Skocz do zawartości

Usability po polsku?


Tobi

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając internet natknąłem się na grupę usability firmy Janmedia. ZTCW firma robiła audyt usability m.in. dla ING Banku Śląskiego.

Po pierwsze: użyteczność systemu transakcyjnego ING jest dla mnie bardzo dyskusyjna - w moim odczuciu menu jest mało zrozumiałe i w zakresie usability jest tam jeszcze spore pole do popisu.

Po drugie: strona Janmedia - https://www.janmedia.pl/lista_usability.xml - np. linki bez podkreśleń, kolorowe nieopisane kwadraty jako buttony - dla mnie są to najbardziej podstawowe zaprzeczenia idei użyteczności.

Jakie są Wasze odczucia? Czy tak wygląda usability po polsku?

Edit: nie mam na celu atakowania nikogokolwiek ani krytykowania działalności firmy Janmedia. Zastanawiam się nad tym z czysto zawodowego punktu :(

⇅ Sprawdź czy nadal jest zielono u Ciebie i konkurencji poprzez nowoczesne monitorowanie pozycji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że mam konto w ING i konto netowe jest dla mnie mało przejrzyste, z intuicyjnością ma dla mnie mało wspólnego. Mam drugie w Banku Ochrony Środowiska i jest o wiele lepsze, wszystko ładnie opisane rozwijane przejrzyste menu transakcji sama radość..

Nie mówiąc o tym jak konto w ING się zakłada, tragedia jakieś pisanie haseł długopisem, przy kobiecie otwierającej rachunek. Jak dla mnie to nie jest za bardzo przyjazdne. W innych bankach jest o wiele łatwiej. Pierwszy przelew w ING robiłem z tego co pamiętam w 20 minut zanim doszedłem co i jak. Jakieś dziwne klimaty z autoryzacją mają, myślałem że konto będze aktywne od razu - chce przelew robić a tu jakiś psikus. Wogóle okna przeglądarki mi się pootwierały przy tej autoryzacji. Dałem sobie spokuj z transakcjami w ING.

[edit]

Przy otwieraniu rachunku kobieta która mnie obsługiwała doskonale znała moje hasła bo musiała je powprowadzać jeszcze się dopytywała co to za literka. Póżniej problemu z CapsLockiem bo trzeba z małych. Ehh.. wywarli na mnie bardzo złe wrażenie.

Zajmuję się optymalizację oraz pozycjonowaniem stron internetowych, wystawiam F.Vat. Proszę śmiało pisać, dzwonić, chętnie odpowiem na wszelkie pytania, wycenię frazy, doradzę.

https://websy.pl/ kontakt@websy.pl, tel: 697715522, NIP: 716-254-81-05, REGON: 060330653

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w mbanku 10 różnych kont i polecam, jednak nie to jest tematem wątku :(

Proszę o Wasze odczucia na temat usability wg firmy Janmedia lub też inne przykłady wykonania audytów usability przez firmy, które się tym zajmują zawodowo (czy profesjonalnie to spróbujemy tu ustalić).

⇅ Sprawdź czy nadal jest zielono u Ciebie i konkurencji poprzez nowoczesne monitorowanie pozycji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) nawet strona Jacoba Nielsena (guru usability) ma ewidentne błędy. Zazwyczaj jest tak, że szewc bez butów chodzi. Co do ING to nie miale przyjemności, ale widziałem parę serwisów które Janmedia przerobili i naprawdę są nieźle zrobione. Oczywiśćie zawsze można lepiej i więcej, ale nie zawsze mozna się dogadać ze zlecającym.

Janmedia dali wiele w rozwoju dostępności i użyteczności serwisów, samo nagłaśninie problemu w Polsce to prawie tylko Janmedia, to także największa grupa dyskusyjna w Polsce dotycząca tej tematyki.

Nie wiemy ile w tym (bank ING) pracy Janmedia a ile widzimisię osób odpowiedzialnych za witrynę ING. To niestety nie jest zawsze jednoznaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie w tym miejscu dobrym określeniem jest, że szewc bez butów chodzi.

U siebie też to widzę :) Z tym że ja student jestem a nie firma o takim zasięgu.

Szczególnie brzydko formularz jest zbudowany...

Na blogu:

pozycjonowanie a etyka. A za parę dni słów kilka o smacznych i lekkostrawnych preclach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: użyteczność systemu transakcyjnego ING jest dla mnie bardzo dyskusyjna - w moim odczuciu menu jest mało zrozumiałe i w zakresie usability jest tam jeszcze spore pole do popisu.

Serwisy banków nie są dobrym przykładem "użyteczności". Takie strony mają być trudne i nieintuicyjne - dlaczego ?

Dlatego by Pan Zenek, Józek czy Pani Hania po nauczeniu się obsługi, tą trudność dodadzą do problemów podczas chęci przejścia do innego banku, bo tam będzie tak trudno jak tu a to już umiem.

Niestety na razie banki nie będą nic zmieniały, walka o klienta jeszcze się nie zaczęła.

Co do innych stron "robionych" przez tą Firmę to się nie wypowiem.

Z cyklu "Przysłowia Polskie":
- "We wakacja jak i w wiosnę - Google podskakuje se radośnie."
Mój blog o pozycjonowaniu i nie tylko... Strona firmowa - www.antygen.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam konto Inteligo od... nie pamiętam już kiedy - od początku chyba. Panel Inteligo zawsze miał prostą i wręcz intuicyjną obsługę. Raz zrobili chyba większe co nieco na stornie i musiałem się przyzwyczajać chwilę.

Ale to co pisze Mkane ma sens - mi się nie chce zmieniać banku, bo wszystko działa i jest proste. Co, będę na bardziej skomplikowane zamieniał? Mój sąsiad ma ING, i z pewnością już go nie zmieni - dwa miesiące robiłem mu przelewy zanim się nauczył ;-) Jeszcze inny kolega ma - chyba przelewy24 (jeśli mają bank). I choć młody chłopak, to miał szalone problemy z obsługą i zrobieniem prostego przelewu, zawsze prosił swoją dziewczynę o pomoc. On też z pewnością nie zmieni banku, bo zbyt dużo wysiłku kosztowało go opanowanie tej magicznej umiejętności.

Ludziom żal czasu jaki poświęcają na naukę, więc po co marnować czas po raz kolejny?

pozdrowienia

Dla tych, co lubią zdjęcia planet: Planety i ich zdjęcia, dla tych, co lubią katalogi stron: Podwójny katalog stron. Albo Idź do diabła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności