Skocz do zawartości

Czy na 5 145 wyświetleń - 46 wejść to dobry wynik?


Michal_J

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Będę wdzięczny za podzielenie się informacjami jak w Waszym przypadku wygląda spraw ilości wejść do wyświetleń reklamy.

Dla mnie wygląda to dziwnie mało mimo, że jest to powalająca różnica między wynikami z onetu gdzie wejścia są sporadyczne do ilości wyświetleń boksu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo malo ale wejscia zaleza glownie od zainteresowania ludzi danym tematem i także opisem w boksie. Chodzi o to że na hasło Newsy !! Informacje prasowe będzie więcej wejść w stosunku do wyświetleń niż na np. na psy rasowe. Dobry opis też pewnie zwiększy ilość wejść.

Kolejna sprawa to że sporo osób umie już odróżnić reklamy google od pozostałych wyników wyszukiwania a wśród większości Polaków niestety pokutuje teza w stylu:Samemu g..o mieć ale by sie ktoś przypadkiem na mnie nie wzbogacił" więc jest i spadek klikalnośći

Sklep dla sportowców w którym znajdziesz Odżywki oraz suplementy diety dla sportowców, sprzęt siłowy i fitness oraz akcesoria do sportów walki i treningowe Hurt-Detal. Szybka wysyłka na terenie polski i za granicę.

Sklep producenta sprzętu siłowego, fitness oraz akcesoriów do sportów walki. Wysoka jakość, przystepne ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reklama jest na słowa dla których jestem na 9 pozycji lub 18 - dla słowa gdzie jestem na 2. miejscu podarowałem sobie wyświetlanie.

Co do pozycji - staram się by to była pierwsza trójka - tzn staram się nie spać na np. 5 pozycję.

gielo właśnie tego nie umiem pojąć - dla mnie jeżeli jest tyle wyświetleń to znaczy że ktoś tego szuka a co za tym idzie jest zainteresowany daną tematyką.

Kurde i tak te 50 kliknięć to cały dzienny budżet ;) ale w miesiącu daje to już 600 zł więc w sumie nie tak mało :P

Popatrzę jeszcze na opisy konkurencji co to oni tam na wypisywali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz poniżej 1% CTR - to baaaardzo zły wynik. Musisz koniecznie zawęzić słowa kluczowa, dodać wykluczające itp.

Co do pozycji - staram się by to była pierwsza trójka - tzn staram się nie spać na np. 5 pozycję.

Pisałeś wcześniej, że nie reklamujesz się na hasła gdzie masz wysokie pozycje w serpach. Do tego masz niski budżet. Zatem w ogóle nie powinieneś reklamować się wizerunkowo. Czyli lepiej dla ciebie być na pozycji 7-9 za mniejsze CPC bo będziesz miał więcej kliknięć przy tym samym budżecie. Zatem proponuje dać możliwie niski CPC (nie wiem jaka branża więc ciężko powiedzieć jaki będzie optymalny).

gielo właśnie tego nie umiem pojąć - dla mnie jeżeli jest tyle wyświetleń to znaczy że ktoś tego szuka a co za tym idzie jest zainteresowany daną tematyką.

Dużo wyświetleń a mało kliknięć to przede wszystkim zbyt szeroko dobrane słowa kluczowe (twój link jest mało skorelowany z tym czego szuka internauta), źle dobrane teksty (mało interesujące, bez słów kluczowych w treści...) itp.

Kurde i tak te 50 kliknięć to cały dzienny budżet :) ale w miesiącu daje to już 600 zł więc w sumie nie tak mało :)

Czyli CPC okolo 40groszy rozumiem. to nie takie tragiczne, ale zależy od branży. jak dasz niszowe słowa kluczowe i niskie CPC przy tym samym budżecie będziesz miał nawet kilka razy więcej wejść na stronę. w dodatku niszowe hasło to zwykle bardziej wartościowy traffic = wiecej konwersji.

Przy takim budżecie i kiepskim CTR wyłącz też reklamy kontekstowe i zostań tylko przy wyszukiwarce. Kontekst to niski CTR i gorszy traffic.

Popatrzę jeszcze na opisy konkurencji co to oni tam na wypisywali :D

Najlepszą zasadą jest pisać teksty zupełnie inne niż konkurencja - wyróżniaj się. używaj też słów kluczowych w tekście - są one pogrubione.

Marketing Manager w Edukey - Szkolenia Komputerowe i Marketingowe

Wydawca portalu TwojaEuropa.pl - Życie, Studia i Praca za Granicą

logo-edukey-twojaeuropa.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz koniecznie zawęzić słowa kluczowa, dodać wykluczające itp.

Tzn? po co wykluczające się ? żeby te prawidłowe nabrały większej siły?

Pisałeś wcześniej, że nie reklamujesz się na hasła gdzie masz wysokie pozycje w serpach. Do tego masz niski budżet. Zatem w ogóle nie powinieneś reklamować się wizerunkowo. Czyli lepiej dla ciebie być na pozycji 7-9 za mniejsze CPC bo będziesz miał więcej kliknięć przy tym samym budżecie. Zatem proponuje dać możliwie niski CPC
Tak pod słowo dla którego jestem na 2 wyniku wstrzymałem w kampanii bo szkoda kasy na to ;)

A co po 7-9 pozycji - czy ktoś sprawdza tak daleko? Na 9 pozycji to ja jestem normalnie

Dużo wyświetleń a mało kliknięć to przede wszystkim zbyt szeroko dobrane słowa kluczowe (twój link jest mało skorelowany z tym czego szuka internauta), źle dobrane teksty (mało interesujące, bez słów kluczowych w treści...) itp.

Wydawało mi się, że było ok ale w sumie jak przeczytałem co napisałeś to jednak chyba było robione pod słowo które zostało wstrzymane przez tą wysoką pozycję - zmieniłem opis już pod słowa dla których jest kampania.

Co do słów kluczowych są mocno dokładnie wybrane - to są zaledwie 3 słowa - a w sumie dwa w odmianie liczbowej.

...jak dasz niszowe słowa kluczowe i niskie CPC przy tym samym budżecie będziesz miał nawet kilka razy więcej wejść na stronę. w dodatku niszowe hasło to zwykle bardziej wartościowy traffic = wiecej konwersji.
Tego jakoś nie łapie :) co mi dadzą słowa niszowe? małą konkurencje na specjalistyczne słowa? Tylko czy to nie jest rozdrabnianie kasy za duże - tzn im więcej kampanii czy słów tym mniej kasy idzie na te główne słowa
Przy takim budżecie i kiepskim CTR wyłącz też reklamy kontekstowe i zostań tylko przy wyszukiwarce. Kontekst to niski CTR i gorszy traffic.

Już wyłączyłem - zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jak bardzo niski CTR masz. Olej, tak jak napisali powyżej, sieć Google i daj tylko dla wyszukiwania. Dla porównania - w jednej kampanii, którą obsługuję CTR dla sieci był 0,03%, a średni dla wszystkich w wyszukiwaniu - 9%. Na niektóre słowa nawet w okolicy 15%.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sorry, że dopiero teraz odpisuję.

Tzn? po co wykluczające się ? żeby te prawidłowe nabrały większej siły?

Żeby nie wyświetlać reklamy osobom które nie są zainteresowane tematem - dzięki temu zwiększasz CTR (a zarazem jakość kampanii, co się przekłada na niższe CPC) i będziesz miał bardziej wartościowy ruch na stronie (unikniesz osób które klikną z ciekawości lub źle zrozumieją czego dotyczy reklama). Można powiedzieć, że zwiększa się w ten sposób siłę tych prawidłowo stargetowanych.

Tak pod słowo dla którego jestem na 2 wyniku wstrzymałem w kampanii bo szkoda kasy na to :)

A co po 7-9 pozycji - czy ktoś sprawdza tak daleko? Na 9 pozycji to ja jestem normalnie

To dobrze, szkoda kasy na dublowanie wyników.

Na 9 pozycji jesteś normalnie? Mówisz o wynikach płatnych czy organicznych? Jeśli jesteś na dane słowo na 9 pozycji w wynikach organicznych, to przy skromnym budżecie szkoda się wyświetlać na to słowo w linkach płatnych. Poszukaj innych słów pasującej do tematyki strony, bardziej niszowych (takie są tańsze - mam kampanię w której za jedno słowo kluczowe płacę 1grosz przy czym generuje ono średnio 500 wejść dziennie, czyli za 5zł 500 wejść [sic!]). Opłaca się robić longtail - czyli kombinacje słów kluczowych z wyrażeniami typu tani, najtańszy, nowy, promocja itd...

Pozycje 7-9 też klikają, wierz mi :)

Wydawało mi się, że było ok ale w sumie jak przeczytałem co napisałeś to jednak chyba było robione pod słowo które zostało wstrzymane przez tą wysoką pozycję - zmieniłem opis już pod słowa dla których jest kampania.

Co do słów kluczowych są mocno dokładnie wybrane - to są zaledwie 3 słowa - a w sumie dwa w odmianie liczbowej.

3 słowa? W ten sposób zmniejszasz sobie wynik jakościowy kampanii. Najbardziej opłacalne są słowa niszowe, rzadko wyświetlane, ale za zwyczaj tanie i o wysokim CTR. Przy dużych budżetach i szerokiej tematyce robi się bazy na 5-10tyś słów kluczowych ;) Zrób listę chociaż z 20-50 słów.

Tego jakoś nie łapie :) co mi dadzą słowa niszowe? małą konkurencje na specjalistyczne słowa? Tylko czy to nie jest rozdrabnianie kasy za duże - tzn im więcej kampanii czy słów tym mniej kasy idzie na te główne słowa

Mała konkurencja, małe CPC, duże CTR, duża wartość traficu. A co Ci tak zależy żeby klikali akurat te np "dzwonki" za 70gr jak mogą klikać "fajne dzwonki polifoniczne" za 15gr ? Przy skromnym budżecie pewnie i tak nie dasz rady obłożyć swoimi reklamami wszystkich zapytań (chyba, że bardzo niszowa branża). Zrób sobie raport jakiemu % osób są wyświetlane twoje reklamy - jeśli poniżej 70% to spokojnie możesz robić wykluczenia i rezygnować ze słów ogólnych na rzecz doprecyzowanych czy niszowych. Jeśli będziesz się wyświetlał na 90-100% zapytań i nie będzie Ci schodził dzienny budżet to wtedy dodaj jakiś słowa ogólne, żeby zwiększyć ilość wyświetleń. Ale to Ci prawdopodobnie nie grozi :P

Generalnie im mniej wyświetleń a więcej kliknięć tym lepiej.

Przeczytaj od deski do deski całe Centrum Edukacyjne adWordsa - to Ci się szybko zwróci.

Pozdrawiam

Marketing Manager w Edukey - Szkolenia Komputerowe i Marketingowe

Wydawca portalu TwojaEuropa.pl - Życie, Studia i Praca za Granicą

logo-edukey-twojaeuropa.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności