Skocz do zawartości

Po czym poznać Smart Pricing


joketown

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Po czym można poznać, że strona znalazła się w Smart Pricing? Nie wątpię, że po niskich stawkach, ale.. no właśnie..

Na mojej stronie z dowcipami dotychczasowa średnia kasa za klika wynosiła 3-5 centów. Od 2 tygodni, dziennie serwis odwiedza średnio 30-50 unikalnych userów więcej niż dzień wcześniej, przez co np wczoraj liczba klików wynosiła 5, 6 razy tyle niż 2 tygodnie temu i wcześniej. Wzrosła oglądalność, wzrosła dość sporo liczba klików, ctr w normie, a kasa w dół. W porównaniu z tym co było jeszcze niedawno za klika przeważnie mam 1 lub 1,5 centa. Trwa to od paru dni. Czy może to być SP (czasem zdarzają się mimo wszystko pojedyncze kliki za kilkanaście centów), czy może kwestia tematyki strony (ale przecież było lepiej.. tutaj przydałaby się opinia kogoś, kto siedzi w podobnej tematyce). Czy wzrost oglądalności/klikalności strony może mieć negatywny wpływ na zarobki? O ile pamiętam, nie powinien.. Nie chcę specjalnie bawić się filtrami reklam (w filtrze mam jedynie sklep merlina). Czy to może po prostu koniec miesiąca (chociaż i tu mam wątpliwości, bo opinie co do wpływu końcowych dni są różne). Czy są jakieś działania, które mogą wspomóc, lub przywrócić poprzednią średnią za klika?

Jeszcze jedno. Nie do końca rozumiem, w jaki sposób można odnaleźć reklamy, których reklamodawca płaci za wyświetlenie, nie za klikanie. Słyszałem, że można to sprawdzić wchodząc w raporty zaawansowane -> pokaż dane wg. indywidualna reklama, zaznaczając przy okazji poszczególne kanały. Rozumiem, że jeśli jest wysoki CTR, a eCPM niski to jest coś nie tak, ale jak sprawdzić, której reklamy to może dotyczyć? Wchodząc na stronę i odświeżając ją co chwila sprawdzać, która najczęściej się na danym polu pojawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Po czym można poznać, że strona znalazła się w Smart Pricing? [...] Na mojej stronie z dowcipami dotychczasowa średnia kasa za klika wynosiła 3-5 centów. Od 2 tygodni, dziennie serwis odwiedza średnio 30-50 unikalnych userów więcej niż dzień wcześniej, przez co np wczoraj liczba klików wynosiła 5, 6 razy tyle niż 2 tygodnie temu i wcześniej. Wzrosła oglądalność, wzrosła dość sporo liczba klików, ctr w normie, a kasa w dół. W porównaniu z tym co było jeszcze niedawno za klika przeważnie mam 1 lub 1,5 centa. Trwa to od paru dni.

Dokładnie po tym, co opisałeś.

Pewnego dnia spadają Ci zarobki na stronie. Nie chodzi tu o zarobki całkowite (zależą od CTR i ilości gości) czy eCPM (zależy od CTR), ale stawkę CPC, czyli zarobek za kliknięcie.

Jak ten zarobek pewnego dnia spada np. dwukrotnie i to się utrzymuje przez tydzień, dwa, trzy, mamy do czynienia ze smart pricingiem. No albo koniunktura się pogorszyła na pewne stawki. Ale jeśli mamy zróżnicowane tematycznie strony a całe konto ma gorsze zarobki, to raczej nie można tego wiązać z koniunkturą. Zwłaszcza, że ona się z dnia na dzień skokowo nie zmienia.

Czy są jakieś działania, które mogą wspomóc, lub przywrócić poprzednią średnią za klika?

Owszem, trzeba zlikwidować przyczynę smart pricingu. A przyczyna jest jedna: kiepskie konwersje z kliknięć. Ja to widzę w ten sposób, że ona dotyka tych kont, na których są reklamy kiepsko dopasowane tematycznie do witryn. Wtedy ludzie nie są zainteresowani i nie dają reklamodawcy konwersji...

Jeszcze jedno. Nie do końca rozumiem, w jaki sposób można odnaleźć reklamy, których reklamodawca płaci za wyświetlenie, nie za klikanie. [...] jak sprawdzić, której reklamy to może dotyczyć? Wchodząc na stronę i odświeżając ją co chwila sprawdzać, która najczęściej się na danym polu pojawia?

Musisz zgadnąć... I mówię tu całkiem poważnie... W moim przypadku, gdy miałem bardzo wysoki CTR, po prostu wyłapałem reklamę, którą sam bym najchętniej kliknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, spodziewałem się odpowiedzi właśnie od Ciebie :D ale do rzeczy..

Owszem, trzeba zlikwidować przyczynę smart pricingu. A przyczyna jest jedna: kiepskie konwersje z kliknięć. Ja to widzę w ten sposób, że ona dotyka tych kont, na których są reklamy kiepsko dopasowane tematycznie do witryn. Wtedy ludzie nie są zainteresowani i nie dają reklamodawcy konwersji...

Mam 3 inne strony nie licząc tej. Są one póki co jeszcze kiepsko wypozycjonowane, bo są nowe i oglądalność jest znikoma, jednak w mojej ocenie reklamy są dobrze dopasowane, a sama treść jest unikatowa, nie kopiowana. Jeśli chodzi o serwis z dowcipami, to może tu faktycznie, ameryki nie odkrywam, dowcipów sam nie wymyślam. Są one podzielone na kategorie, a z tego co wiem, najlepiej kiedy strona jest o jednej tematyce (pytanie, czy różne kategorie dowcipów mogą być brane pod uwagę jako różne tematyki strony?). Dlatego ciekawi mnie zdanie osób mających serwis o podobnej tematyce, czy też mieli z tym problem.

Ciekawi mnie jeszcze jedno. Jak wspomniałem, serwis jest rozrywkowy, między innymi z dowcipami, zdjęciami i opisami gg. Czy gdyby dodać dział z artykułami, ocenami wydarzeń itp, miałoby to wpływ na poprawę w ocenie google contentu? Bo ta treść (przyjmijmy) unikatowa nie zawierała by raczej takich słów jak "dowcipy, humor itp", tylko treść związaną np. z wepchnięciem łokcia Dody do słoika (jeśli coś takiego by się pojawiło ;). Czy to miałoby jakiś pozytywny skutek na słowa kluczowe, które tak czy inaczej w tych informacjach by się nie pojawiały, lub na SP (bo o ile wiem, unikalny content też jest w tym przypadku ważny?

ps. i jeszcze jedno personalnie skierowane do Ciebie Lis pytanie. Z tego co pamiętam, nie jesteś zwolennikiem korzystania z filtrów. Powyżej jednak piszesz, że przyczyną kiepskiej konwersji może być złe dopasowanie tematyczne reklam do strony. Czy nie zalecasz wówczas filtrowania, jeśli np. na mojej stronie z dowcipami, znajdują się reklamy np. radcy prawnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może ja też się podzielę swoimi spostrzeżeniami.

@joketown, również jestem właścicielem serwisu o tematyce rozrywkowej (fimiki) i powiem szczerze, że od samego początku, od wrzucenia AS na strony zauważyłem lipne stawki za klik. 1-2 centy a czasami mniej niż 1c.

Nie wiem czy to taka charakterystyka reklamodawców i stawek, akurat dla tego typu serwisów, czy to właśnie smart pricing i to już od samego początku...

Moje zdanie jest takie. Zrobić witrynę(y) o bardziej ambitnym contencie, wywalić AS ze stronek ze śmiesznymi czymkolwiek i poczekać cierpliwie na reakcję wielkiego G. Niedługo planuję to zrobić, bo stawki za klik mam śmieszne.

Pozdrawiam.

Studio Moments - Nowoczesny Film i Fotografia Ślubna.

Jeśli potrzebujesz fotografa ślubnego lub kamerzysty na ślub i wesele w Krakowie lub Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego joketown: czy SP nie pojawił się czasami po wrzuceniu do filtra reklam merlina?

Nie. Wrzucenie reklam merlina, było moją pierwszą (i póki co jedyną) reakcją na spadek wartości klika.

@joketown, również jestem właścicielem serwisu o tematyce rozrywkowej (fimiki) i powiem szczerze, że od samego początku, od wrzucenia AS na strony zauważyłem lipne stawki za klik. 1-2 centy a czasami mniej niż 1c.

U mnie różnica polegała na tym, że na początku tak nie było. Serwis ma 3 miesiące, z miesiąca na miesiąc $ za klika jest mniej. Pisałem wcześniej, że ostatnio średnio 1-1,5 centa, wczoraj miałem średnią dnia 2,3 więc nieco lepiej. Nie jestem do końca przekonany, czy to SP, czy po prostu problem tematyki i braku unikalnego contentu. Nieważne, póki nie ma sytuacji, że 10 klików = 1 cent (raz tak było, ale w ciągu dnia się wyprostowało) to nie panikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawki za klika są ściśle powiązane z treścią strony. Jak masz stronę o )_)_) Maryni to nie spodziewaj się dużych stawek. Jak chcesz zarobić to zrób stronę o kredytach, bankach itp. Zobaczysz jakie mogą być stawki ;) ...najlepiej w języku angielskim, i żeby była w TOP 10 G...e.com :) Nierealne, wiem. Tak to mniej więcej wygląda.

Różnica kilku centów na jednym Klicku to normalka. Wszystko zależy od reklamy. Nie raz mam tak, że jednego dnia są takie po 1C i takie po kilkadziesiąt.

Photoshop - szczegółowe tutoriale - Photoshop - tutoriale i filmy dla początkujących.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie prawdopodobnie dopadł SP, od dwóch tygodni stawki poleciały na łeb na szyję, choć od kilku dni wyświetla mi się reklama kierowana na witrynę i z niej mam normalną stawkę za klik. Niestety tylko z niej, a z reszty jest fatalnie - po 1-2 centy. Dodam, że było sporo więcej. Teraz pytanie: czy jeśli na dane konto włączony jest mechanizm SP to reklama kierowana na witrynę posiada normalne stawki CPC? A może jest to reklama CPM i kliki nie mają tu nic do rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jeśli na dane konto włączony jest mechanizm SP to reklama kierowana na witrynę posiada normalne stawki CPC? A może jest to reklama CPM i kliki nie mają tu nic do rzeczy?

Wydaje mi się, że tu reklamodawca określa stawkę CPM i SP nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żałuję, że od paru dni nie działają kanały w Google. Joketown moim zdaniem to nie Smart Pricing, ja też prowadzę stronkę ze śmiesznymi filmami i wszystko pospadało na łeb i na szyję - dzieje się tak od ostatniego tygodnia. Czekać, czy może reklamy pozamieniać?

Sprzedam punkty systemu wymiany linków Gotlink.pl i Seomatik.pl

Wystawiam faktury VAT. Zapraszam do kontaktu d.szwaba@gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że tu reklamodawca określa stawkę CPM i SP nie działa.

Co ciekawe, dziś już nie ma tej reklamy kierowanej i stawki za klik dla kontekstowych dalej są fatalne. Sytuacja trwa już prawie dwa tygodnie, więc to pewnie SP. Coś mi się wydaje, że ciężko będzie z tego wyjść. Poblokowałem już reklamy, które mogły powodować SP, czekam i na razie nic. We'll see.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności