Skocz do zawartości

2 reklamy na podstornie i obiżnie CTR?

dzidzia85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem początkującym więc prosze nie krzyczcie jak zadaje złe pytanie. Chodzi mi o to czy jak mam na podstronie np 3 reklamy i w 2 ludzie klikają a w tą jedną kompletnie nie to czy ona nie obniza mojego CTR? bo gdzies czytałem ze CTR to jest jakość reklamy czyli rozumiem, że jak jest jedna i nikt w nią nie klika to powinna obniżać się jej jakość, czy tak nie jest?

Najlepsze programy w sieci

ComboFix najlepszy do usuwania szkodników w komputerze

Trzeba odróżniać CTR reklamy od CTR boksu reklamowego i CTR strony.

Jeśli masz 3 jednostki, w każdej po 4 reklamy na jednej podstronie, w sumie masz 12 reklam. Załóżmy, że się nie powtarzają.

Jeśli interesuje Cię CTR strony, więcej jednostek reklamowych -> większe CTR. W uproszczeniu rzecz jasna.

Jeśli interesuje Cię CTR boksu reklamowego, dodanie drugiego boksu, w który ludzie będą klikać, może spowodować obniżenie CTR pierwszego boksu.

Jeśli interesuje Cię CTR pojedynczej reklamy, sprawa wygląda podobnie jak w przypadku boksów.

A tak w ogóle to powinno Cię interesować eCPM strony. :P

Generalnie jestem zdania, że im więcej boksów, tym lepiej. Nawet nie dlatego, że się zarzuca usera reklamami i zmusza go do kliknięcia. Po prostu im więcej boksów, tym więcej reklam się tam wyświetla. Będą się więc wyświetlać również reklamy o niższym CPC zalicytowanym przez reklamodawcę, co może powodować zwiększenie naszych zarobków, jeśli dopiero te gorsze reklamy są dobrze dopasowane do naszej treści.

Mam też pytanko co znaczy wstrzymać płatności, bo widziałem jeden taki postac, że ktoś radzi wstrzymać w tym miesiacu, ale po co się wstrzymuje? i jeszcze ostatnie pytanko czy po banie od adsense mozna sie ponownie zarejestrować na tę samą domene co dostałem ban? bo nie wiem za bardzo ile jest rodzajów banu:) czy jeżeli dostał bym za coś bana to czy oni to liczą na domene czy jak? po jakim czasie mozna na nowo jak cos...