Skocz do zawartości

Jak ocenić ofertę pozycjonowania


tycjan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie. Na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem w temacie pozycjonowania. Niebawem mam zatrudnić firmę, która miałaby się zająć pozycjonowaniem stron firmy, w której pracuje. Z pewnością nie obejdzie się bez spotkania i przedstawienia strategii działania w promowaniu naszej strony. Proszę o radę. O co koniecznie zapytać, co zaproponować, chciałbym zatrudnić najlepszych. Zdaje sobie sprawę, że z racji tego, że nie znam się na technicznej stronie pozycjonowania łatwo byłoby mnie wprowadzić w błąd używając technicznego języka. Oczywiście przygotowuje się sumiennie czytając kolejne lektury na ten temat co nie zmienia faktu, że potrzebowałbym rady fachowca - czym kierować się przy wyborze firmy pozycjonującej.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

To, że nie da sie opisać tego w dwóch zdaniach to nie wątpie. Chodzi mi bardziej o to jakie pytania należy zadać odnośnie techniki pozycjonowania, zaplecza itp. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktos byłby tak uprzejmy i napisał o co zapytałby się, jakie zagadnienia poruszył w trakcie rozmowy z przedstawicielem firmy pozycjonującej. Chciałbym wesprzeć się na czyimś doświadczeniu - na tym opiera sie założenie forum - w prowadzeniu rozmów na temat pozycjonowania. Proszę choć o troszkę informacji, bo gdyby można to było opisać w dwóch zdaniach to z pewnościa już dotarłbym do gotowego skryptu rozmowy :unsure:

Z góry dzięki

P.S. Xann aż miło że Twój 1000sięczny post przypadł na mój temat :soczek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli nie znasz się na pozycjonowaniu to przede wszystkim płać za efekty (+ ewentualnie zaliczka bo na samym początku jest kupa pracy), naprawde ciężko będzie Ci oddzielić rzeczywistość od bajek wciskanych przez niektórych "pozycjonerów".

2. Poproś o podanie metod działania, zapytaj się czy pozycjonerzy korzystają z systemów wymiany punktów itd. (raczej nie preferowałbym tych od punktów)

3. Zapytaj o przewidywany wzrost Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Będziesz szybciej wiedział czy ktoś wykonuje swą prcę dobrze czy nie, i czy dobrze ocenia swoje siły.

4. Zapytaj czy zrobią z Tobą badanie słów kluczowych (bardzo ważny etap, jesli nie jesteś absolutnie pewny jakie słowa/frazy chcesz pozycjonować). Większość pozycjonerów ten etap ma zupełnie pomija i wręcz odradza klientowi jako zbędny.

5. Zapytaj czy będą konieczne przeróbki na stronie (optymalizacja, jeśli tak to jakie i ile bedą kosztowały)

6. Cena

7. Porównaj oferty co najmniej 5-8 firm

To tak na szybko, jak cos mi sie przypomni to dopisze:)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Xann aż miło że Twój 1000sięczny post przypadł na mój temat :unsure:

No to żem się ostatnio rozpisał musze przystopować,

Najprościej wyślij zapytanie ofertowe to TOP50 pod hasło pozycjonowanie, o wycenę oraz o referencje, referencje to są słowa ciężkie a nie "całodobowa naprawa kowadeł" aha i warto już te ciekawsze oferty zweryfikować referencje bo już sie spotkałem z fikcyjnymi :soczek:

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość swoich klientów pozyskałem z polecenia. Popytaj się znajomych, może ktoś Ci pomoże wybrać firmę z którą prowadzi owocną współpracę już od dłuższego czasu.

Możesz się spytać czy napewno nie zafiltrują Ci strony, jeśli odpowiedzą twierdząco to albo się nieznają albo kłamią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I. Zleć analizę rynku i pozycjonowanie różnym firmom (bo na samym początku Cię mogą nabić):

fajna fraza != fraza fajna

II. Nie daj się na brać na płacenie za ruch, tylko za pozycje, najlepiej progresywnie: im wyżej, tym więcej płacisz aż do uzyskania TOP

III. Ubezpiecz się w razie filtru i bana (to ważne: odstraszysz dzieci e-weblinka):

- strona leci z indeksu - kara

- strona nie jest pod top1 po wpisaniu jej właściwego adresu URL - kara

pyt. dodatkowe:

- która pozycja daje największe profity (poprawna odpowiedź: top1, jeśli oferują pozycjonowanie docelowe poza top3 - podziękuj)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko czytam i sobie zapisuje, niewątpliwie wykorzystam te informacje, jeśli ktoś chciałby dodać coś cennego będzie super bo jak to mawiają "od przybytku głowa nie boli..." Proszę o wiecej - lubię być dobrze przygotowany, widzę że z zapytaniem trafiłem pod odpowiedni adres :P

Pozdrawiam i dzięki za takie zainteresowanie i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

III. Ubezpiecz się w razie filtru i bana (to ważne: odstraszysz dzieci e-weblinka):

- strona leci z indeksu - kara

- strona nie jest pod top1 po wpisaniu jej właściwego adresu URL - kara

Jeśli piszesz o każe umownej to jeszcze dziś podpisujemy umowę! Masz to jak w banku, że po tygodniu od podpisania strona wyleci a Twoja firma zbankrutuje.

Moim zdaniem dobra firma nie oferuje żadnych kar umownych ponieważ na to czy strona wyleci ma wpływ konkurencja, zmiana algorytmów google i działania webmastera, który może bez naszej wiedzy zmienić kod strony.

Znam wiele firm, które pozycjonowaniem zajmują się zawodowo od lat i zdarza się im zafiltrować stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie znasz się na pozycjonowaniu to przede wszystkim płać za efekty
Jeśli nie będzie nic o tym wiedział, zapłaci za efekty na łatwe frazy, które nie przyniosą mu zysków. A więc pierwszą rzeczą jest, aby nie wybierali zbyt szczegółowych fraz. Sprawdzaj statystyki i to, czy masz wejścia na frazy, za które płacisz. Jeśli nie, dobór fraz był nieodpowiedni.
Poproś o podanie metod działania, zapytaj się czy pozycjonerzy korzystają z systemów wymiany punktów itd.

Miałam ostatnio ofertę dla pozycjonera i niektórzy oburzyli się, kiedy o to poprosiłam, bo bali się, że odkryjemy ich tajemnice. Swoją drogą to tak, jakby na rozmowie czy w CV ukrywać informacje o tym, dla kogo się wcześniej pracowało. Jeśli więc pozycjoner ukrywa coś przed Tobą, ja bym obawiała się stosowania niebezpiecznych metod, które mogą przynieść odwrotny skutek.

Zapytaj czy zrobią z Tobą badanie słów kluczowych
Dokładnie. Nie może być tak, że to Ty podajesz frazy a pozycjoner się zgadza. Do jego zadań należy sprawdzenie, czy wybrane frazy przyniosą Ci wejścia na stronę i nowych klientów, czy nie. Poza tym, nie zawsze duża liczba odwiedzin oznacza, że praca jest wykonana dobrze. Chodzi o to, że należy wyznaczyć klientów docelowych, a nie przypadkowe osoby, które szukały czegoś podobnego a trafiły na Twoją stronę.
Zapytaj czy będą konieczne przeróbki na stronie

To podstawa. Jeśli nie chcą ruszać w ogóle strony, zakończ rozmowę. Optymalizacja strony jest podstawowym działaniem, od którego się zaczyna. Pozycjoner po doborze słów kluczowych powinien dobrać metatagi (różne na każdej podstronie) i zoptymalizować kod strony. Może również zaproponować zmiany w tekście na stronie jeśli np. nie zawiera on słów kluczowych. Pozycjonowanie na nie oczywiście jest wtedy możliwe, ale jest to spore utrudnienie.

Kolejna sprawa - odradzam korzystanie z usług firm, które same piszą do Ciebie i wymyślają, że ciężko znaleźć Twoją stronę w Google. Zobaczysz, że kiedy już ktoś się nią zajmie i zaczniesz pojawiać się chociaż w top20, takich ofert będzie coraz więcej. Nie ufałabym firmie, która sama nie potrafi przyciągnąć klientów tylko skłania się ku takim kłamstwom. Zwykle również podsyłają raport niektórych pozycjonowanych stron (czasem w umowie zastrzega się poufność danych i wtedy nie można ujawniać informacji o danej stronie), a tam np. nie pozycja 1, 2 czy 3 na słowo "tłumaczenia" tylko np. na "tanie tłumaczenia z angielskiego". Na tego typu frazy wystarczy Ci osoba zaczynająca zabawę z pozycjonowaniem. Profesjonalne firmy mogą pochwalić się wysokimi pozycjami na frazy składające się z 1-2 słów.

Kolejna sprawa - pozycjonowanie nie jest działaniem jednorazowym i nie da się zagwarantować np. 1 miejsca. Nie daj wcisnąć sobie, że ktoś będzie się zajmował Twoją stroną przez miesiąc i nie dość, że strona pojawi się na 1 miejscu to jeszcze na zawsze tam pozostanie. Jeszcze jeden powód, dla którego nie powinieneś sugerować się wynikami powiedzmy z pierwszego miesiąca. Nowe strony dostają czasem tzw. Fresh Site Bonus w Google, czyli swojego rodzaju bonus za świeżą zawartość, za nową stronę. Dlatego też na takiej stronie, w zależności od pozycjonowanych fraz, możesz dość szybko zauważyć wyniki. Jeśli jednak zaniedba się stronę albo zupełnie daruje sobie pozycjonowanie, strona spadnie. Jeśli nawet po długim czasie utrzyma się, wszystko jest OK.

Możesz się spytać czy napewno nie zafiltrują Ci strony, jeśli odpowiedzą twierdząco to albo się nieznają albo kłamią.

Fakt. Filtry nie są karami za spamy i inne działania niedozwolone przez wyszukiwarki i mogą się zdarzyć każdemu. Pozycjoner jednak wie, jak sobie z nimi poradzić. Co innego z banem - to najmocniejsza kara nakładana za mocne i świadome "przewinienia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działania konkurencji można łatwo wykryć. Mówimy o winie po stronie firmy seo.

Jeśli zawini webmaster - łatwo wykryjesz.

Jeśli ktoś Ci dopali 1 mln z e-weblinka - łatwo wykryjesz.

Możesz sprawdzić, że linki są rotacyjne na osobnych podstronach ale i tak nie dojdziesz do tego kto Cie zafiltrował. Z punktu widzenia zleceniodawcy po skorzystaniu z Twoich usług strona wypadła mu z indexu [jest na samym końcu] i jak mu udowodnisz, że to nie Ty zafiltrowałeś tylko konkurencja? Albo jak udowodnisz webmasterowi, że on zawinił? Musiałbyś mieć jakieś dowody a przecież codziennie nie będziesz kopiował zawartości strony. Nie wiem jak sąd by się na to zapatrywał, pewnie zależy od sędziego bo biegłych z pozycjonowania jeszcze chyba nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli nie znasz się na pozycjonowaniu to przede wszystkim płać za efekty (+ ewentualnie zaliczka bo na samym początku jest kupa pracy), naprawde ciężko będzie Ci oddzielić rzeczywistość od bajek wciskanych przez niektórych "pozycjonerów".

2. Poproś o podanie metod działania, zapytaj się czy pozycjonerzy korzystają z systemów wymiany punktów itd. (raczej nie preferowałbym tych od punktów)

3. Zapytaj o przewidywany wzrost Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Będziesz szybciej wiedział czy ktoś wykonuje swą prcę dobrze czy nie, i czy dobrze ocenia swoje siły.

4. Zapytaj czy zrobią z Tobą badanie słów kluczowych (bardzo ważny etap, jesli nie jesteś absolutnie pewny jakie słowa/frazy chcesz pozycjonować). Większość pozycjonerów ten etap ma zupełnie pomija i wręcz odradza klientowi jako zbędny.

5. Zapytaj czy będą konieczne przeróbki na stronie (optymalizacja, jeśli tak to jakie i ile bedą kosztowały)

6. Cena

7. Porównaj oferty co najmniej 5-8 firm

To tak na szybko, jak cos mi sie przypomni to dopisze:)

Pozdro

i tutaj wprowadzasz w blad bo obecnie punkty to podstawa....i wogole nie rozumiem dlaczego nie lubisz systemow?

LOK - LIGA OBRONY KRAJU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności