Skocz do zawartości

Sklep internetowy i strona firmowa pozycjonowanie?


lukmar.net

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie jak sie zapatrujecie na coś takiego.

Pozycjonuje strone firmową pod danymi frazami, zacząłem pozycjonować już rok temu i są fajne w każdym razie satysfakcjonujące wyniki.

Teraz klient założył sklep oferujący jego produkty, czyli tematyka podobna.

Mam pytanko co myślicie to tym aby:

pozycjonować pod tymi samymi hasłami?

Pozycjonować pod całkiem innymi słowami? ( zwiększy o zakres obu stron, zwiększy wejscia)

jak lepiej podpisać?

sklep intenretowy oferujący, (aby podkreslic ze to sklep a nie jakas tam strona)

czy raczej pozycjonowac ogolnie,

Podkreślam, że na stronie firmowej będzie link i banner do sklepu wiec bedą wejścia z odwiedzanej strony producenta nie tylko z wyszukiwarki google.

Jakie zatem macie doświadczenie w tej dziedzinie sklepow internetowych

zaczalem pozycjonowac i juz pod wszystkimi slowami mieszcze sie w 20 kilka w pierwszej 5

www.j8.pl - program partnerski, sprzedaz tapetek i aplikacji na telefony sprawdz!!

www.sms.j8.pl - tapety na komórkę za 1 zl

www.lukmar.net -Pozycjonowanie optymalizacja, projektowanie stron www

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozycjonować pod tymi samymi hasłami?

Pozycjonować pod całkiem innymi słowami? ( zwiększy o zakres obu stron, zwiększy wejscia)

Pozycjonuj obie strony na takie hasła, które zapewnią jak najwięcej klientów (nie wejść).

Sklep załóż w innej domenie (jak jedna strona dostanie filtr czy coś, to zawsze jeszcze zostanie ta druga).

Program partnerski na Twoje katalogi i precle! Nawet 20% prowizji!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wszystko, no może dużo zależy od oskryptowania. Sklep internetowy, jeśli jest dobry i przystosowany pod wyszukiwarki pozycjonuje się dość łatwo. Robię to od maja tego roku na domenie, na której do tej pory przez rok "wisiała" zwykła strona w HTML-u, całkiem nie pozycjonowana.

Efekty są już widoczne. Duża w tym zasługa linków wewnętrznych.

Uważam, że jeśli chodzi o sklep, to znaczenie ma:

- skrypt: jak sklep to dobry, polecam www.sote.pl, jeśli zwykła strona to XHTML z css-ami, jak blog to WordPress,

- duża ilość produktów - umożliwia linkowanie wewnętrzne,

- dodatkowa treść - umożliwia linkowanie wewnętrzne właśnie do tych produktów,

Np. Założyłem kategorię w sklepie, gdzie umieszczam tylko "dodatkowe informacje o produktach". Ma to sporo zalet:

- pozycjonerską - masz dodatkową treść na stronie, z której możesz linkować do podstron danych produktów,

- marketingową 1 - klient może poczytać szczegółowo o produktach, dzięki temu masz więcej miejsca na to żeby wykorzystać wszystkie możliwości do tego, żeby zachęcić go do zakupu,

- marketingową 2 - możesz w tej treści przekazywać interesujące klienta informacje, zwiększysz w ten sposób zainteresowanie Twoją stroną i zachęcisz do ponownego jej odwiedzenia (np. porady praktyczne wykorzystania produktów, sprawy związane z bezpieczeństwem ich użytkowania).

Jak to zrobić? Zależy od sklepu, ale najczęściej jeśli nie wpiszesz ceny dodając nowy produkt, a w opisie produktu podasz informacje, tworzysz produkt, który w sklepie będzie posiadał tylko link do "pełnego opisu produktu", czyli do pełnej treści Twojej informacji. Takiego produktu nikt nie kupi, bo nie wyświetli sie mu koszyk. Może to służyć jako świetna podstrona informacyjna.

Jeśli chodzi o podpis sklepu, to ja osobiście preferuję używanie logicznego tagline'a z użyciem nazwy firm, marek, słów kluczowych. Staram sie "uciekać" od stwierdzenia "sklep internetowy". Sklepów jest już bardzo dużo i nie wszystkie maja dobrą markę, a witryna firmowa zawsze jest czymś poważnym, dającym zaufanie. A o to przecież chodzi w Internecie.

Ja pozostawiam zawsze stwierdzenie "sklep internetowy" dla określenia funkcjonalności danej strony.

Docieram ostatnio do różnych badań na ten temat i wyniki też pokazują taki trend.

Pozdrawiam i życzę sukcesów,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedz.

Sklep już istnieje, został napisany od podstaw, nie uzywalem komercyjnych wersji dostepnych w sieci. Jest pod inna domena.

Właśnie doszedłem to tego samego wniosku o podpisie i wurzuciłem stwierdzenie sklep internetowy, bo w sumie jak ktoś szuka towaru i jest opisany w tytule to wejdzie i zobaczy, tym bardziej ze w sklepie sa opisane dokładnie modele danego produktu z nazwa i podkategoria.

Co do "dodatkowych informacji o produkcie" bardzo interesująca sprawa. W sklepie jest FAQ gdzie opisujemy różne ciekawostki z dziedziny pod jaka jest sklep. Też to daje trochę plusów pod pozycjonowanie, bo tak na prawdę można tam umieścić wszystko, natomiast, chętnie założę coś takiego jak dodatkowe informacje o produktach, może tam umieszczę dane firm co produkuja dany produkt i różne ciekawe informacje co nie są ujęte w opisie produktu, przetestować zawsze można.

W związku z tym co myślicie o faq zeby tam zamieścic trochę treści marketingowych z odnosnikami do produktów.

Np. sklep zawiera lakiery samochodowe i w faq temat lakierowanie, opisac zastosowanie danych produktów z linkiem do kategori gdzi esie znajduje dany produkt.`

www.j8.pl - program partnerski, sprzedaz tapetek i aplikacji na telefony sprawdz!!

www.sms.j8.pl - tapety na komórkę za 1 zl

www.lukmar.net -Pozycjonowanie optymalizacja, projektowanie stron www

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje rowniez na podstronach produktow umieszczac linki wewnetrzne do aktow.

A wracajac do sedna tematu to poczytaj o szerokim pozycjonowaniu:

https://seolife.pl/archives/2007/03/pozycjo...u-w-e-commerce/

Zwiedzaj multimedialnie TRÓJMIASTO z AUDIO PRZEWODNIKIEM - bądź indywidualny.

certyfikat energetyczny świadectwo energetyczne charakterystyka energetyczna

Tradycjonalne jak i modernistyczne DONICE doskonale się nadają do urozmaicenia mieszkania, miejsca pracy jak i ogrodowych zaciszy domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym co myślicie o faq zeby tam zamieścic trochę treści marketingowych z odnosnikami do produktów.

Np. sklep zawiera lakiery samochodowe i w faq temat lakierowanie, opisac zastosowanie danych produktów z linkiem do kategori gdzi esie znajduje dany produkt.`

witam,

myślę, że to doskonały sposób na zwiększenie ilości treści marketingowej, z której zawsze można linkować.

Pamiętaj tylko, żeby nie linkować z kategorii, tylko z produktu i do produktu ale z innej kategorii.

Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta: wyszukiwarki (czytaj: Google) indeksują pierwszy napotkany link na stronie, a że my nie wiemy, który będzie pierwszym, najlepiej umieścić tylko jeden do danej podstrony, ten o który nam chodzi - pozycjonujący.

Jeśli już na tej podstronie jest link do danego produktu (wynikający z budowy strony) a my dodamy drugi, nasza praca może nie przynieść efektów.

Zauważ, że kategorie mają już linki do różnych produktów, dlatego najlepiej linkować z produktów, są one najgłębiej w strukturze sklepu, dzięki temu nie mają linków do innych produktów. Mają natomiast linki do kategorii, dlatego do nich nie linkujemy. Produkty w sklepie mają też pod opisem linki do produktów tej samej kategorii, dlatego z tych samych powodów nie linkujemy do tych podstron.

Ktoś powie, że możemy przecież użyć parametru: rel="nowfollow", który zakazuje dostępu wyszukiwarce do tak oznaczonych podstron i jej indeksowania, ale w sytuacji sklepu może okazać sie to bardzo trudne. Zdecydowanie łatwiej zrobić to ze zwykła stroną HTML.

Oskryptowanie sklepu daje nam pewne ograniczenia w pozycjonowaniu w jednym miejscu, ale umożliwia i daje szanse w innym. Taka specyfika.

Trochę to skomplikowane w opisie, ale jak sie w to wgłębić po kolei to powinna wyjść logiczna całość.

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności