Skocz do zawartości

Skierowanie: kontekstowe lub witryna


gaudi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Piszę w sprawie o której na swoim blogu pisał już Lis, ale chciałbym dowiedzieć się więcej. Czyli czym różni się jedno od drugiego, które lepsze, jak zrobić by tych "lepszych" mieć więcej, a te słabsze wyeliminować lub ograniczyć. Poniżej przedstawiam screen'a jak to wygląda, a jak zobaczyć taki raport jest opisane na blogu wspominanego już użytkownika PiO.

adsense_d97b3.jpg

Pozdrawiam

gaudi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uproszczenia w dalszej części odpowiedzi będę pisać o reklamach CPC (płatnych za kliknięcia, kontekstowych) i CPM (płatnych za wyświetlenia, skierowanych na witrynę).

Na początek odpowiedź na pytanie, które z tych dwóch rodzajów reklam są lepsze. To oczywiście zależy. W przypadku stron o kiepskim eCPM (niski CTR, niskie stawki za kliknięcie) zazwyczaj lepsze są reklamy CPM. One dają stały dochód, niezależny od ilości kliknięć i dopasowania reklamy (dopasowania treści czy wyglądu).

W przypadku stron o wysokim eCPM (dobra tematyka, dobrze wkomponowane reklamy), zazwyczaj korzystniejsze są reklamy CPC.

Tak było w moim przypadku, choć to i tak wszystko zależy od tego, ile reklamodawca jest skłonny zapłacić.

Więc ten Twój screenshot należałoby rozszerzyć w prawo, tam są najciekawsze informacje. Tam widać, które reklamy zarabiają Ci więcej.

Generalnie nie masz żadnego wpływu na to, czy reklamodawcy będą chcieli się u Ciebie reklamować. Oczywiście w Twoim interesie jest dbać o to, by treść witryny była wartościowa i by wartościowy był ruch, ale po za tym niewiele możesz... Do głowy przychodzi mi jeszcze napisanie jakiejś podstrony z informacjami dla potencjalnych reklamodawców, że muszą się zapisać do AdWords aby umieścić tu swoją reklamę.

Jak eliminować? Ja wyeliminowałem filtrem reklam konkurencyjnych. Tylko że ja miałem ten szczególny przypadek, że miałem olbrzymi CTR (rzędu kilkudziesięciu procent!). Dla reklamodawcy to super sprawa, dla mnie nie, bo mi się marnowały kliknięcia na reklamę o niskim eCPM (w końcu rzadko który gość klika w więcej niż jedną reklamę). Znalazłem więc reklamę, którą sam bym najchętniej kliknął i zablokowałem ją.

W pozostałych przypadkach, jeśli eCPM jest niski ale i kliknięć niedużo, należy zakładać, że algorytmy AdSense dopasowały nam tę reklamę najlepiej jak potrafiły... Jak znaleźć w takich sytuacjach reklamę CPM? Nie mam zielonego pojęcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odpowiedź na pytanie, które z tych dwóch rodzajów reklam są lepsze. To oczywiście zależy. W przypadku stron o kiepskim eCPM (niski CTR, niskie stawki za kliknięcie) zazwyczaj lepsze są reklamy CPM. One dają stały dochód, niezależny od ilości kliknięć i dopasowania reklamy (dopasowania treści czy wyglądu).

W przypadku stron o wysokim eCPM (dobra tematyka, dobrze wkomponowane reklamy), zazwyczaj korzystniejsze są reklamy CPC.

Jeśli chodzi o stosunek zarobków to kontekstowe/witryna wykosi 2 do 1, czyli zarabiając $100 dziennie $66 mam za kliknięcia, a $33 za odsłony. Zdecydowanie większy CMP i eCPM mam na witryna, stosunek ok. 3 do 1, czyli mając CTR 3% na witryna, na kontekstowe mam 1%, a w przypadku eCPM witryna $0,6, a kontekstowe $0,2.

Jak jest u Was? Czy coś powinienem zmienić i czy dane te odbiegają bardzo od Waszych? Dane począwszy od zarobków dziennych, przez CTR, aż do eCPM są zmyślone, zachowany jest tylko stosunek. Tak samo nie odmieniałem "witryna" i "kontekstowe" aby aby "witryna" nie była brana za stronę pisząc na "witrynie".

Wielkie dzięki Lis za obszerną odpowiedź, a co do Twojego ostatniego wpisu, nic nie stoi na przeszkodzie abyś skopiował to na bloga... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności