Skocz do zawartości

Pare pytań dotyczących AdWords


starling

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Ostatnio rozpocząłem kampanie Adwords dla jednej z moich stron,zauważyłem że dość duże znaczenie dla pozycji strony w rankingu Adwords ma nie tylko CPC,ale również to jak jest zbudowany tekst reklamowy-jeśli zawiera w tytule i opisie hasło które na które chcemy być wysoko to napewno podwyższa nam to pozycję-stworzyłem więc tyle reklam na ile haseł chcę się reklamować-jest ich łacznie 9 bodajże.Problem jest w tym że n.p. jak wpisze kominki to wyświetla mi się reklama skierowana na inne hasło.Moje pytanie brzmi czy da się konkretną reklamę nakierować na konkretne słowo kluczowe-czyli miałbym 9 słów kluczowych i dla każdego słowa kluczowego po jednej reklamie.

Czy często korzystacie zoptymalizatora dostępnego na stronie Google Adwords,czy naprawdę jest taki skuteczny.Wiem że jednym z działan ejst mierzenie konwersji,niestety strona którą reklamuje jest wykonana w technologi Flash,więc trudno byłoby mi ustawić jakąs konkretną akcję na stronię w celu jej zweryfikowania.Czy strony Flash są niżej ocenianie aprzez to mają wyższy CPC?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

UX+SEM=ROI!

mail:dszpak(malpa-at)gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie: TAK. Najprościej jest ustawić dziewięć grup reklam i do każdej osobny tekst i osobne słowa kluczowe. Mała uwaga: nie ma się co ograniczać do tak małej ilości słów. Może porób też odmiany słowa.

Drugie pytanie: Trudno potwierdzić. Generalnie ma to swoje uzasadnienie ponieważ skoro G. sprawdza treść strony i ma to wpływ na stawki to jeśli nie może odczytać tekstu to co się dzieje? Nikt tego jednak nie potwierdził i nie zbadał co się dzieje z takimi witrynami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za odpowiedż,rozumiem że w przypadku stron flashowych nie da się zabardzo śledzić konwersji,co do samych dalszych metod optymalizacji spróbuje do tego sam dojść.Ostatnie pytanie powiedzmy że wpłaciłem 150zł na konto Google w którym mam 3 strony które reklamuje-czy da się podzielić tak aby każda ze stron otrzymała po 50zł na reklamę?

UX+SEM=ROI!

mail:dszpak(malpa-at)gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie powiedzmy że wpłaciłem 150zł na konto Google w którym mam 3 strony które reklamuje-czy da się podzielić tak aby każda ze stron otrzymała po 50zł na reklamę?

Jesli zakladanie 3 kont jest klopotliwe polecam zalozenie 3 kampanii z budzetem 50 zl i codzienny monitoring aktualnego zuzycia budzetu.

Doładowania telefonów na kartę. Gry nie tylko na konsole. Zakupy w sieci - nowości produktowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - kadzielawski źle napisał - budżet ustala się na poziomie kampanii.

Im bardziej dzielisz na kampanie, tym większą kontrolę masz nad całością. Jest co prawda trochę pracy z tym, ale łatwiej się później pracuje i wygodniej jest obserwować różne rzeczy.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
a dałeś swoje keywordy w nawiasy kwadratowe tj. [keyword]?

tu chyba leży przyczyna czemu dla niby różnych słów kluczowych wyświetlają Ci się nie te reklamy co potrzeba, reszta tak jak Ci piszą wcześniej.

Jeśli ma w jednej grupie reklam wszystkie słowa kluczowe i wszystkie teksty reklam to dokładne dopasowanie (nawiasy kwadratowe) nie sprawi, że mu się przestaną wyświetlać wszystkie reklamy na te słowa kluczowe. Sprawi to jedynie, że przy słowie [wycieczki na marsa] nie wyświetli się reklama jeśli ktoś wpisze w wyszukiwarkę:

tanie wycieczki na marsa

na marsa wycieczka

itp.

Jak pisali powyżej przedmówcy, jedynym rozwiązaniem na dopasowanie tekstów do keywordsów są osobne grupy (ewentualnie osobne kampanie, ale to tylko jeśli chcemy regulować budżet dla każdej z nich osobno). 9 słów to raczej za mało (choć zdarzają się rzadkie wypadki, że jest to sensowne rozwiązanie) - pododawaj odmiany tych słów oraz łącz je ze słowami typu: tani, najtaniej, najlepsze, promocja itp. Do tego używaj nazw specjalistycznych, marek itp.

Powodzenia.

Marketing Manager w Edukey - Szkolenia Komputerowe i Marketingowe

Wydawca portalu TwojaEuropa.pl - Życie, Studia i Praca za Granicą

logo-edukey-twojaeuropa.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flash jest w pewnym stopniu czytany przez Googla, ale z pewnością reklamy takich stron mają gorszy wynik jakości. Da się mierzyć konwersje na stronach flashowych, ale to wyższa szkoła jazdy - trzeba zrobić stronę flashową tak, aby miała podstrony - a przynajmniej kilka stron np z podziękowaniem za zapisanie na newsletter.

Ale generalnie robienie całych stron we flashu w 90% nie jest uzasadnione. Ale nie będę tu zaczynał sporu na temat flasha bo to dla wielu osób drażliwy temat ;P

Marketing Manager w Edukey - Szkolenia Komputerowe i Marketingowe

Wydawca portalu TwojaEuropa.pl - Życie, Studia i Praca za Granicą

logo-edukey-twojaeuropa.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predict4u

a jak dal w jednej Adgrupie keyword: wycieczki na marsa

a w drugiej: tanie wycieczki na marsa

i ktos w wyszukiwarke wpisuje wlasnie: tanie wycieczki na marsa

to co wtedy?

podpowiem, te keywordy "zachodzą na siebie", dublują, pasuja do obu Adgroups, i co robi gugiel? puszcza je na zmiane: raz wariacja dla jednej Adgrupy, raz dla drugiej.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności