10 tys. zł i więcej... zależy jeszcze od tematyki strony, z tego co wiem to serwisy rozrywkowe są na samym dole ...

Nie pamiętam dokładnie ile małem kampanii gratisowych w poprzednim miesiącu, ale wiem, że moim w rozliczeniu pominięto blisko 20 kampanii oraz błędnie rozliczono odsłony w 10 kampaniach na blisko 60k odsłon

Wszystko przecież możesz zobaczyć w swoim panelu, darmowe kampanie itp. ... no tylko, że musisz znać troszeczkę angielski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS wypowiedzi Wasze na temat reklamy, że firmy inwestujące w takiego typu przedswiewziecia spada w dół to się całkowicie nie zgodzę ...

branża reklamowa idzie cały czas w górę, jak an razie w Polsce nie osiągneła jeszcze dobrych wyników, ale jak to podał Gofer na rynku amerykańskim wciąż stale pnei się w górę ...

w 2000 r. też wszyscy lecieli churaaa na IT, no i co? za pół roku przyszło bessa na światowych gieldach co pociągnęło za sobą załamanie rynku IT, money.pl po zapaści dopiero w 2002 r. wykazywało rentowność (i to jako 1. portal, który podniósł sie z marazmu), zdaje się portal reklamowany przez Kayah miał być takim suckesem (bo przecież branża sie tak wspaniale sie rozrastala), a dostał ostro po du**e (nikt po załamaniu nie chciał w ta branżę inwestować), teraz codzień w telewizji słyszę o wypatrywaniu bessy na giełdach, a jak przyjdzie bessa to wszystko leci w dół: złoto, handel międzynarodowy no i zamówienia na reklamę drastycznie spadną

Branże z dużą ilością reklamodawców skłonnych zapłacić krocie za reklamę, np. wszelkie serwisy o tematyce biznesowej, finansowej.

tylko zazwyczaj serwisy rozrywkowe mają 10x większy ruch od serwisów biznesowych, więc na to samo wychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zapisując się do sieci można wynegocjować, żeby nie było kary za ewentualne zniknięcie strony ?

Bo trochę się obawiam, podpisać umowę, jeśli za kara dzień jest kara 1000zł.

Może być tak że np. serwer (wiele osób ma problemy z nazwa,ok, home.pl )będzie miał kłopot, ktoś się włamie na stronę...itp. i mogą dowalić ogromną karę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zapisując się do sieci można wynegocjować, żeby nie było kary za ewentualne zniknięcie strony ?

Bo trochę się obawiam, podpisać umowę, jeśli za kara dzień jest kara 1000zł.

Może być tak że np. serwer (wiele osób ma problemy z nazwa,ok, home.pl )będzie miał kłopot, ktoś się włamie na stronę...itp. i mogą dowalić ogromną karę.

Można a nawet trzeba ;)

Negocjuj wszystko co Ci nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności