Skocz do zawartości

Jak najlepiej wykorzystac kampanie


lectric

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chcialbym wydac na kampanie AdWords ok. 20 tys pln (4 serwisy). Czy wogole jest sens a jesli tak to co zrobic w kampanii aby wykorzstac ja jak najlepiej.

Darmowe ogłoszenia dla wszystkich wymagających tak wiele ;)

Dodając artykuł w Presell page podnosisz swoją pozycję !

Firma w internecie , porady , solucje, baza firm zapraszamy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlecić komuś poprowadzenie jej :D

Tak naprawdę żeby bawić się w adwords też trzeba mieć wiedzę i doświadczenie :P

edit:

mozna miec 3 linki w podpisie

Pozdrawiam, (-;

www.topposition.pl - Top Position

tp468x60_banerrr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adwords wykorzystujesz podobnie jak pozycjonowanie - to skierowany ruch z wyszukiwarek. Ważne hest jak podejdziesz do obliczenia kosztów - jezeli to tylko możliwe ustal cele, tak żeby optymalizować kampanię pod względem konwersji czy osiągnięcia celów, a nie zwykłych UU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adwords dzięki swojej "policzalności" powinno być traktowane jak inwestycja - dokładnie, to co mrtn pisze.

Trzeba podejść do tego od strony ROI - czyli zwrotu z inwestycji - ile zarabiam na każdej zainwestowanej złotówce.

Trzeba wyjść z założenia, jaki będziesz miał budżet miesięczny np i ile dzięki temu można zarobić.

Chyba, że mówimy o kampanii wizerunkowej, to nie przeznaczałbym całej kasy na adwordsa. Są też lepsze sposoby na to.

Podaj jakieś konkrety :)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kampanie AdWords mogą być prowadzone dla różnych celów:

-prestiżowy

-ilość odwiedzin

-zarabianie kasy

Można oczywiście połączyć niektóre elementy.

W każdym przypadku możemy prowadzić kampanie w inny sposób.

Najlepszym sposobem jest zatrudnienie firmy zajmującej się tym zawodowo - wydać w Google 20 tys. to może być szybka piła.Ważne żeby te pieniądze były spożytkowane z głową.

Radzę poszukać dobrej firmy - poczytać ich oferty. Niestety wiele z tych firm idzie na duży zysk - z marną wiedzą o prowadzeniu kampanii reklamowych.

pozdrawiam

Jarol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prestiżowy? Chyba wizerunkowy :)

Wizerunek, to też kasa, ale nie przekłada się wprost. Za dużo czynników na to wpływa i jest problem ze zmierzeniem tego. Odradzam przy takim budżecie kampanię w sieci strony - wyniki wyszukiwania i to dobrze zoptymalizowane.

W razie czego chętnie coś podpowiem i doradzę - albo poprowadzę takową kampanię:

https://www.dwazero.pl/, kontakt przez formularz na stronie lub PW na forum.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego chętnie coś podpowiem i doradzę - albo poprowadzę takową kampanię:

https://www.dwazero.pl/, kontakt przez formularz na stronie lub PW na forum.

fajna reklama. A teraz na potwierdzenie swoich umiejętności proszę o uzasadnienie tego zdania - które pachnie mi niestety brakiem znajomości tematyki :D.
Odradzam przy takim budżecie kampanię w sieci strony - wyniki wyszukiwania i to dobrze zoptymalizowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna reklama. A teraz na potwierdzenie swoich umiejętności proszę o uzasadnienie tego zdania - które pachnie mi niestety brakiem znajomości tematyki :(.
Odradzam przy takim budżecie kampanię w sieci strony - wyniki wyszukiwania i to dobrze zoptymalizowane.

20k uważam za mały budżet na 4 serwisy i lepiej się go spożytkuje wydając go w wynikach wyszukiwania, niż na sieć stron (adsense), gdzie konwersja jest przeważnie o rząd mniejsza.

Optymalizacja? Na początek dobre strony docelowe - coś, o czym wiele osób na początku zapomina. Same słowa kluczowe wyjdą w praniu - tzn dobry ich zestaw ciężko przewidzieć na samym początku.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20k uważam za mały budżet na 4 serwisy i lepiej się go spożytkuje wydając go w wynikach wyszukiwania, niż na sieć stron (adsense), gdzie konwersja jest przeważnie o rząd mniejsza.

To jest o czym piszę - wyciąganie wniosków na podstawie kilku niepewnych danych.

Po pierwsze nie znamy tych serwisów, a konwersja, rodzaj reklamy i cała reszta zleży w znacznym stopniu od branży.

Po drugie w przypadku reklamy na stronach nie spotkałem się nigdy z konwersją niższą o rząd wielkości - często jest to konwersja wynosząca od 30 do 100% konwersji z linków płatnych - biorąc pod uwagę często kilkukrotnie niższy CPC oznacza to, że koszty są porównywalne, a przy odpowiedniej optymalizacji NIŻSZE niż w linkach sponsorowanych. O rząd wielkości jest mniejszy CTR (a to zupełnie inna bajka) - który de facto nie przekłada się na koszty. Nie twierdzę, że w danym wypadku lepsza będzie reklama na stronach, ale nie można sformułować odwrotnego twierdzenia bez podstaw merytorycznych.

Powyższe dane wyciągam na podstawie około 80 kampanii na łączne kwoty przekraczające miesięcznie 100 tyś. zł oraz rozmów z ludźmi zarządzającymi podobnymi budżetami.

Przejście egzaminu Googola nie gwarantuje jeszcze nabycia doświadczenia.

Przykro mi, jeżeli cię uraziłem, ale jeżeli wiedza na która pracowałem długo nie zgadza się z tym co czytam staram się reagować i już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - ja lubię konstruktywną krytykę i nie jeżę się na każdą dyskusję :)

Nie mam takiego doświadczenia i nie obracam aż tak dużym budżetem - gdybam i wypowiadam się na podstawie własnych doświadczeń i tego czego zdążyłem się dokształcić od innych.

Dane z archiwalnej kampanii:

1. 19 389 / 306 783 / 6,32%

2. 4 372 / 12 019 826 / 0,03%

Odpowiednio 1 i 2 - wyszukiwanie / sieć stron

i kolejno kliknięcia / wyświetlenia / CTR

A stosunek wydanej kasy, na wyszukiwanie / sieć - 4 do 1. Dodatkowo reklamy wyświetlały się na mało atrakcyjnych stronach oraz ściągały ruch niskiej jakości. Tyle dobrze, że branża na tyle specjalistyczna, że brak właściwie stron MFA z taką tematyką. Brak też niestety dobrych jakościowo stron, gdzie można by skierować reklamę. Na podstawie tego wszystkiego namówiłem klienta na rezygnację z wyświetlania w sieci stron i kasę przesunąć na wyszukiwanie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 19 389 / 306 783 / 6,32%

2. 4 372 / 12 019 826 / 0,03%

Te dane o niczym nie świadczą - brakuje brakuje CPC i konwersji na cel (jeżeli została zdefiniowana)

Jeżeli konwersja była dla pkt. 1 np.: 10% a dla pkt drugiego 3%, a CPC dla punktu pierwszego 0,90zł a dla drugiego 0,15zł

to oznacza że reklam na stronach była bardziej opłacalna.

Mam nadzieję, że na coś się przyda ta wiedza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności