Skocz do zawartości

Ilość kliknięć vs ilość wyświetleń


Marek.

Rekomendowane odpowiedzi

Macie CTR ponad 1% i więcej?

No to gratuluje... ja niestety do tego poziomu nie doszedłem - przynajmniej na razie...

CTR= 0,42% czyli mówiąc inaczej 16 kliknięć na 3 840 wyświetleń... Chyba coś jest nie tak...

Ochrona Danych Osobowych - portal Administratora Bezpieczeństwa Informacji

Przepisy Kulinarne dla Ciebie - przepisy, porady, artykuły, nauka gotowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam takie posty i za głowę się łapię, czy to ja mam tak beznadziejnie dopasowane, czy może... po prostu mam forum dyskusyjne, i dlatego nie ma CTR?

I to i to. Reklamy na forum mają słabą klikalność. Powód? Po pierwsze forum wciąga, każda wizyta to kilka odsłon. Po drugie, forum to zazwyczaj ci sami ludzie. Im się nudzą wciąż te same reklamy. Jeśli raz klikną, to później już nie, bo i po co?

Inna rzecz, jeśli mam na stronce 3 jednostki reklam, to każde wyświetlenie strony daje wyświetlenie 3 jednostek. Dlatego CTR nie ma szans skoczyć powyżej 33%, co w praktyce oznaczałoby zresztą 100% skuteczności. Czy może się mylę?

Jeśli patrzeć na statystyki jakiejś strony, CTR wskazuje klikalność we wszystkie reklamy na stronie. Jeśli są tam trzy jednostki, sumowane są kliknięcia we wszystkie jednostki a potem dzieli się je przez ilość wyświetleń strony wg AdSense.

Może powiedz, jakie masz wyniki na forach dyskusyjnych - ale BEZ chociaż minimalnego ryzyka zniechęcenia użytkowników natrętną reklamą.

Niewiele wyższe. Też jest to małe kilka procent. Ale ja mam natrętne reklamy, po pierwszym i szóstym poście w wątku oraz skyscraper po lewej stronie, obok wątku.

CTR= 0,42% czyli mówiąc inaczej 16 kliknięć na 3 840 wyświetleń... Chyba coś jest nie tak...

Pokaż stronę, pogadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CTR= 0,42% czyli mówiąc inaczej 16 kliknięć na 3 840 wyświetleń... Chyba coś jest nie tak...
O rany, nie pamietam dokladnie, ale chyba tez tak zaczynalem... teraz jest troche inaczej, w sumie duzo inaczej - przyklad tutaj CTR okolo 30% :) powiem szczerze, ze tylko dzieki temu forum i wskazówkom takich osob jak np. Lis (polecam jego bloga) - a czytalem przez ponad 6 miesiecy zanim "czegos" sie dowiedzialem i tak uwazam, ze jestem na poziomie 3/10 ;) moral = czytac, czytac, czytac potem pytac i dalej czytac :) Powodzenia!

sglaz zglos sie do LIS'a :)

Ta stronka akurat byla z najwyzszym CTR :P a tak srednio to 6%, Lis pisal ze ponizje dwucyfrowego wyniku nie schodzi, no ja niestety na niektorych stronkach wiecej nie dam rady wyciagnac, a na niektorych jak pisalem jest duzo duzo wyzszy (wspomniane 30%).

Testowac, testowac, testowac, czytac, czytac, czytac, pytac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona "skalpel" jest akurat klasycznym przykładem Tzw "strony bez wyjścia" więc taki CTR zupełnie nie dziwi.

Natomiast weźmy wszyscy faktyczną poprawkę na średnią liczbę odsłon na wizytę - CTR jest wartością przecież nieporównywalną. Np. w przypadku mojej największej strony dążenie do CTR=10% jest bez sensu ponieważ średnio użytkownikowi wyświetlam 10 stron a co za tym idzie CTR=10% oznaczałby w praktyce, że każdy użytkownik klika w reklamy - co jest o tyle niemożliwe, że nawet na stronie "skalpel" tylko 30% użytkowników decyduje się kliknąć.

Pozwolę sobie na małą kryptoreklamę, ponieważ to zagadnienie opisałem w artykule na mojej stronie:

CTR w systemach reklamy kontekstowej.

Podsumowując - moim zdaniem dla typowych stron wartość CTR=30% ale liczona w stosunku do unikalnych użytkowników jest całkiem dobrym i realny celem do którego powinniśmy dążyć. Bo oczywiście cały mój wywód nie oznacza, że CTR nie jest ważnym wskaźnikiem - jest ważny ale nie dajmy się zwariować co do jego wartości - ona nie musi być wcale dwucyfrowa, żeby dobrze zarabiać.

P.S. CTR jest takim wskaźnikiem, który wszyscy zwykliśmy maksymalizować - wzrost CTR to dla nas wzrost "dochodowości" strony - nie do końca. Argument: gdy strona staje się ciekawsza odwiedzający dużo więcej klikają i czytają - CTR liczony dla odsłon strony (czyli tradycyjnie) spada - ale czy spadają nasze zyski?? Niekoniecznie. Taki użytkownik bowiem również może kliknąć w reklamę - co więcej - ma na to więcej szans (bo więcej odsłon) - na koniec wreszcie - taki użytkownik może chętniej wrócić i chętniej polecić naszą stronę innym (czy też wstawić linka do naszych treści co poprawi nasze pozycje w wyszukiwarkach również pośrednio zwiększając zyski, a nie CTR)

Edycja: Jeszcze odpowiedź dla tomtom666:

Innymi słowy, bierzesz liczbę unikalnych wizyt (z wyłączeniem botów) i to dzielisz przez liczbę klików? Ja raczej brałem liczbę odsłon reklamy, z tego chociażby względu, że sporo osób ma gugla na adbloku...

Generalnie nie - liczę to mnożąc CTR z panelu adsense przez średnią liczbę odsłon na wizytę - w ten sposób mijam blokujących reklamy (panelowy CTR nie bierze ich pod uwagę). Jeszcze inny sposób: biorę liczbę odsłon reklamy z panelu google - dzielę przez średnią liczbę odsłon na wizytę (ze statystyk strony) - wychodzi pi razy drzwi liczba unikalnych ludzi, którym reklamy się wyświetliły. Przez tą liczbę dzielę liczbę kliknięć.

Wychodzi CTR, który może nie jest do końca zgodny ze swoją definicją, ale na pewno jest bardziej porównywalny niż CTR liczony na odsłony strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CTR= 0,42% czyli mówiąc inaczej 16 kliknięć na 3 840 wyświetleń... Chyba coś jest nie tak...

Pokaż stronę, pogadamy.

moja strona www.twojezyczenia.com...

Z resztą na mojej drugiej stronie wyniki są porównywalne, czyli kiepskie - www.ugotuj.pl

Ochrona Danych Osobowych - portal Administratora Bezpieczeństwa Informacji

Przepisy Kulinarne dla Ciebie - przepisy, porady, artykuły, nauka gotowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obydwu tych stronach można byłoby poprawić położenie reklam, tj. przesunąć je tak, żeby były bliżej miejsca, w które patrzy użytkownik. Na przykład za pierwszym wierszykiem z życzeniami albo tam, gdzie zaczyna się tekst strony, oblane tekstem.

No i warto byłoby je lepiej upodobnić do innych linków na stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obydwu tych stronach można byłoby poprawić położenie reklam, tj. przesunąć je tak, żeby były bliżej miejsca, w które patrzy użytkownik. Na przykład za pierwszym wierszykiem z życzeniami albo tam, gdzie zaczyna się tekst strony, oblane tekstem.

No i warto byłoby je lepiej upodobnić do innych linków na stronach.

Na stronie www.ugotuj.pl reklamy były w kolorze linków, natomiast klikalność była słaba. Po zmianie ich na bardziej widoczne - klikalność w ten kanał wzrosła.... ale zgodnie z Twoimi radami zmienie to spowrotem na takie jak były.

Jeśli chodzi o www.twojezyczenia.com to pamiętam czasy kiedy zarabiałem na reklamach więcej niż teraz (strona istnieje już ok 2 lat). Nagły spadek zarobków zanotowałem w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Zgodnie z Twoją sugestią reklamę przeniosę pod pioerwszy wiersz, oraz zmienię kolorystykę.

Jeszcze udzielisz mi jakichś porad? :D Będę wdzięczny!

Ochrona Danych Osobowych - portal Administratora Bezpieczeństwa Informacji

Przepisy Kulinarne dla Ciebie - przepisy, porady, artykuły, nauka gotowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jeszcze? W sumie chyba nie. Jeśli jednak mówisz, że po zmianie reklam na wyróżniające się klikalność wzrosła, to nie zmieniaj ich z powrotem. W większości przypadków reklamy w kolorze linków są lepsze, ale jeśli u Ciebie jest inaczej, nie pogarszaj sobie CTR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, tak czy siak potestuje...

Zastanawia mnie tylko dlaczego cholerka znajomy ma przy takiej samej liczbie wyświetleń jak ja ok 80 kliknięć przy czym ja mam kilka razy mniej... :/

Ochrona Danych Osobowych - portal Administratora Bezpieczeństwa Informacji

Przepisy Kulinarne dla Ciebie - przepisy, porady, artykuły, nauka gotowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności